Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Broadway
29-09-2026 om 09:17
Netherfield schreef op 29-09-2026 om 08:08:
Ik zie vaak filmpjes van slanke recepten op facebook, meestal zijn het dingen die in de oven moeten. Er gaat dan altijd heel veel kaas overheen, maar kaas is toch heel vet? Hoe is het dan een slank recept?
omdat je vet nodig hebt om een gebalanceerd voedingspatroon te hebben. wel gebruiken ze meestal 30+ of geraspte light mozarella in de recepten.
ik heb vandaag bijvoorbeeld een pompoen-gehakt stamppotje mee als lunch naar werk met een halve plak 17+ kaas erover gesmolten
Broadway
29-09-2026 om 09:17
GroenTuintje schreef op 29-09-2026 om 08:12:
[..]
Wat ik ook raar vind is dat ik die mensen die filmpjes maken op Instagram, met hun lange haren over hun recepten hangen. Daar komen toch allemaal haren in te zitten?
dat is echt ranzig inderdaad
Netherfield
29-09-2026 om 10:16
Broadway schreef op 29-09-2026 om 09:17:
[..]
omdat je vet nodig hebt om een gebalanceerd voedingspatroon te hebben. wel gebruiken ze meestal 30+ of geraspte light mozarella in de recepten.
ik heb vandaag bijvoorbeeld een pompoen-gehakt stamppotje mee als lunch naar werk met een halve plak 17+ kaas erover gesmolten
Dat kan natuurlijk, ze zeggen er nooit bij wat voor kaas het is. Of het is koolhydraatarm, wat iemand anders zei.
Repelsteeltje_88
29-09-2026 om 10:22
Herfstappeltaart schreef op 29-09-2026 om 08:57:
[..]
Nee hoor, In Frankrijk bijvoorbeeld zijn ijsjes ontzettend duur buiten de deur. Ik ken gezinnen die dat een te grote hap uit het budget vinden met twee kinderen erbij. Ze kopen lekker een doos bij de super en ze hebben de hele week een ijsje voor ze.
Wij boeken ook geen huisje zonder vriesvak. Ook voor de koelelementen die bij het water/drinken gaan als we op pad gaan.
Dit dus!
Het is nu wat het is inderdaad en we gingen er vanuit dat de koelkast wel een klein vriesvak zou hebben
Zo'n ding is ook handig om je vlees in te vriezen zodat je niet elke dag of om de dag om boodschappen hoeft. Wij koken meestal zelf
Vind het nog steeds heel raar dat dat niet begrepen wordt
Schemerlampje
29-09-2026 om 10:27
Repelsteeltje_88 schreef op 29-09-2026 om 10:22:
[..]
Dit dus!
Het is nu wat het is inderdaad en we gingen er vanuit dat de koelkast wel een klein vriesvak zou hebben
Zo'n ding is ook handig om je vlees in te vriezen zodat je niet elke dag of om de dag om boodschappen hoeft. Wij koken meestal zelf
Vind het nog steeds heel raar dat dat niet begrepen wordt
Je had het in je bericht over een minivriezer. Ik nam aan dat je daarmee een vrijstaande vriezer bedoelde. Een vriesvak is inderdaad wel heel fijn.
Broadway
29-09-2026 om 10:47
Netherfield schreef op 29-09-2026 om 10:16:
[..]
Dat kan natuurlijk, ze zeggen er nooit bij wat voor kaas het is. Of het is koolhydraatarm, wat iemand anders zei.
meestal is het niet koolhydraatarm, maar dat zou een mogelijkheid kunnen zijn