Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Beterlaat2021!
16-11-2025 om 15:40
Als je al járen donateur van iets bent,word je op een gegeven moment gebeld (niet anoniem), 'dat ze zo blij met je zijn'... Uiteindelijk willen ze graag dat je je donatie verhoogt of een extra bedrag stort. Ik word daar bijna boos van en doe dat nooit!
Maar wel blijf ik aan het van het gesprek aan de lijn, voor het 'recht van verzet'. Daarmee geef je aan dat je niet meer gebeld wilt worden!!
Rogue
16-11-2025 om 15:52
Ginevra schreef op 15-11-2025 om 22:02:
[..]
Ik ben een tijd buurtbemiddelaar geweest. Dan moest je mensen bellen met je eigen telefoon, want het mocht allemaal niks kosten. Maar dan moest je dus wel je nummer afschermen. Je wil echt niet dat die mensen die in oorlog zijn met de buren (en soms ook met de rest van de wereld) jouw privénummer hebben.
precies, ik heb ooit die fout gemaakt, toen de telefoon op werk het niet deed, met het gevolg dat er een klant die iedere keer dat hij een afspraak wilde maken mij eerst belde zelfs als ik vrij was
Meesje
16-11-2025 om 17:18
Thora schreef op 16-11-2025 om 13:04:
Ik weet niet of dit onder de noemer raar valt maar ik ben toch benieuwd of anderen dit ook hebben. Ik wandel veel en dan zie ik ook vaak mensen met honden wandelen. Die dieren ontroeren mij. En als een hondje naar me toe komt kan ik zelfs volschieten. De trouw van zo'n dier. Het netjes meelopen met de verzorger of verzorgster. De onschuldige snoetjes, ja ook de pitbull en de bullterriër. Misschien is het de leeftijd, maar het doet mij wat.
Ik heb dat met mensenmenigten. Vind ik echt raar van mezelf. Gisteren die sinterklaas intocht, als ik al die mensen op de kade zie. En dat kan ik dan nog verklaren; die kindjes vol verwachting. Maar ik heb het ook als ik een tribune vol voetbalsupporters zie. Of een plein met mensen die meezingen met een lied. Dus één groep die allemaal tegelijk een zelfde emotie heeft. Soms echt absurd.
Auwereel
16-11-2025 om 19:09
Raar dat mijn mobiel aangeeft "Alleen noodoproepen", maar dat ik mijn mobiel wel gewoon kan gebruiken. Dat heeft-ie al een paar dagen af- en toe. Mijn man is bij dezelfde provider en heeft nergens last van.
afrodite05
16-11-2025 om 19:12
Auwereel schreef op 16-11-2025 om 19:09:
Raar dat mijn mobiel aangeeft "Alleen noodoproepen", maar dat ik mijn mobiel wel gewoon kan gebruiken. Dat heeft-ie al een paar dagen af- en toe. Mijn man is bij dezelfde provider en heeft nergens last van.
Ik had de afgelopen week ook gedoe met mijn telefoon, kon alleen via WiFi bellen, had nergens bereik en dus ook geen 4G, dus bellen en gebeld worden kon alleen thuis. De oplossing was heel simpel: even vliegtuigstand aan en vervolgens weer uit. De telefoon uitschakelen hielp gek genoeg niet, maar sinds die vliegtuigstand werkt alles dus weer.
Geen idee bij welke provider jullie zitten, ik zit bij Simpel, man ook, maar ook hij had nergens last van, net als bij jullie.
Yumi
16-11-2025 om 19:17
Opnieuw opstarten, al geprobeerd?
Grindelwald
16-11-2025 om 20:59
Doet je simkaart het nog wel?
Ik had een tijd geleden hetzelfde maar omdat ik in huis wifi heb kon ik mijn telefoon gebruiken. Totdat ik van huis wegging en alleen noodoproepen zag staan.
Auwereel
16-11-2025 om 22:28
Ik hoef niets bijzonders te doen om het weer werkend te krijgen, want ondanks die mededeling kan ik gewoon bellen (ook zonder wifi en data aan) en bovendien verdwijnt die mededeling ook weer vanzelf. Om opeens een halve dag later weer opeens terug te komen. Soms staat het er maar heel kort.
Kortom, ik zit echt in het goede draadje!
Die vliegtuigstand uit/aan ga ik eens proberen of de mededeling kan verdwijnen, lekker snelle oplossing.
Duufje
17-11-2025 om 10:08
Beterlaat2021! schreef op 15-11-2025 om 13:50:
Raar vind ik het dat er al tientallen jaren de zelfde Sinterklaasliedjes gezongen worden.... Dat er nooit een nieuw liedje gemaakt is.
Volledig nieuwe liedjes misschien niet, maar wel tekstaanpassingen in zo'n beetje elk Sinterklaasliedje sinds de pietendiscussie. Helemaal prima wat mij betreft, maar ik kan niet meer meezingen, want ik ben nog vastgeroest in de oude teksten en ken de nieuwe niet. Is wel beter voor mijn omgeving overigens
Ik ben wel helemaal gewend aan Ozosnel ipv Americo trouwens. Vind het wel grappig hoe dat werkt.
Thora
17-11-2025 om 10:28
Meesje schreef op 16-11-2025 om 17:18:
[..]
Ik heb dat met mensenmenigten. Vind ik echt raar van mezelf. Gisteren die sinterklaas intocht, als ik al die mensen op de kade zie. En dat kan ik dan nog verklaren; die kindjes vol verwachting. Maar ik heb het ook als ik een tribune vol voetbalsupporters zie. Of een plein met mensen die meezingen met een lied. Dus één groep die allemaal tegelijk een zelfde emotie heeft. Soms echt absurd.
Niet absurd hoor. Je voelt gewoon die emotie en neemt die over. Is juist mooi. Zelf heb ik dat alleen als ik ertussen sta.
Ik had het vroeger ook toen mijn zoon nog klein was. Als we naar iets indrukwekkends gingen zoals bijvoorbeeld het circus. Dan schoot ik vol omdat hij daarnaar zat te kijken. Maar ik denk dat veel ouders dat hebben.
Broadway
17-11-2025 om 13:45
Peaches schreef op 15-11-2025 om 22:43:
[..]
Dan weten ze dat je nummer in gebruik is, en kunnen ze het misbruiken (spoofing). Vervolgens gaan ze dus andere mensen lastig vallen, zogenaamd vanaf jouw nummer. En dan word jij weer gebeld door mevrouw de Vries en handelsonderneming Smit, zo van 'u belde mij'. Niet fijn. Ik neem intussen geen enkel nummer meer op dat ik niet ken.
vooral: doe lekker wat je wil en neem niet op als je geen zin hebt.
maarrr.. ga er geen spannende verhalen omheen fietsen
niesogekdoen hoor. dit is extreem klok-klepel verhaal. angsthazerij etc.
1. ze gebruiken je nummer toch wel als ze willen
2. doen alsof ze jou zijn is als je een instelling, dus bank ofzo bent. niet ans van de kwartelstraat.
Broadway
17-11-2025 om 13:52
kerst schreef op 16-11-2025 om 13:27:
[..]
Ik neem niet op, maar bel het nummer direct terug. Krijg ik een bandje, dan blokkeer ik nummer.
en juist dat terugbellen kan wel problemen opleveren. opnemen en direct ophangen doet niets, terugbellen is het risico.
Het terugbellen van een scam-nummer wordt ten zeerste afgeraden omdat dit kan leiden tot hoge kosten, identiteitsdiefstal en verdere oplichting. Bel nooit zomaar terug naar onbekende, buitenlandse nummers, en als u toch bent teruggebeld, beëindig dan het gesprek onmiddellijk. Als u slachtoffer bent, doe dan aangifte bij de politie, informeer uw bank, en pas uw wachtwoorden aan.
Meesje
17-11-2025 om 14:15
Broadway schreef op 17-11-2025 om 13:52:
[..]
en juist dat terugbellen kan wel problemen opleveren. opnemen en direct ophangen doet niets, terugbellen is het risico.
Het terugbellen van een scam-nummer wordt ten zeerste afgeraden omdat dit kan leiden tot hoge kosten, identiteitsdiefstal en verdere oplichting. Bel nooit zomaar terug naar onbekende, buitenlandse nummers, en als u toch bent teruggebeld, beëindig dan het gesprek onmiddellijk. Als u slachtoffer bent, doe dan aangifte bij de politie, informeer uw bank, en pas uw wachtwoorden aan.
Dat dacht ik idd ook al. Het leest ook als; nee hoor, ik doe niet open als iemand aan de deur staat, straks is het een oplichter, ik laat ze wel via de achterdeur naar binnen, want je weet maar nooit. Maar dan met bellen
Peaches
17-11-2025 om 19:51
Broadway schreef op 17-11-2025 om 13:45:
[..]
vooral: doe lekker wat je wil en neem niet op als je geen zin hebt.
maarrr.. ga er geen spannende verhalen omheen fietsen
niesogekdoen hoor. dit is extreem klok-klepel verhaal. angsthazerij etc.
1. ze gebruiken je nummer toch wel als ze willen
2. doen alsof ze jou zijn is als je een instelling, dus bank ofzo bent. niet ans van de kwartelstraat.
Klok-klepel? Ik maak het zelf mee...
Ze doen niet alsof ze mij zijn, nee. Maar ze gebruiken wel mijn nummer, sinds ik 1x opnam en stilte hoorde. Dit is gewoon bekend bij telecomproviders, politie en dergelijke. wat nou klok-klepel. Ik hou er verder wel over op.
Poison
18-11-2025 om 07:38
madee schreef op 16-11-2025 om 13:03:
[..]
Begrijp ik. Er is echter een verschil tussen een onbekend nummer en een anoniem nummer. Een anoniem nummer kan inderdaad het ziekenhuis of een bedrijf zijn waar je daadwerkelijk iets mee te maken hebt. Meestal geen probleem.
Het gaat vooral om de onbekende bellers: je ziet wel een telefoonnummer in beeld, maar niet wie (uit jouw veilige contacten) er belt. Die moet je niet opnemen, want die zijn in de meeste gevallen fout. Maar stel nu dat het (zichtbare maar onbekende nummer) bijvoorbeeld van een leerkracht van je kind is, of de boekwinkel die wil zeggen dat je bestelling er is, dan spreekt diegene echt wel een bericht in of weet je op een andere manier wel te bereiken.
Ik weet het verschil tussen anoniem en onbekend. En helaas: Ik heb dus ziekenhuizen die zowel anoniem als onbekend bellen… dus ik heb, zoals aangegeven, die luxe gewoonweg niet om niet op te nemen. Die nummers kan je niet terugbellen, dan kom je op de centrale uit en is het moment om de arts te spreken voorbij en moet er weer een nieuwe afspraak ingepland worden.