Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Yumi
15-09-2026 om 10:00
Thora schreef op 15-09-2026 om 09:39:
[..]
Als je reclame niet kent is het toch logisch dat je denkt dat die kerels er ook bij horen?
Ik kende de kerels en de podcast ook niet, maar ik heb het artikel gelezen waardoor het duidelijk was dat het om die mannen gaat. Had de link erbij geplaatst omdat ik verwachtte dat meerdere forummers ze niet kenden.
De Hema noemt het een parodie, ik zie het komische niet maar niet iedereen heeft dezelfde humor.
Thora
18-09-2026 om 09:36
Yumi schreef op 15-09-2026 om 10:00:
[..]
Ik kende de kerels en de podcast ook niet, maar ik heb het artikel gelezen waardoor het duidelijk was dat het om die mannen gaat. Had de link erbij geplaatst omdat ik verwachtte dat meerdere forummers ze niet kenden.
De Hema noemt het een parodie, ik zie het komische niet maar niet iedereen heeft dezelfde humor.
Ik vind de reclame wel gewaagd en zie het komische ook wel. Humor verschilt inderdaad
Smulkruimel
18-09-2026 om 20:29
Desemdrood dat ik zelf koop is 9,00 per brood en dat vind ik al prijzig. Het zijn wel flinke (spelt volkoren)broden en eet ik hier veel minder van dan van gewoon brood. Het is lekker brood en ik heb het er voor over.
Als taartenbakker die alles zelf maakt snap ik heel goed dat ambachtelijke broden die lang moeten rijzen behoorlijk aan de prijs zijn. Dat is echt iets anders dan een brood gebakken met gist dat een uur staat te rijzen. Al sla ik een brood van 22 euro over, dat heb ik er niet voor over. Ik had ook nog niet eerder van zulke dure broden gehoord.
Mijn klanten klagen ook regelmatig over de prijzen van mijn taarten, maar er wordt vergeten dat een ambachtelijk product veel meer is dan alleen wat ingredienten. Daar komen veel meer kosten en tijd bij kijken.
Beterlaat2021!
21-09-2026 om 15:06
Ik hoorde mezelf vanmorgen praten tegen mijn stofzuiger...
" Kom op, Henry, éven over het drempeltje. Góed zo!" 
GroenTuintje
22-09-2026 om 08:18
Beterlaat2021! schreef op 21-09-2026 om 15:06:
Ik hoorde mezelf vanmorgen praten tegen mijn stofzuiger...
" Kom op, Henry, éven over het drempeltje. Góed zo!"
Ik heb die ook
Ik praat nog wel eens in mijzelf hardop, zullen mensen ook wel raar vinden soms
Broadway
22-09-2026 om 09:11
GroenTuintje schreef op 22-09-2026 om 08:18:
[..]
Ik heb die ook
![]()
Ik praat nog wel eens in mijzelf hardop, zullen mensen ook wel raar vinden soms
![]()
er kwam gisteren een collega nog even om het hoekje kijken of ik écht tegen de papierversnipperaar stond te praten.... (komop jochie, je kunt best 5 blaadjes tegelijk zonder te piepen!)
mana_sutiyuq
22-09-2026 om 10:28
Broadway schreef op 22-09-2026 om 09:11:
[..]
er kwam gisteren een collega nog even om het hoekje kijken of ik écht tegen de papierversnipperaar stond te praten.... (komop jochie, je kunt best 5 blaadjes tegelijk zonder te piepen!)
apparatuur moet je te vriend houden, ik ben ook altijd heel vriendelijk tegen mijn laptop.
Tegen collega's daarentegen misschien wat minder. Maar een aantal daarvan doen dan ook gewoon gekke dingen.
Broadway
22-09-2026 om 10:50
mana_sutiyuq schreef op 22-09-2026 om 10:28:
[..]
apparatuur moet je te vriend houden, ik ben ook altijd heel vriendelijk tegen mijn laptop.
Tegen collega's daarentegen misschien wat minder. Maar een aantal daarvan doen dan ook gewoon gekke dingen.
yup. net nog aan mijn beste nieuwe vriend Claude gevraagd een snoeiharde mail nét wat toegankelijker te schrijven zodat ik duidelijk ben, maar niet bij HR op het matje hoef...
mana_sutiyuq
22-09-2026 om 11:02
Broadway schreef op 22-09-2026 om 10:50:
[..]
yup. net nog aan mijn beste nieuwe vriend Claude gevraagd een snoeiharde mail nét wat toegankelijker te schrijven zodat ik duidelijk ben, maar niet bij HR op het matje hoef...
Ik vind Co ook een heerlijke extra collega, ik gooi het altijd op mijn label, mijn antennes zijn niet zo goed......
Wel ziet mijn manager gelijk wanneer ik Co gebruikt heb, dat is zo ver naast hoe ik normaal mijn mails schrijf.
Broadway
22-09-2026 om 11:05
mana_sutiyuq schreef op 22-09-2026 om 11:02:
[..]
Ik vind Co ook een heerlijke extra collega, ik gooi het altijd op mijn label, mijn antennes zijn niet zo goed......
Wel ziet mijn manager gelijk wanneer ik Co gebruikt heb, dat is zo ver naast hoe ik normaal mijn mails schrijf.
ik heb geen label, maar ben gewoon heel direct en sommige tere zieltjes trekken dat niet. ik kan heel makkelijk met jou bespreken dat ik het onacceptabel vind hoe je x of y aangepakt hebt om daarna gezellig met je te gaan lunchen omdat die 2 (zolang ik niet 3x per dag zo'n gesprek met je heb) niets met elkaar van doen hebben. ik vind je aardig, klets graag met je, maar dit heb je gewoon afgeraffeld of fout gedaan. wil ik kunnen zeggen
Damoontje
22-09-2026 om 11:08
Ik denk dat de volgende generatie Henry's een terugpraatfuntie gaat hebben.
'Nee ik heb geen zin vandaag'
'Alweer een drempel?'
'Dat zei je gisteren ook al'
mana_sutiyuq
22-09-2026 om 11:13
Broadway schreef op 22-09-2026 om 11:05:
[..]
ik heb geen label, maar ben gewoon heel direct en sommige tere zieltjes trekken dat niet. ik kan heel makkelijk met jou bespreken dat ik het onacceptabel vind hoe je x of y aangepakt hebt om daarna gezellig met je te gaan lunchen omdat die 2 (zolang ik niet 3x per dag zo'n gesprek met je heb) niets met elkaar van doen hebben. ik vind je aardig, klets graag met je, maar dit heb je gewoon afgeraffeld of fout gedaan. wil ik kunnen zeggen
Bij ons is het echt een groot verschil in achtergrond. Collega's vanuit de hele wereld.
Vond 'The Culture Map' van Erin Meyer wel fijn om te lezen, dat geeft handvatten hoe verschillend hetzelfde gedrag zakelijk geïnterpreteerd wordt. Dat helpt wel om reacties van collega's te plaatsen.
Je kunt nog steeds dezelfde boodschap brengen, maar soms moet je het net iets anders aanvliegen.
Ginevra
22-09-2026 om 12:05
Ik zag laatst op social media iets voorbij komen van een medium die een bijeenkomst organiseert om met overledenen te praten. En dat vindt dan plaats in een katholieke kapel (die de ruimte ook verhuurt voor exposities en zo).
Ik heb niks met mediums, maar ik vind dat wel heel raar. Volgens de christelijke leer en traditie is het niet toegestaan om geesten op te roepen en dergelijke, dus waarom vindt zoiets dan in die kapel plaats? Ik keek even op de agenda van die kapel, daar staat het ook niet. Dus verhuren ze dat dan stiekem of zo?
Bakblik
22-09-2026 om 12:27
Ginevra schreef op 22-09-2026 om 12:05:
Ik zag laatst op social media iets voorbij komen van een medium die een bijeenkomst organiseert om met overledenen te praten. En dat vindt dan plaats in een katholieke kapel (die de ruimte ook verhuurt voor exposities en zo).
Ik heb niks met mediums, maar ik vind dat wel heel raar. Volgens de christelijke leer en traditie is het niet toegestaan om geesten op te roepen en dergelijke, dus waarom vindt zoiets dan in die kapel plaats? Ik keek even op de agenda van die kapel, daar staat het ook niet. Dus verhuren ze dat dan stiekem of zo?
Dat zit al eeuwen ingebakken in religie. Stiekem een achter gesloten deuren.
Ik vind het niet raar, dat verhuren van die kapel. Ik vind het wel raar dat jij het raar vindt.
Damoontje
22-09-2026 om 12:34
Ginevra schreef op 22-09-2026 om 12:05:
Hier in de buurt doen ze alles om die religieuze gebouwen nog iets te laten opbrengen. Het wordt dan gewoon verhuurd als gebouw, ze kunnen niet meer kijken of alles wel past bij het geloof.