Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

BlairW schreef op 02-08-2025 om 09:35:

[..]

dat alles in de buurt is, hoeft helemaal niet zo te zijn. Genoeg mensen die verhuizen, maar in de nieuwe woonplaats niet bij een praktijk terecht kunnen omdat er geen plek is. En dus noodgedwongen bij de oude huisarts blijven. Of in het buitengebied wonen waar geen huisartsenpraktijk zit, en dus bij de praktijk in de stad zitten. Zelf had ik een tandarts die op een half uur rijden zat.

Maar het merendeel zal wel in de buurt wonen. En meestal wonen er meerdere patiënten op 1 adres. Dus bij 2500 ingeschreven patiënten, houd het bij 1250 adressen denk ik wel op.

madee schreef op 02-08-2025 om 08:57:

[..]

Daar is bij het begin van de Berichtenbox een heleboel ophef over geweest: omdat iedereen met de Bel.dienst te maken heeft en niet iedereen digitaal kan (of wil) moesten zij het dubbel doen, dus digitaal en papier. Bij de andere organisaties is het: of het een of het ander, afhankelijk van wat je hebt aangegeven.

Maar als Pietje aangeeft het digitaal te willen krijgen en Jantje liever per post is het toch vrij simpel lijkt me.
Ik vind het zelf ook vrij irritant dat ik deze dingen dubbel krijg. Als ik 1 van die brieven een keer op papier wil print ik ze zelf wel.

'Basis voor overschotel'. Ik kreeg het gratis.

Zelf nog toevoegen: alles; groenten, aardappel, vlees.
Inhoud pakje: zout, suiker, smaakversterker, aardappelzetmeel en wat kruiden en specerijen.
En dat kost dan 2 euro... Wie koopt dit?

Ik ben heel benieuwd, ga het gewoon maken en wie weet is het wel zo overheerlijk dat het de prijs rechtvaardigt.

Peaches schreef op 03-08-2025 om 19:48:

'

Mensen die van zichzelf zoiets niet kunnen verzinnen denk ik.

Ik ben heel benieuwd, ga het gewoon maken en wie weet is het wel zo overheerlijk dat het de prijs rechtvaardigt.

Wilde gok: nee 😉

Hier in de straat, op ‘mijn’ rijtje staan twee huizen met een garage. Dat is in deze wijk met chronisch gebrek aan parkeerplekken echt goud. As we speak zijn ze de garages aan het afbreken en komende week gaan ze beginnen met op die plek een aanbouw aan het huis te plaatsen. Echt zo suf! De huizen zijn groot genoeg, zeker met de gezinnen die er momenteel wonen (kijk, als je nou zes kinderen hebt, kan ik me er iets bij voorstellen), en het is niet zo dat er niets stond in die garages. Geen auto overigens, gek genoeg zijn er maar weinig mensen die hun garage gebruiken voor een auto.

MMcGonagall schreef op 03-08-2025 om 20:59:

Hier in de straat, op ‘mijn’ rijtje staan twee huizen met een garage. Dat is in deze wijk met chronisch gebrek aan parkeerplekken echt goud. As we speak zijn ze de garages aan het afbreken en komende week gaan ze beginnen met op die plek een aanbouw aan het huis te plaatsen. Echt zo suf! De huizen zijn groot genoeg, zeker met de gezinnen die er momenteel wonen (kijk, als je nou zes kinderen hebt, kan ik me er iets bij voorstellen), en het is niet zo dat er niets stond in die garages. Geen auto overigens, gek genoeg zijn er maar weinig mensen die hun garage gebruiken voor een auto.

Zo herkenbaar. 

MMcGonagall schreef op 03-08-2025 om 20:59:

Dat laatste herken ik. En daar maak ik me ook schuldig aan.

Auto in de garage is gedoe want dan past er niets anders meer in de garage en onhandig als je meerdere auto’s hebt want dan moet je eerst de andere auto verzetten als je weg wil.

Hier dus ook maar weinig parkeerplaatsen. En een straat vol huizen met naastgelegen garage, waarvan er geen één als garage gebruikt wordt.

Zo anders dan mijn vader, die zijn heilige koe consequent in de garage zette. Het kwam niet bij hem op om dat ding buiten te laten staan. 

Vroeger leek het me geweldig om een eigen garage te hebben (we hebben er dit huis ook op gekocht) in de praktijk werkt het dus anders.

Dees! schreef op 03-08-2025 om 21:16:

[..]

Dat laatste herken ik. En daar maak ik me ook schuldig aan.

Auto in de garage is gedoe want dan past er niets anders meer in de garage en onhandig als je meerdere auto’s hebt want dan moet je eerst de andere auto verzetten als je weg wil.

Hier dus ook maar weinig parkeerplaatsen. En een straat vol huizen met naastgelegen garage, waarvan er geen één als garage gebruikt wordt.

Zo anders dan mijn vader, die zijn heilige koe consequent in de garage zette. Het kwam niet bij hem op om dat ding buiten te laten staan.

Vroeger leek het me geweldig om een eigen garage te hebben (we hebben er dit huis ook op gekocht) in de praktijk werkt het dus anders.

Mijn vader doet dat ook,  als hij weggeweest is met de auto,  móet het ding in de garage. Mijn opa had vroeger geen garage dus kreeg de auto een pyjama aan 😄. In ons vorige huis was de garage de opslag voor allerhande dingen, een auto paste daar niet eens bij.  In dit huis stond eerst de trekker daar, nu de hooivoorraad, de auto's mogen buiten slapen.  Misschien een generatiedingetje?

Hier ook een garage die we niet voor de auto gebruiken. Sowieso passen onze auto’s er allebei niet in, tenzij we de rest er niet in zetten. Er stond wel een 2CV in ooit, maar groter past niet. We hebben verder geen schuurtje, dus alles moet er in. Grasmaaier, tuingereedschap, kast met gewoon gereedschap, blikken verf, spullen voor de auto, extra set banden, 3 fietsen, buitenspeelgoed. Dan blijft er weinig plek meer over voor een auto. En onze deur is niet elektrisch, dus dan moet je telkens in en uit de auto. Teveel gedoe.

Inhoud pakje: zout, suiker, smaakversterker, aardappelzetmeel en wat kruiden en specerijen.

Ik koop dat best vaak. Toch verse groente, en er zit meteen een goede smaak aan de ovenschotel. Ik heb geen zin om zelf met kruiden aan de slag te gaan. Zeker niet als ik dat gewoon zo in een zakje kan kopen

Afhankelijk van voor welke schotel: Ik.

Voor iets met aardappelen niet. Voor dingen als fajita's of oosterse spullen af en toe wel.

Ik krijg het zelf toch echt niet fatsoenlijk gekruid.

Net zoals ik 2 à 3 keer per jaar hou van Knorr Lasagnette. Als ik zelf lasagne moet maken - wat ik echt wel 1 keer per jaar doe - ben ik 3 uur bezig en is mijn keuken ontploft. Met zo'n prefab-pak gaat het veel sneller en heb ik veel minder afwas.

Even iets heel anders: ik vind het raar dat veel mensen "keukenrol" zeggen als ze een stuk keukenpapier bedoelen. Het papier zit op een rol en dat noemen we een keukenrol. Maar dan zegt bijv. mijn buurvrouw: ik veeg het op met keukenrol. Dan zie ik voor me dat ze met die hele rol over de tafel veegt. Nee, je veegt het op met keukenpapier! Je zegt toch ook niet dat je jezelf op de wc afveegt met wc-rol? 

BlairW schreef op 03-08-2025 om 21:44:

[..]

Ik koop dat best vaak. Toch verse groente, en er zit meteen een goede smaak aan de ovenschotel. 

Ja, en minstens 3 gram zout!

Ik vind raar dat ik laatste paar weken minstens 2 kilo ben aangekomen. 
(En ik heb al obesitas)

Eetpatroon gelijk gebleven.
Het komt of door het warmere weer, of door de renovatiestress.
Mijn overbuurvrouw is drie kilo afgevallen door de stress, dat heb ik nou nooit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.