Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Bakblik schreef op 01-06-2026 om 16:38:

[..]

O, echt? Dat wordt drama dan hier thuis. Parfum allergieën bij meerdere personen. Gauw zoeken naar iets ongeparfumeerds.

Bedoel je de droge of de vochtige?

De droge. In stenen winkels vind ik alleen geparfumeerde doekjes. Op internet lijken ze soms wel ongeparfumeerd, maar dan staat er toch ineens 'frisse geur' bij. Of andersom, in de tekst staat niets over parfum maar op het plaatje zie je toch 'clean & fresh' staan (=dus parfum), of een hond en een kat (ook code voor parfum). Dus ik durf ook niet zo goed de gok te nemen van een online aankoop.. 

Peaches schreef op 01-06-2026 om 17:25:

[..]

De droge. In stenen winkels vind ik alleen geparfumeerde doekjes. Op internet lijken ze soms wel ongeparfumeerd, maar dan staat er toch ineens 'frisse geur' bij. Of andersom, in de tekst staat niets over parfum maar op het plaatje zie je toch 'clean & fresh' staan (=dus parfum), of een hond en een kat (ook code voor parfum). Dus ik durf ook niet zo goed de gok te nemen van een online aankoop..

Ik heb altijd nep-swifferdoekjes van Action. Prima dingen en ze geuren niet.

Herfstappeltaart schreef op 01-06-2026 om 17:53:

[..]

Ik heb altijd nep-swifferdoekjes van Action. Prima dingen en ze geuren niet.

Ik heb nu neppers van Kruidvat, maar die hebben helemaal niet de structuur van swiffer. Het zijn gewoon platte doekjes, dat werkt lang niet zo goed. Zijn die van Action wel dik en 'fluffy' als swiffer? 

De Actiondoekjes, merk Spargo, zijn niet glad van structuur en zijn 22x29 cm groot.
Kosten : € 0,89 voor 20 stuks,

2509560_8718964259779-111_01_ix1n5u.webp

ik gebruik deze als stofdoek, echt super fijn!

Peaches schreef op 01-06-2026 om 18:00:

[..]

Ik heb nu neppers van Kruidvat, maar die hebben helemaal niet de structuur van swiffer. Het zijn gewoon platte doekjes, dat werkt lang niet zo goed. Zijn die van Action wel dik en 'fluffy' als swiffer?

Iets minder dik maar ze hebben wel structuur en ze doen wat ze moeten doen: stof opnemen van de vloer.

Beterlaat2021! schreef op 01-06-2026 om 19:05:

De Actiondoekjes, merk Spargo, zijn niet glad van structuur en zijn 22x29 cm groot.
Kosten : € 0,89 voor 20 stuks,

2509560_8718964259779-111_01_ix1n5u.webp

Je precies, dit zijn ze. Prima dingen.

Onze kat is al een paar dagen niet thuisgekomen, da's op zich niet heel opmerkelijk, onze kat heeft een onafhankelijke persoonlijkheid. Maar mijn man appte vanmorgen dat hij langs de weg naar het bos een dode kat had zien liggen. Ik dacht, ik loop met de hond naar die plek om te kijken. Een uur heb ik gelopen want wat met de auto niet ver is, valt met de benenwagen best tegen. Geen kat gezien. 

Man is met de auto terug naar huis gereden vanavond, hij zegt: ik zag toch echt een kat liggen, ik ga met de fiets even langs. Belt ie me op: had de kat ook bruin? ( hij heeft de kat nog maar 7 jaar dus ik begrijp de twijfel) Ik zei, nee, grijs met witte pootjes. Man: ik kan het niet goed zien, ik stuur een foto, wacht even.... ik wachten, stuurt ie een foto. Van een bruin dier met heule lange achterpoten en twee lange oren. Een haas! Hij stuurt een foto van een dooie bruine haas! Het lijkt nog niet in de verste verte op een grijze kat met witte poten. Oh ja, zegt hij, het is een haas...

Vertel me dat je een kantoor-nerd bent zonder te vertellen dat je een kantoor-nerd bent. Wat vind je raar? Mijn man...

Wieder schreef op 01-06-2026 om 19:22:

Onze kat is al een paar dagen niet thuisgekomen, da's op zich niet heel opmerkelijk, onze kat heeft een onafhankelijke persoonlijkheid. Maar mijn man appte vanmorgen dat hij langs de weg naar het bos een dode kat had zien liggen. Ik dacht, ik loop met de hond naar die plek om te kijken. Een uur heb ik gelopen want wat met de auto niet ver is, valt met de benenwagen best tegen. Geen kat gezien.

Man is met de auto terug naar huis gereden vanavond, hij zegt: ik zag toch echt een kat liggen, ik ga met de fiets even langs. Belt ie me op: had de kat ook bruin? ( hij heeft de kat nog maar 7 jaar dus ik begrijp de twijfel) Ik zei, nee, grijs met witte pootjes. Man: ik kan het niet goed zien, ik stuur een foto, wacht even.... ik wachten, stuurt ie een foto. Van een bruin dier met heule lange achterpoten en twee lange oren. Een haas! Hij stuurt een foto van een dooie bruine haas! Het lijkt nog niet in de verste verte op een grijze kat met witte poten. Oh ja, zegt hij, het is een haas...

Vertel me dat je een kantoor-nerd bent zonder te vertellen dat je een kantoor-nerd bent. Wat vind je raar? Mijn man...

😂

Ik zie steeds meer nieuwe namen op het forum verschijnen, leuk denk ik dan in eerste instantie, fijn dat er nieuwe mensen mee gaan schrijven. Helaas hebben velen een bekende schrijfstijl, en blijkt het profiel vaak al jaren te bestaan. 
Dat vind ik raar, maar aangezien dit mijn eerste forum is dat ik meeschrijf, vraag ik mij af wat de oorzaak kan zijn? Ik weet dat je een alias kan aanmaken, kan me voorstellen dat je die aanmaakt als je een topic wilt openen en dat niet aan het profiel "gekoppeld" wilt hebben, waarmee je al jaren meeschrijft. Daarnaast zijn er het afgelopen jaar een aantal mensen verdwenen, die nu mogelijk op deze manier terug zijn? 

Mogelijk vind ik het raar en jullie niet?

Wieder 

Wieder schreef op 01-06-2026 om 19:22:

hahahaha

Wieder

Yumi, ik snap dat ook niet (en ik doe er meestal ook heel lang over om iemand dan te ‘herkennen’) Dat je 1 extra alias hebt voor gevoelige zaken kan ik me voorstellen, maar telkens weer terug onder een andere naam vind ik ook raar. 

Herfstappeltaart schreef op 01-06-2026 om 19:21:

[..]

Je precies, dit zijn ze. Prima dingen.

Top, dan ga ik die proberen. Stuk goedkoper ook. Dank voor de tip! 

Peaches schreef op 01-06-2026 om 22:29:

[..]

Top, dan ga ik die proberen. Stuk goedkoper ook. Dank voor de tip!

Graag gedaan. Hopelijk bevallen ze.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.