Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Groentetuin
28-09-2026 om 12:55
Partner en ik hebben beide een apparaat dat je slaap meet .
Ik heb altijd meer diepe slaap dan mijn partner.
Vanacht sliep ik met beide apparaten, gewoon es uitproberen![]()
Ik had een diepe slaap van 25 minuten op t ene apparaat(van partner) en een diepe slaap van 2 uur en 46 minuten op t andere apparaat.( Mijn eigen)
Dat vind ik dus raar
mana_sutiyuq
28-09-2026 om 13:03
Groentetuin schreef op 28-09-2026 om 12:55:
Vanacht sliep ik met beide apparaten, gewoon es uitproberen
Ik had een diepe slaap van 25 minuten op t ene apparaat(van partner) en een diepe slaap van 2 uur en 46 minuten op t andere apparaat.( Mijn eigen)
Dat vind ik dus raar
je weet dat die dingen allemaal heel onnauwkeurig meten toch? Door het gebruik van dit soort apps denken in eens heel veel mensen dat ze slaapproblemen hebben terwijl dat niet het geval is.
Thora
28-09-2026 om 13:12
Even over dat schoonmaken van kantoren enzo. Ooit heel lang geleden heb ik dat even gedaan. De eerste avond begon ik zoals ik het ook thuis doe. Het hele bureau, ook de hoekjes. Maar daar werd snel paal en perk aangesteld. Dat was niet de bedoeling en bovendien zou ik dan tot diep in de nacht bezig zijn. Dat laatste hadden ze dan wel gelijk in. De bedoeling van het schoonmaken van kantoren en openbare ruimten moet zo snel mogelijk gebeuren. Kwantiteit ipv kwaliteit.
Groentetuin
28-09-2026 om 13:14
mana_sutiyuq schreef op 28-09-2026 om 13:03:
[..]
je weet dat die dingen allemaal heel onnauwkeurig meten toch? Door het gebruik van dit soort apps denken in eens heel veel mensen dat ze slaapproblemen hebben terwijl dat niet het geval is.
Natuurlijk weet ik dat die dingen niet nauwkeurig zijn, maar ik vind het verschil wel heel groot.Mijn apparaat is een medisch apparaat ( maar ook daar twijfel ik ergaan)
Beterlaat2021!
28-09-2026 om 13:42
Spannend : morgen kan ik hopelijk een pakketje uit de pakketmuur halen.
Nou schrijft mijnheer Bol dat er getekend moet worden voor dat pakket!
Waar zal ik nu 'ns tekenen?
Broadway
28-09-2026 om 14:19
Thora schreef op 28-09-2026 om 13:12:
Even over dat schoonmaken van kantoren enzo. Ooit heel lang geleden heb ik dat even gedaan. De eerste avond begon ik zoals ik het ook thuis doe. Het hele bureau, ook de hoekjes. Maar daar werd snel paal en perk aangesteld. Dat was niet de bedoeling en bovendien zou ik dan tot diep in de nacht bezig zijn. Dat laatste hadden ze dan wel gelijk in. De bedoeling van het schoonmaken van kantoren en openbare ruimten moet zo snel mogelijk gebeuren. Kwantiteit ipv kwaliteit.
dat klopt, maar zelfs dan kun je spottend stofzuigen en daardoor toch een keer de monitorhouder doen.
waar ik het over had is iemand die 40 uur per week op één kantoor werkt. daar naast het schoonmaken nog meer facilitaire taken heeft, maar meer dan tijd genoeg heeft om het wel goed te doen, deze persoon ziet het werk gewoon niet. dat is het probleem in dezen, niet het tijdgebrek
Wieder
28-09-2026 om 14:36
Beterlaat2021! schreef op 28-09-2026 om 13:42:
Neem een graffiti spuitbus mee, kunnen ze vast waarderen!
Yumi
28-09-2026 om 14:37
Groentetuin schreef op 28-09-2026 om 12:55:
Vanacht sliep ik met beide apparaten, gewoon es uitproberen
Dat vind ik dus raar
Volgens onderzoek kloppen die metingen vaak niet, en zijn die apparaten onbetrouwbaar. Om die reden gaan steeds meer mensen naar een slaapkliniek, terwijl er niets aan de hand blijkt te zijn.
Yumi
28-09-2026 om 14:40
Dat had ik een paar weken geleden ook, dacht nog even dat het bij de balie moest worden opgehaald, maar .... nee
Yumi
28-09-2026 om 14:47
September spinnen tijd, nou dat klopt wel heb er al zoveel buiten gezet. Maar waar al die kleine spinnetjes ineens vandaan komen? Die kleintjes springen en zijn zo snel, waardoor ik ze niet te pakken krijg om buiten te zetten, raar.
🕷️
Netherfield
28-09-2026 om 15:33
Wij zagen een schoonmaakster ooit: damestoilet. Doekje eerst over de wastafels en toen de toiletten. Top. Loopt door naar de heren, zelfde doekje, eerst de wastafels… Bijna goed.
Bellebelle
28-09-2026 om 16:27
Dat had ik ook eens. In mijn naïviteit had ik mijn paspoort zelfs meegenomen, maar dat was nergens voor nodig. Ik kon het pakketje zo meenemen. Ik moest wel iets van een pincode intoetsen.
Beterlaat2021!
28-09-2026 om 16:46
Yumi schreef op 28-09-2026 om 14:47:
September spinnen tijd, nou dat klopt wel heb er al zoveel buiten gezet. Maar waar al die kleine spinnetjes ineens vandaan komen? Die kleintjes springen en zijn zo snel, waardoor ik ze niet te pakken krijg om buiten te zetten, raar.
🕷️
Dan heb je een nestje gehad en ben je oma geworden....🕷️
Repelsteeltje_88
28-09-2026 om 17:16
Ginevra schreef op 28-09-2026 om 12:15:
[..]
Als ik een vakantiehuisje zou bezitten, zou ik er ook niet snel een minivriezer in zetten.
Als mensen er slordig mee om gaan (en dat doen veel mensen in vakantiehuisjes) krijg je meer ijsvorming, meer stroomverbruik, je moet 'm vaker ontdooien en schoonmaken, en er zal regelmatig iets in achterblijven omdat mensen dat makkelijk over het hoofd zien bij vertrek.
Tja ,dat is dan toch echt risico van t vak. Nu kun je met warm weer bv geen ijs kwijt
Yumi
28-09-2026 om 19:22
Beterlaat2021! schreef op 28-09-2026 om 16:46:
[..]
Dan heb je een nestje gehad en ben je oma geworden....🕷️
Daar zat ik al aan te denken, heb het er maar druk mee... in het voorjaar zet ik de hele dag lieveheersbeestjes buiten en nu spinnen(met de swiffer).