Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Yumi
28-09-2026 om 19:27
Repelsteeltje_88 schreef op 28-09-2026 om 17:16:
[..]
Tja ,dat is dan toch echt risico van t vak. Nu kun je met warm weer bv geen ijs kwijt
Je gaat toch geen vriezer aanzetten voor een doos ijsjes?
Een vriezer in een vakantiehuisje is veel te duur in gebruik.
Schemerlampje
28-09-2026 om 20:36
Ik heb ook nog nooit een losse vriezer in een vakantiehuis gezien. Wel worden we altijd erg blij als er een vriesvakje in de koelkast zit voor ijsjes of diepvriesgroenten. Vorig jaar hadden we zelfs de luxe van een combikoelkast met wel 2 vrieslades.
Netherfield
29-09-2026 om 08:08
Ik zie vaak filmpjes van slanke recepten op facebook, meestal zijn het dingen die in de oven moeten. Er gaat dan altijd heel veel kaas overheen, maar kaas is toch heel vet? Hoe is het dan een slank recept?
GroenTuintje
29-09-2026 om 08:12
Netherfield schreef op 29-09-2026 om 08:08:
Ik zie vaak filmpjes van slanke recepten op facebook, meestal zijn het dingen die in de oven moeten. Er gaat dan altijd heel veel kaas overheen, maar kaas is toch heel vet? Hoe is het dan een slank recept?
Wat ik ook raar vind is dat ik die mensen die filmpjes maken op Instagram, met hun lange haren over hun recepten hangen. Daar komen toch allemaal haren in te zitten?
Damoontje
29-09-2026 om 08:17
Netherfield schreef op 29-09-2026 om 08:08:
Zijn het koolhydraatarme recepten misschien?
Daglichtlamp
29-09-2026 om 08:25
De man die gister zijn telefoon in zijn hand hield en zijn zaklamp van de telefoon gebruikte als verlichting van zijn fiets.
Zou hij niet weten dat de boete voor rijden met je telefoon in de hand veel hoger is dan de boete voor rijden zonder licht? (170 tegenover 75 euro).
Herfstappeltaart
29-09-2026 om 08:25
Daglichtlamp schreef op 29-09-2026 om 08:25:
De man die gister zijn telefoon in zijn hand hield en zijn zaklamp van de telefoon gebruikte als verlichting van zijn fiets.
Zou hij niet weten dat de boete voor rijden met je telefoon in de hand veel hoger is dan de boete voor rijden zonder licht? (170 tegenover 75 euro).
Maar hij zorgde wel voor veiligheid. Belangrijker toch? Misschien was zijn licht net kapot gegaan. Ik denk dat de politie wel begrip zou hebben voor deze creatieve oplossing.
Daglichtlamp
29-09-2026 om 08:27
Herfstappeltaart schreef op 29-09-2026 om 08:25:
[..]
Maar hij zorgde wel voor veiligheid. Belangrijker toch? Misschien was zijn licht net kapot gegaan. Ik denk dat de politie wel begrip zou hebben voor deze creatieve oplossing.
In de stad, goed verlichte weg. Hij had ook kunnen wandelen naar de dichtsbijzijnde supermarkt (vijf minuten denk ik), en een lampje kunnen kopen.
Miepjecody
29-09-2026 om 08:28
Repelsteeltje_88 schreef op 28-09-2026 om 17:16:
[..]
Tja ,dat is dan toch echt risico van t vak. Nu kun je met warm weer bv geen ijs kwijt
Moeten mensen perse ijs dan in het huisje?
Op vakantie eet je toch meestal ergens anders een ijsje
Herfstappeltaart
29-09-2026 om 08:57
Miepjecody schreef op 29-09-2026 om 08:28:
[..]
Moeten mensen perse ijs dan in het huisje?
Op vakantie eet je toch meestal ergens anders een ijsje
Nee hoor, In Frankrijk bijvoorbeeld zijn ijsjes ontzettend duur buiten de deur. Ik ken gezinnen die dat een te grote hap uit het budget vinden met twee kinderen erbij. Ze kopen lekker een doos bij de super en ze hebben de hele week een ijsje voor ze.
Wij boeken ook geen huisje zonder vriesvak. Ook voor de koelelementen die bij het water/drinken gaan als we op pad gaan.
Herfstappeltaart
29-09-2026 om 08:58
Daglichtlamp schreef op 29-09-2026 om 08:27:
[..]
In de stad, goed verlichte weg. Hij had ook kunnen wandelen naar de dichtsbijzijnde supermarkt (vijf minuten denk ik), en een lampje kunnen kopen.
Mwah...
Tuinfluiter
29-09-2026 om 09:14
Het is voor mij geen reden om een huisje niet te boeken maar het is echt een zeldzaamheid als er geen vriezer in zit. Handig ook om brood in te vriezen, naast ijs en koelelementen.
Herfstappeltaart
29-09-2026 om 09:16
Tuinfluiter schreef op 29-09-2026 om 09:14:
Het is voor mij geen reden om een huisje niet te boeken maar het is echt een zeldzaamheid als er geen vriezer in zit. Handig ook om brood in te vriezen, naast ijs en koelelementen.
Ja brood invriezen doen wij ook wel.
Bakblik
29-09-2026 om 09:16
Herfstappeltaart schreef op 29-09-2026 om 08:57:
[..]
Nee hoor, In Frankrijk bijvoorbeeld zijn ijsjes ontzettend duur buiten de deur. Ik ken gezinnen die dat een te grote hap uit het budget vinden met twee kinderen erbij. Ze kopen lekker een doos bij de super en ze hebben de hele week een ijsje voor ze.
Wij boeken ook geen huisje zonder vriesvak. Ook voor de koelelementen die bij het water/drinken gaan als we op pad gaan.
Dit dus.
Toen de kinderen nog mee gingen kochten we in de supermarkt een doos van 4 ijsjes en aten dat op de parkeerplaats op.
Dit jaar voor het eerst zonder kinderen was dat niet meer mogelijk. In de vouwwagen heb ik geen vriesvak.
2x ijs gehad in 3 hele hete weken. Te duur bij de receptie van de camping of het kraampje bij het wandelgebied.
Herfstappeltaart
29-09-2026 om 09:17
Bakblik schreef op 29-09-2026 om 09:16:
[..]
Door dus.
Toen de kinderen nog mee gingen kochten we in de supermarkt een doos van 4 ijsjes en aten dat op de parkeerplaats op.
Dit jaar voor het eerst zonder kinderen was dat niet meer mogelijk. In de vouwwagen heb ik geen vriesvak.
2x ijs gehad in 3 hele hete weken. Te duur bij de receptie van de camping of het kraampje bij het wandelgebied.
Snap ik.