Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Anna76 schreef op 12-05-2026 om 15:09:

Mensen (meestal jongere mannen eigenlijk) die tijdens de spits met een fatbike in de trein of de metro reizen. Je hebt verdorie een fatbike, kan je dat stukje niet gewoon gaan fatbiken dan?!
Dat ding zal dan wel stuk zijn of een lege accu hebben ofzo. Je mag ook niet met de fiets in de trein/metro tijdens de spits maar dat zullen ze niet weten denk ik. Of ze hebben er schijt aan.
Maar iedere keer weer denk ik "kon je die 3 haltes niet gewoon fietsen?"

maar echt, waarom heb je dat kreng anders?

als ik een fatbike had zou ik alleen nog met het ov gaan als het regent 

Rogue schreef op 12-05-2026 om 16:04:

[..]

Dat vraag ik me ook elke keer af als ik op de tram iemand met zo'n giga-elektrische-step zie opstappen. (Hier in BE mogen die dingen gewoon rondrijden.)

Neemt gigantisch veel plaats in, iedereen breekt zijn benen erover en waarom heb je dat ding als je toch de tram neemt?

Rogue schreef op 12-05-2026 om 16:04:

[..]

Het enige dat ik kan bedenken is dat ie het niet doet. Maar dan zijn ze knap onbetrouwbaar want ik zie het heel vaak.

Die steps zie ik ook wel eens, maar alleen in de trein op een langere afstand en niet 1 station, zoals ik bij de fatbikers wel zie. Dan is het vaak een afstand die je nog kan lopen als het moet.

Ik heb zelf wel eens commentaar gehad van een conducteur, toen ik met m'n fiets in de trein maar een paar stations moest, of ik dat niet kon fietsen. Maar mijn fiets was stuk gegaan onderweg en thuis kon ik dat wel weer maken. Volgens hem had ik beter ter plekke een fietsenmaker kunnen zoeken, dat was goedkoper. Ik weet niet meer hoe duur het kaartje toen was, maar nu zou ik voor diezelfde reis 11 euro kwijt zijn. Ik geloof niet dat een fietsenmaker goedkoper dan 11 euro is, toen niet en nu niet 😂. 

Maar goed, daarom denk ik dat die fatbikes allemaal stuk zijn, want wat doe je er anders mee in het OV.

Bloemenbakken die aan de buitenkant van het balkon hangen en die mensen vanuit hun woonkamer dus niet kunnen zien. Ik zou ze aan de binnenkant hangen. Je koopt ze toch voor jezelf en niet voor de voorbijgangers lijkt me.( Loop nu naar mijn werk en het valt me echt op).

Dolfje schreef op 13-05-2026 om 08:22:

Bloemenbakken die aan de buitenkant van het balkon hangen en die mensen vanuit hun woonkamer dus niet kunnen zien. Ik zou ze aan de binnenkant hangen. Je koopt ze toch voor jezelf en niet voor de voorbijgangers lijkt me.( Loop nu naar mijn werk en het valt me echt op).

Same! Ik zou het alleen doen als het balkon anders te klein wordt, maar zelfs dan zou ik van de bakken nemen die op de reling staan zeg maar, dan nemen ze geen plek in maar kan je ze toch zien.

Toen ik nog op een flat woon had ik inderdaad de bakken aan de binnenkant hangen. Aan de zijkant had ik ook bakken die op de reling stonden, maar dat kon aan de voorkant niet, die rand was te breed. Op zich kun je de bloemetje ook wel zien als ze aan de buitenkant hangen, mits ze niet te laag hangen, maar ik was toch altijd bang dat ze eraf zouden waaien en iemand zo'n bak op z'n kop zou krijgen. Dat gebeurt natuurlijk nooit, maar ik vond het toch geen prettig idee.

Anna76 schreef op 13-05-2026 om 09:53:

Toen ik nog op een flat woon had ik inderdaad de bakken aan de binnenkant hangen. Aan de zijkant had ik ook bakken die op de reling stonden, maar dat kon aan de voorkant niet, die rand was te breed. Op zich kun je de bloemetje ook wel zien als ze aan de buitenkant hangen, mits ze niet te laag hangen, maar ik was toch altijd bang dat ze eraf zouden waaien en iemand zo'n bak op z'n kop zou krijgen. Dat gebeurt natuurlijk nooit, maar ik vond het toch geen prettig idee.

Dat gebeurt wel hoor, gisteren waaide het flink, de potten waren van de rand van mijn balkon gekieperd. Rand loopt beetje schuin af naar balkonzijde, waardoor ze kapot op het balkon lagen. Iedereen zet hier potten op die rand, maar ik durf het nu niet meer aan. Ga mijn bakken maar weer vullen voor op de reling, zit op de bovenste verdieping boven de voordeur.... 

Yumi schreef op 13-05-2026 om 10:08:

[..]

Dat gebeurt wel hoor, gisteren waaide het flink, de potten waren van de rand van mijn balkon gekieperd. Rand loopt beetje schuin af naar balkonzijde, waardoor ze kapot op het balkon lagen. Iedereen zet hier potten op die rand, maar ik durf het nu niet meer aan. Ga mijn bakken maar weer vullen voor op de reling, zit op de bovenste verdieping boven de voordeur....

Maar heb je dan van die hangbakken, die in zo'n haak hangen? Want die bedoel ik, ik denk dat die niet zo snel naar beneden kletteren. Even goed hing ik ze aan de binnenkant. Potten zo op de rand zetten had ik helemaal nooit gedurfd. Binnen week had ik de eerste pot waarschijnlijk zelf al van de rand geduwd, onhandig als ik kan zijn.

Dolfje schreef op 13-05-2026 om 08:22:

Mwoh, als ik een balkon had zou ik mogelijk ook wat bloemen aan de buitenkant hangen. Ik vind het een vrolijk gezicht als je bloemen en planten aan balkons ziet, dus waarom zou ik daar niet wat aan bijdragen? Ik heb zelf ook geen uitzicht op mijn hortensia's, maar die fleuren wel de straat op. 

Ik doe het niet alleen maar voor mezelf. Alhoewel, het geeft mij ook weer een goed gevoel om een bijdrage te leveren aan een aangenaam straatbeeld. Dus tja, doe ik het dan voor mezelf of voor anderen? 

Dees! schreef op 06-05-2026 om 13:43:

Ook gedaan!

Er zitten echter ook wel een paar dubieuze tussen. Kan best zijn dat Milka krimpflatie toepast. Iemand toevallig de ontwikkelingen op de cacaomarkt gevolgd? Die is gigantisch in prijs gestegen, dus ik snap dan wel dat Milka de chocolade duurder maakt.
Geen terechte nominatie wat mij betreft.

Ik wil hier nog even op terugkomen, het was wel degelijk terecht... het is misleiding.
Duurder maken is iets anders dan een kleinere reep in dezelfde verpakking.

Dat blijkt wel uit de rechtszaak in Duitsland, zelfs de rechter vind het terecht.
Kleinere Milka-repen hadden niet verkocht mogen worden met zelfde verpakking | Economie | NU.nl

Raar, volgens  www.weer.nl blijft het tot 14.00 droog.  
Waar komt die regen en onweer dan vandaan, die ook op de buienradar  niet zichtbaar is?

Beterlaat2021! schreef op 18-05-2026 om 11:13:

Raar, volgens www.weer.nl blijft het tot 14.00 droog.
Waar komt die regen en onweer dan vandaan, die ook op de buienradar niet zichtbaar is?

Buien onstaan vaak in de loop van de dag. Vooral als het benauwd is. Zoals nu hier.

Waar komt die regen en onweer dan vandaan, die ook op de buienradar niet zichtbaar is?

Weersverwachting veranderde gisteren ook steeds.

Je kan tegenwoordig niet meer op weersites kijken, klopt niets van. Soms zeggen ze zelfs op 1 site het tegenovergestelde 

kerst schreef op 18-05-2026 om 11:29:

[..]

Weersverwachting veranderde gisteren ook steeds.

Precies,  ze kunnen het niet meer ofzo

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.