Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

We gaan dit weekend naar een hotel, maar we konden vandaag al inchecken…het bestaat al langer, ook met vliegreizen enzo, maar ik blijf het vreemd vinden. Inchecken is voor mij: je melden als je ter plekke bent aangekomen. Waarom is dit tegenwoordig zo anders, wie weet dit?

madee schreef op 03-06-2026 om 14:48:

We gaan dit weekend naar een hotel, maar we konden vandaag al inchecken…het bestaat al langer, ook met vliegreizen enzo, maar ik blijf het vreemd vinden. Inchecken is voor mij: je melden als je ter plekke bent aangekomen. Waarom is dit tegenwoordig zo anders, wie weet dit?

Omdat het dan makkelijker is voor de receptie, zodat het weer wachttijd scheelt? Gok ik hoor, ik heb het ook al een paar keer meegemaakt maar ik denk dat het gewoon tijd scheelt voor alle partijen. Hoef je alleen de sleutel op te halen, als je in een hotel of vakantiehuis verblijft. 

Broodjebrie schreef op 03-06-2026 om 14:59:

[..]

Omdat het dan makkelijker is voor de receptie, zodat het weer wachttijd scheelt? Gok ik hoor, ik heb het ook al een paar keer meegemaakt maar ik denk dat het gewoon tijd scheelt voor alle partijen. Hoef je alleen de sleutel op te halen, als je in een hotel of vakantiehuis verblijft.

Of dat zelfs niet, omdat de sleutel een app op je telefoon is.

Daglichtlamp schreef op 03-06-2026 om 15:07:

[..]

precies. ik heb voor september een hotel geboekt en met de bevestiging al de code voor het sleutelkastje ontvangen. ik gok dat ik daar helemaal niemand ga zien de tijd dat we daar zijn

Daglichtlamp schreef op 03-06-2026 om 15:07:

[..]

Dat kan ook nog inderdaad.. ik denk dat de recepties over een paar jaar helemaal weg zijn. Paar jaar geleden was ik in een hotel waar je jezelf in kon checken. Liep wel een medewerker rond die hielp als het niet lukte, maar verder was er geen receptie. Uitchecken moesten we ook zelf. 

Ik filter altijd op een bemande receptie voor langer verblijf, dat voelt toch veiliger. We hebben wel eens overnachtingshotels gehad zonder personeel, maar dan check ik wel de reviews om een inschatting te maken of ik daar veilig kan parkeren en er niet allemaal rare types komen.

Yumi schreef op 03-06-2026 om 09:31:

Nieuw product in de supermarkt een plastic beker met 5 ijsblokjes voor € 0,90 🤨
Het is een trend op tiktok en al jaren een rage in Aziatische landen.

Volstrekt belachelijk, thuis ijsblokjes in de vriezer en giet daar je drankje bij. Nog meer plastic afval, weg met die onzin.

Aan de ene kant eens natuurlijk qua plastic afval maar voor ooit eens onderweg wel handig denk ik.

Dolfje schreef op 03-06-2026 om 20:50:

[..]

Aan de ene kant eens natuurlijk qua plastic afval maar voor ooit eens onderweg wel handig denk ik.

Elke supermarkt, snackbar Kruidvat verkoopt gekoelde drankjes in fles en blik. Daar hoef je toch geen plastic beker bij te kopen met een paar ijsklontjes? 

Voor onderweg gebruik ik een rvs thermobeker of fles, blijft koel/warm.

stokstaart schreef op 03-06-2026 om 11:36:

[..]

Wat erg zeg!

Hopelijk is poes ondertussen thuis geweest.

Gisterochtend stond ze na vijf dagen voor de deur te bleren daar ze naar binnen wilde en sinds die tijd eet ze, of slaapt ze diep.  Blijkbaar voelde ze dat het mooie weer voorbij was en het ging regenen,  want ze was mooi op tijd binnen.  Maar zo lang is ze nog nooit weggeweest,  ze moet er even van bijkomen 😴

Yumi schreef op 03-06-2026 om 20:56:

[..]

Elke supermarkt, snackbar Kruidvat verkoopt gekoelde drankjes in fles en blik. Daar hoef je toch geen plastic beker bij te kopen met een paar ijsklontjes?

Ik denk dat het meer voor de aesthetic is dan voor smaak/sensatie. Het ziet er gewoon luxe uit als je een drankje met ijsblokjes hebt.

Yumi schreef op 03-06-2026 om 20:56:

[..]

Ik snap het en ik zou het ook niet snel kopen voor thuis, maar gekoelde blikjes zijn ook zo niet meer koel met echt heet weer.   Dus ik kan me echt wel voorstellen dat er mensen  zijn het gaan kopen omdat het er is. Geval van is het er dan koop je het terwijl als het er niet is je doet met wat er is.  

Zit er wel statiegeld op? Daar ging ik eigenlijk wel vanuit.

Dolfje schreef op 04-06-2026 om 08:29:

[..]

Ik snap het en ik zou het ook niet snel kopen voor thuis, maar gekoelde blikjes zijn ook zo niet meer koel met echt heet weer. Dus ik kan me echt wel voorstellen dat er mensen zijn het gaan kopen omdat het er is. Geval van is het er dan koop je het terwijl als het er niet is je doet met wat er is.

Zit er wel statiegeld op? Daar ging ik eigenlijk wel vanuit.

Ik wil nooit ijsblokjes in mijn drinken, daar worden je drankjes zo nat van. 

Ik vind dat wel lekker, zeker als het echt warm is. 

Wieder schreef op 04-06-2026 om 08:31:

[..]

Ik wil nooit ijsblokjes in mijn drinken, daar worden je drankjes zo nat van.

Dit ja! Het verdunt je drankje en maakt het,  in ieder geval voor mijn mdk, veel te koud. Met als resultaat, overgeven of aan de dunne. Doe mij maar zonder ijs. Als ik toch klonten krijg in een restaurant dan geef ik dat aan de planten of op een terras maak ik de stoep nat. Ik vraag altijd drankjes zonder ijs. 

Wat ik raar vind is dat ik regelmatig op social media filmpjes voorbij zie komen van influencers die laten zien wat ze in hun toilettas hebben in het vliegtuig  in de cabine en dat er dan hele grote tubes crèmes, sprays, parfum etc uit komen. 
Ik heb  altijd zo'n literzakje met vloeistoffen mee en dat staat ook overal dat dat zo moet.
Worden zij niet gecontroleerd of hoe zit dat?
Zag net Romee Strijd voorbij komen  en ook bij Monica Geuze zag ik dat laatst.
Of halen ze dat na de security eruit en gooien het dan los in hun toilettas? 
Vragen vragen vragen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.