Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Dolfje schreef op 04-06-2026 om 08:43:

Wat ik raar vind is dat ik regelmatig op social media filmpjes voorbij zie komen van influencers die laten zien wat ze in hun toilettas hebben in het vliegtuig in de cabine en dat er dan hele grote tubes crèmes, sprays, parfum etc uit komen.
Ik heb altijd zo'n literzakje met vloeistoffen mee en dat staat ook overal dat dat zo moet.
Worden zij niet gecontroleerd of hoe zit dat?
Zag net Romee Strijd voorbij komen en ook bij Monica Geuze zag ik dat laatst.
Of halen ze dat na de security eruit en gooien het dan los in hun toilettas?
Vragen vragen vragen

Misschien zit het wel niet vol of kopen ze het bij de duty free.

Duckie73 schreef op 04-06-2026 om 08:59:

[..]

Misschien zit het wel niet vol of kopen ze het bij de duty free.

Vol of niet maakt niet uit. Overal staat :

In het vliegtuig mag je vloeistoffen en gels in je handbagage meenemen in verpakkingen van maximaal 100 ml per stuk .Al deze verpakkingen samen moeten passen in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van 1 liter.

Taxfree aankopen: Vloeistoffen die je na de securitycontrole op de luchthaven koopt, mogen mee in het vliegtuig. Ze worden door de winkelier verpakt in een speciale verzegelde tas, die je niet mag openen tot je op je eindbestemming bent.

Dus ik vind dat nog steeds raar 

Wieder schreef op 04-06-2026 om 00:11:

[..]

Gisterochtend stond ze na vijf dagen voor de deur te bleren daar ze naar binnen wilde en sinds die tijd eet ze, of slaapt ze diep. Blijkbaar voelde ze dat het mooie weer voorbij was en het ging regenen, want ze was mooi op tijd binnen. Maar zo lang is ze nog nooit weggeweest, ze moet er even van bijkomen 😴

Oh wat fijn! Misschien moet je je man een bril cadeau geven en hem poes eens goed laten bestuderen.   
Zou je geen tagger kunnen hangen aan haar? Dat je haar kunt tracken en weet waar ze uithangt?

stokstaart schreef op 04-06-2026 om 11:59:

[..]

Oh wat fijn! Misschien moet je je man een bril cadeau geven en hem poes eens goed laten bestuderen.
Zou je geen tagger kunnen hangen aan haar? Dat je haar kunt tracken en weet waar ze uithangt?

We wonen hier aan een bos, ik ben altijd bang dat ze dan ergens vast komt te zitten.  Ze komt normaal altijd terug (en nu dus ook) en dit is een klein beetje het risico van een buitenkat. Van binnenblijven wordt ze doodongelukkig, en ze vangt muizen in de stal,  dus da's fijn 😉

Dolfje schreef op 04-06-2026 om 10:45:

[..]

Vol of niet maakt niet uit. Overal staat :

In het vliegtuig mag je vloeistoffen en gels in je handbagage meenemen in verpakkingen van maximaal 100 ml per stuk .Al deze verpakkingen samen moeten passen in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van 1 liter.

Taxfree aankopen: Vloeistoffen die je na de securitycontrole op de luchthaven koopt, mogen mee in het vliegtuig. Ze worden door de winkelier verpakt in een speciale verzegelde tas, die je niet mag openen tot je op je eindbestemming bent.

Dus ik vind dat nog steeds raar

Ik denk toch dat ze die bij de Taxfree gekocht hebben. Die speciale verzegelde tas herken ik namelijk niet.

Wieder schreef op 04-06-2026 om 00:11:

[..]

Gisterochtend stond ze na vijf dagen voor de deur te bleren daar ze naar binnen wilde en sinds die tijd eet ze, of slaapt ze diep. Blijkbaar voelde ze dat het mooie weer voorbij was en het ging regenen, want ze was mooi op tijd binnen. Maar zo lang is ze nog nooit weggeweest, ze moet er even van bijkomen 😴

doet me denken aan de kat van een vriendin, die was 5 jaar op stap geweest en toen hij thuis kwam deed die alsof hij nooit was weg geweest 

Wat ik raar vind is dat ik regelmatig op social media filmpjes voorbij zie komen van influencers die laten zien wat ze in hun toilettas hebben in het vliegtuig in de cabine en dat er dan hele grote tubes crèmes, sprays, parfum etc uit komen.
Ik heb altijd zo'n literzakje met vloeistoffen mee en dat staat ook overal dat dat zo moet.
Vragen vragen vragen

pure aanstellerij als je het mij vraagt, maar ik zal wel weer een hater zijn 🤪🙄

Ik zag dit net op Tiktok. Waarom strepen mensen wanneer ze een boek lezen allerlei regels of quotes aan. Wat doe je daar later mee. Als een boek uit is dan is hij toch uit? Of blader je een tijd later nog eens door het boek heen om het terug te lezen? En dan? Wat heb je daar aan?

Vragen vragen vragen

Sowieso al die zooi mee nemen in je handbagage. Een crème is toch genoeg. Of misschien twee. Ook raar vind ik dat sommige influencers dan allerlei beauty handelingen gaan doen in het vliegtuig al zittend in de stoel.

Grindelwald schreef op 05-06-2026 om 16:04:

[..]

Sowieso al die zooi mee nemen in je handbagage. Een crème is toch genoeg. Of misschien twee. Ook raar vind ik dat sommige influencers dan allerlei beauty handelingen gaan doen in het vliegtuig al zittend in de stoel.

Ja ik dus ook maar dat zal wel spul zijn wat ze moeten aanprijzen.

Grindelwald schreef op 05-06-2026 om 16:02:

Ik zag dit net op Tiktok. Waarom strepen mensen wanneer ze een boek lezen allerlei regels of quotes aan. Wat doe je daar later mee. Als een boek uit is dan is hij toch uit? Of blader je een tijd later nog eens door het boek heen om het terug te lezen? En dan? Wat heb je daar aan?

Bij een gewoon leesboek niet maar een studieboek of iets semie wetenschappelijks wel. Dat je kan terugzoeken zonder hele hoofdstukken opnieuw te lezen. Ik doe dat ook wel. 

Bakblik schreef op 05-06-2026 om 16:51:

[..]

Bij een gewoon leesboek niet maar een studieboek of iets semie wetenschappelijks wel. Dat je kan terugzoeken zonder hele hoofdstukken opnieuw te lezen. Ik doe dat ook wel.

Bij een studieboek deed ik dat vroeger ook wel. Maar dat moest omdat ik dat moest leren voor een repetitie of een schriftelijke overhoring zoals dat toen heette 😅

Dolfje schreef op 05-06-2026 om 16:26:

[..]

Ja ik dus ook maar dat zal wel spul zijn wat ze moeten aanprijzen.

vreselijk om zo te leven en waarvoor voor gratis spullen en met je porem op de socials 

Grindelwald schreef op 05-06-2026 om 16:02:

Ik ken dit vanuit Gilmore Girls Maar dan meer het schrijven in de marges. Iets van eigen diepgaande hersenspinsels tijdens het lezen of ter ondersteuning bij wat complexere verhaallijnen. Ik lees nooit op die manier een gewoon boek, ik doe dat alleen bij studiemateriaal.

Grindelwald schreef op 05-06-2026 om 18:48:

[..]

Bij een studieboek deed ik dat vroeger ook wel. Maar dat moest omdat ik dat moest leren voor een repetitie of een schriftelijke overhoring zoals dat toen heette 😅

Ooh ja een s.o haha!! 

Bakblik schreef op 05-06-2026 om 16:51:

[..]

Als het je eigen boek is mag je natuurlijk helemaal zelf weten wat je daarmee doet.

Helaas tref ik regelmatig boeken die ik leen uit de bieb aan waar zinnen in zijn gehighlight/onderstreept of voorzien zijn van commentaar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.