Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Netherfield schreef op 29-09-2026 om 08:08:

Ik zie vaak filmpjes van slanke recepten op facebook, meestal zijn het dingen die in de oven moeten. Er gaat dan altijd heel veel kaas overheen, maar kaas is toch heel vet? Hoe is het dan een slank recept?

omdat je vet nodig hebt om een gebalanceerd voedingspatroon te hebben. wel gebruiken ze meestal 30+ of geraspte light mozarella in de recepten. 

ik heb vandaag bijvoorbeeld een pompoen-gehakt stamppotje mee als lunch naar werk met een halve plak 17+ kaas erover gesmolten

GroenTuintje schreef op 29-09-2026 om 08:12:

[..]

Wat ik ook raar vind is dat ik die mensen die filmpjes maken op Instagram, met hun lange haren over hun recepten hangen. Daar komen toch allemaal haren in te zitten?

dat is echt ranzig inderdaad

Broadway schreef op 29-09-2026 om 09:17:

[..]

omdat je vet nodig hebt om een gebalanceerd voedingspatroon te hebben. wel gebruiken ze meestal 30+ of geraspte light mozarella in de recepten.

ik heb vandaag bijvoorbeeld een pompoen-gehakt stamppotje mee als lunch naar werk met een halve plak 17+ kaas erover gesmolten

Dat kan natuurlijk, ze zeggen er nooit bij wat voor kaas het is. Of het is koolhydraatarm, wat iemand anders zei. 

Herfstappeltaart schreef op 29-09-2026 om 08:57:

[..]

Nee hoor, In Frankrijk bijvoorbeeld zijn ijsjes ontzettend duur buiten de deur. Ik ken gezinnen die dat een te grote hap uit het budget vinden met twee kinderen erbij. Ze kopen lekker een doos bij de super en ze hebben de hele week een ijsje voor ze.

Wij boeken ook geen huisje zonder vriesvak. Ook voor de koelelementen die bij het water/drinken gaan als we op pad gaan.

Dit dus!

Het is nu wat het is inderdaad en we gingen er vanuit dat de koelkast wel een klein vriesvak zou hebben

Zo'n ding is ook handig om je vlees in te vriezen zodat je niet elke dag of om de dag om boodschappen hoeft. Wij koken meestal zelf

Vind het nog steeds heel raar dat dat niet begrepen wordt

Repelsteeltje_88 schreef op 29-09-2026 om 10:22:

[..]

Dit dus!

Het is nu wat het is inderdaad en we gingen er vanuit dat de koelkast wel een klein vriesvak zou hebben

Zo'n ding is ook handig om je vlees in te vriezen zodat je niet elke dag of om de dag om boodschappen hoeft. Wij koken meestal zelf

Vind het nog steeds heel raar dat dat niet begrepen wordt

Je had het in je bericht over een minivriezer. Ik nam aan dat je daarmee een vrijstaande vriezer bedoelde. Een vriesvak is inderdaad wel heel fijn.

Netherfield schreef op 29-09-2026 om 10:16:

[..]

Dat kan natuurlijk, ze zeggen er nooit bij wat voor kaas het is. Of het is koolhydraatarm, wat iemand anders zei.

meestal is het niet koolhydraatarm, maar dat zou een mogelijkheid kunnen zijn

Schemerlampje schreef op 29-09-2026 om 10:27:

[..]

Je had het in je bericht over een minivriezer. Ik nam aan dat je daarmee een vrijstaande vriezer bedoelde. Een vriesvak is inderdaad wel heel fijn.

Dit

Daarnaast zit ik nooit in een huisje of op de camping, maar in een hotel. Dus kocht ik af  toe een ijsje, dat hoeft toch niet elke dag, zo gezond is het niet.

Yumi schreef op 29-09-2026 om 12:10:

[..]

Dit

Daarnaast zit ik nooit in een huisje of op de camping, maar in een hotel. Dus kocht ik af toe een ijsje, dat hoeft toch niet elke dag, zo gezond is het niet.

Of iemand dat te duur vind is natuurlijk persoonlijk hè.

Wat kost dan zo’n ijsje als je het niet wilt betalen met zijn tweeën?
Ik hoef tegenwoordig alleen voor mezelf te betalen op vakantie, kinderen gaan niet meer mee en man betaalt voor zichzelf. Mijn budget is echter gewoon hetzelfde, nog iets hoger zelfs dan vroeger, dus als ik wil kan ik drie ijsjes per dag eten.

Monica geuze heeft tomatenpuree ontdekt 
En blijkbaar de rest van NL ook 

MMcGonagall schreef op 29-09-2026 om 13:19:

Wat kost dan zo’n ijsje als je het niet wilt betalen met zijn tweeën?
Ik hoef tegenwoordig alleen voor mezelf te betalen op vakantie, kinderen gaan niet meer mee en man betaalt voor zichzelf. Mijn budget is echter gewoon hetzelfde, nog iets hoger zelfs dan vroeger, dus als ik wil kan ik drie ijsjes per dag eten.

Wij zijn er tegen gekomen van 4 euro voor een bolletje. Voor ons niet zo erg, maar als je met een gezin van vier bent (en kinderen zullen er vaak om vragen als het warm is), loopt dat toch behoorlijk op. 

Herfstappeltaart schreef op 29-09-2026 om 13:47:

[..]

Wij zijn er tegen gekomen van 4 euro voor een bolletje. Voor ons niet zo erg, maar als je met een gezin van vier bent (en kinderen zullen er vaak om vragen als het warm is), loopt dat toch behoorlijk op.

Ja dit inderdaad. €3.80 voor een cornetto. Dan ben je bijna €16 kwijt voor 4 ijsjes. 

Huismerk Jumbo heb je voor minder dan €4 wel 6 ijsjes. 

Rogue schreef op 29-09-2026 om 13:37:

Monica geuze heeft tomatenpuree ontdekt
En blijkbaar de rest van NL ook

Dat zag ik gisteren of vanmorgen inderdaad ook. Het is dat het geen 1 april is….

Dolfje schreef op 29-09-2026 om 14:07:

[..]

Dat zag ik gisteren of vanmorgen inderdaad ook. Het is dat het geen 1 april is….

Was recent in het nieuws dat lycopeen (een krachtige anti-oxidant) vanuit tomatenpuree of in ieder geval bewerkte tomaten beter opgenomen kan worden door het lichaam.

Daar zal ze wel helemaal hyped over zijn. 

Bij ons mochten de kinderen om de beurt ijsjes uitkiezen als we grote boodschappen gingen doen bij de supermarkt, (waren ze een hele tijd zoet mee)1 kind is dol op ijs en zocht vaak een groot verpakking uit ( b.v 10 of 12 cornetto s) en geen vriezer dus op de parkeerplaats ging de doos open, t ging altijd op🫣 ander kind ging voor kwaliteit.(Kleinere doos, duurdere ijsjes)
Ijsjes van 4 euro kunnen we nu wel betalen, maar toen niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.