Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Wat ik dan weer heel raar vind zijn ouders die "opvoeden" door alles schreeuwend te "zeggen" tegen de kinderen een dan verbaasd zijn als de kinderen terug schreeuwen. 
Hoor ik moeder op de toppen van de longen schreeuwen dat de kinderen niet zo moeten schreeuwen. Kinderen zijn nog niet zo bijdehand dat ze schreeuwen: Doe je zelf toch ook! 

Bakblik schreef op 31-05-2026 om 14:23:

Wat ik dan weer heel raar vind zijn ouders die "opvoeden" door alles schreeuwend te "zeggen" tegen de kinderen een dan verbaasd zijn als de kinderen terug schreeuwen.
Hoor ik moeder op de toppen van de longen schreeuwen dat de kinderen niet zo moeten schreeuwen. Kinderen zijn nog niet zo bijdehand dat ze schreeuwen: Doe je zelf toch ook!

Ik heb ooit eens een moeder tegen haar kind horen roepen :"gvd( voluit) je mag niet vloeken!"

Groentetuin schreef op 31-05-2026 om 17:12:

[..]

Ik heb ooit eens een moeder tegen haar kind horen roepen :"gvd( voluit) je mag niet vloeken!"

Op het schoolplein, roept moeder je mag niet slaan terwijl ze ondertussen haar kind een klap geeft.

Kampeerder schreef op 31-05-2026 om 12:05:

[..]

Nogal aso van de chauffeur natuurlijk, misschien stonden die oortjes wel helemaal niet aan. Kan ook hè

Ik was blijkbaar niet duidelijk, het was goed te horen dat ze aanstonden.

Yumi schreef op 31-05-2026 om 19:55:

[..]

Ik was blijkbaar niet duidelijk, het was goed te horen dat ze aanstonden.

Oké, dat is anders inderdaad. Ik laat ze ook vaak zitten maar zet de muziek wel uit. Ik heb nog altijd oortjes aan een draadje dus doe er wel vaak één uit. 

Raar, deze advertentie op Marktplaats  :

"   9 zakken gebruikt zand voor onder terrastegels (gratis) € 10,00  "

Beterlaat2021! schreef op 01-06-2026 om 07:41:

Raar, deze advertentie op Marktplaats :

" 9 zakken gebruikt zand voor onder terrastegels (gratis) € 10,00 "

Hebben ze dan de zakken bewaard en het zand er na al die jaren weer in geschept?

Groentetuin schreef op 31-05-2026 om 17:12:

[..]

Dat zou de moeder kunnen zijn waar ik het over heb. Die is in haar woordgebruik ook niet altijd even netjes. Ik ken haar niet maar hoor haar dagelijks. Ze wonen 6 huizen verder en er zijn minstens 2 kinderen maar misschien ook 3.

Netherfield schreef op 01-06-2026 om 07:57:

[..]

Hebben ze dan de zakken bewaard en het zand er na al die jaren weer in geschept?

Ik denk dat het gaat om de tegenstelling “gratis - 10 euro”

madee schreef op 01-06-2026 om 08:48:

[..]

Ik denk dat het gaat om de tegenstelling “gratis - 10 euro”

Zakken waren gratis, zand niet? Of vice versa?

madee schreef op 01-06-2026 om 08:48:

[..]     Ik denk dat het gaat om de tegenstelling “gratis - 10 euro”

Inderdaad ja!  

Auwereel schreef op 01-06-2026 om 08:49:

[..]

Zakken waren gratis, zand niet? Of vice versa?

Ik zou denken dat je de hele bups gratis kunt krijgen, het gekke aan de advertentie is dan dat er evenzogoed nog bij staat dat het 10 euro kost. Vast een typefoutje van de plaatser?

Raar: dat swiffer-doekjes alleen nog maar met parfum te krijgen zijn. Ik snap best dat sommige mensen zo'n bloemengeur in huis fijn vinden, maar ik krijg hoofdpijn van die luchtjes...

Peaches schreef op 01-06-2026 om 16:34:

Raar: dat swiffer-doekjes alleen nog maar met parfum te krijgen zijn. Ik snap best dat sommige mensen zo'n bloemengeur in huis fijn vinden, maar ik krijg hoofdpijn van die luchtjes...

O, echt? Dat wordt drama dan hier thuis. Parfum allergieën bij meerdere personen. Gauw zoeken naar iets ongeparfumeerds.

Bedoel je de droge of de vochtige?

Peaches schreef op 01-06-2026 om 16:34:

Contact zoeken met de klantenservice?   

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.