Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
kenfan
03-08-2026 om 15:21
Dat op een hotelkamer allebei de handdoekensets niet van elkaar te onderscheiden zijn. Ik ben echt niet vies van mijn wederhelft, maar om nou mijn gezicht af te drogen met dezelfde handdoek waarmee hij de bilnaad heeft geflost....liever niet. Met een beetje oplettendheid kom je er wel uit - man hangt zijn handdoek een stuk netter uit dan ik - , maar geef die sets gewoon nou een andere kleur. Een wit, en een creme of hip sad beige, dat kan ook nog in de kookswas
Groter punt van ergernis: het aantal vrouwentoilets in verhouding tot de mannenwc's. Sta je daar in de aankomsthal van het vliegveld bijna in je broek te piesen in de rij, terwijl je die kerels fluitend in en uit ziet lopen. Is het echt nou zo moeilijk om te bedenken dat vrouwen iha een zwakkere blaas hebben en periodiek wat handelingen in het toilet moeten verrichten die wat meer tijd vergen.
Tuinfluiter
03-08-2026 om 15:35
kenfan schreef op 03-08-2026 om 15:21:
Dat op een hotelkamer allebei de handdoekensets niet van elkaar te onderscheiden zijn. Ik ben echt niet vies van mijn wederhelft, maar om nou mijn gezicht af te drogen met dezelfde handdoek waarmee hij de bilnaad heeft geflost....liever niet. Met een beetje oplettendheid kom je er wel uit - man hangt zijn handdoek een stuk netter uit dan ik - , maar geef die sets gewoon nou een andere kleur. Een wit, en een creme of hip sad beige, dat kan ook nog in de kookswas
Groter punt van ergernis: het aantal vrouwentoilets in verhouding tot de mannenwc's. Sta je daar in de aankomsthal van het vliegveld bijna in je broek te piesen in de rij, terwijl je die kerels fluitend in en uit ziet lopen. Is het echt nou zo moeilijk om te bedenken dat vrouwen iha een zwakkere blaas hebben en periodiek wat handelingen in het toilet moeten verrichten die wat meer tijd vergen.
Knijpers in je toilettas om handdoeken te merken.
Miepjecody
03-08-2026 om 15:38
Je kan toch gewoon onthouden waar je hem hangt?
Bellebelle
03-08-2026 om 15:48
Ik ga gewoon naar het herentoilet als het zo uitkomt.
En met die handdoeken, hoe doe je dat thuis? Hebben jullie dan een eigen kleur? Ik heb echt nog nooit over nagedacht, ik pak gewoon de eerste beste droge handdoek om af te drogen.
Beterlaat2021!
03-08-2026 om 15:53
Ik ga onderweg bij voorkeur op het invaliden-toilet. Daar staat nooit een rij voor.
Uiteraard kijk ik wel goed of er soms een invalide in de buurt is met hogenood.
kenfan
03-08-2026 om 16:07
Miepjecody schreef op 03-08-2026 om 15:40:
er zijn altijd voldoende handdoeken om schone te pakken trouwens
Eh, in een hotel liggen de handdoeken meestal niet voor het grijpen hoor. Je hangt hem op als je hem nog een keer wilt gebruiken, je gooit hem op de grond als je een nieuwe wilt.
Dat laatste is niet zo duurzaam, maar dat doe ik maar wel. Want als ik 's avonds na een dag vol activiteiten weer op mijn hotelkamer kom heb ik geen flauw benul meer waar ik 's ochtends die handdoek heb gehangen. Wat voor jou "gewoon" is, is dat voor mij niet.
Thuis heb ik een heel assortiment aan kleuren handdoeken, en ik pak altijd mijn favoriete kleur.
Miepjecody
03-08-2026 om 16:19
kenfan schreef op 03-08-2026 om 16:07:
[..]
Eh, in een hotel liggen de handdoeken meestal niet voor het grijpen hoor. Je hangt hem op als je hem nog een keer wilt gebruiken, je gooit hem op de grond als je een nieuwe wilt.
Dat laatste is niet zo duurzaam, maar dat doe ik maar wel. Want als ik 's avonds na een dag vol activiteiten weer op mijn hotelkamer kom heb ik geen flauw benul meer waar ik 's ochtends die handdoek heb gehangen. Wat voor jou "gewoon" is, is dat voor mij niet.
Thuis heb ik een heel assortiment aan kleuren handdoeken, en ik pak altijd mijn favoriete kleur.
Er hangen in hotels waar ik kom, standaard 2 per persoon
En als je weet dat je die van je man niet wil spreek je af wie hem.waar hangt
Ze koken die was, daarom alles wit
Milala
03-08-2026 om 17:16
Meestal heb je 2 grote en 2 kleinere handdoeken. Ik gun mijn partner altijd de twee grotere, probleem opgelost!
TineWinkel
03-08-2026 om 17:28
Dit! Laatst ook: dames 2 toiletten, heren 2 urinoirs PLUS 2 toiletten - daar word ik bijna agressief van! Enige reden om niet naar de herentoiletten te gaan (die in dit geval toevallig allebei bezet waren) is dat je WEET dat je dan daar zit nadat iemand daar vers heeft zitten poepen - nou, dan wacht ik wel bij de dames...
Dolfje
03-08-2026 om 17:50
Miepjecody schreef op 03-08-2026 om 15:38:
[..]
Je kan toch gewoon onthouden waar je hem hangt?
Ik wel maar mijn man pakt wat het meest dichtbij hangt dus ik zou twee kleuren ook fijn vinden.
Dolfje
03-08-2026 om 17:50
Miepjecody schreef op 03-08-2026 om 15:40:
er zijn altijd voldoende handdoeken om schone te pakken trouwens
Nee hoor.
Netherfield
03-08-2026 om 18:48
Dat witte mannen zich ineens gediscrimineerd en aangevallen voelen na een uitspraak van Sophie Straat. Dit zijn de mensen die altijd veilig over straat kunnen, meer verdienen dan andere groepen in ons land, betere banen krijgen. Zucht
Bellebelle
03-08-2026 om 18:57
TineWinkel schreef op 03-08-2026 om 17:28:
[..]
Dit! Laatst ook: dames 2 toiletten, heren 2 urinoirs PLUS 2 toiletten - daar word ik bijna agressief van! Enige reden om niet naar de herentoiletten te gaan (die in dit geval toevallig allebei bezet waren) is dat je WEET dat je dan daar zit nadat iemand daar vers heeft zitten poepen - nou, dan wacht ik wel bij de dames...
Want dames poepen nooit?
bieb1963
03-08-2026 om 21:38
Netherfield schreef op 03-08-2026 om 18:48:
Dat witte mannen zich ineens gediscrimineerd en aangevallen voelen na een uitspraak van Sophie Straat. Dit zijn de mensen die altijd veilig over straat kunnen, meer verdienen dan andere groepen in ons land, betere banen krijgen. Zucht
Tja, maar niet elke witte man is een man die het nodige verdient , heeft een goede baan, gedraagt zich macho of hufterig enz enz. En dan kan je natuurlijk wel tegen jezelf zeggen ‘dat gaat niet over mij’ maar je voelt je alsnog aangesproken. Dus ik snap dat wel. Ik ken ook een Marokkaanse jongeman, die een gewone normale fijne vent is, maar zich toch nooit prettig voelt, omdat er zo over Marokkanen wordt gesproken. Hij heeft altijd het gevoel dat hij zich moet bewijzen of dat mensen iets denken of vinden.