Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Miepjecody schreef op 11-05-2026 om 13:07:

[..]

Dan zet je ze toch gewoon eerst binnen? De kinderen, of de boodschappen

Zo klein zijn ze ook niet

Je kan je boodschappen laten bezorgen ook nog

Of je kunt als je een huis zoekt er rekening mee houden en proberen een huis te vinden met oprit. Zo gek is dat toch niet? Natuurlijk zijn er oplossingen als je het niet hebt (zelf heb ik ook geen oprit en wel kinderen van 1 en 4). Maar het wel willen is toch niet onbegrijpelijk?

Meesje schreef op 11-05-2026 om 13:36:

[..]

Of je kunt als je een huis zoekt er rekening mee houden en proberen een huis te vinden met oprit. Zo gek is dat toch niet? Natuurlijk zijn er oplossingen als je het niet hebt (zelf heb ik ook geen oprit en wel kinderen van 1 en 4). Maar het wel willen is toch niet onbegrijpelijk?

Het ging er om dat ze zei dat het echt niet zonder kon.

Ik heb nergens gezegd dat ik niet snap dat ze het wil

Precies, dat ze dat graag zouden willen begrijp ik, en voor een dergelijk budget is dat zeker niet onmogelijk. Maar je maakt de opties dan wel heel beperkt.

Wij zochten ook een huis met parkeergelegenheid op eigen grond. In combinatie met onze overige wensen en budget was dat in mijn geboortestad niet mogelijk. Voor mij hoefde het niet zo nodig maar mijn vriend wilde het heel graag.

Toen we op zoek gingen naar een ander huis (we woonden in een rijtjeshuis) was een oprit ook een grote wens. Zodat de caravan niet op straat stond als hij even bij huis is voor de vakantie aan en daarna. We hebben sindsdien huis met oprit en ik vind het ook heel fijn dat je geen plekje voor je auto hoeft te zoeken. Maar vanwege kinderen en boodschappen uitladen, dat niet

Ik kreeg op FB een fragment voorbij van die mensen die een oprit wilden. Ze wilden ook zes slaapkamers, twee badkamers en twee huiskamers en dat allemaal voor 8,5 ton. Ik heb het programma verder niet gezien, maar ik ben benieuwd waar je dan terecht komt. Niet in de Randstad vermoed ik.
Mijn nieuwe huis heeft wel een oprit, maar daarop past geen caravan. Dan heb je bijna een oprijlaan nodig, als je auto er ook nog bij moet.

MMcGonagall schreef op 11-05-2026 om 20:51:

Ik kreeg op FB een fragment voorbij van die mensen die een oprit wilden. Ze wilden ook zes slaapkamers, twee badkamers en twee huiskamers en dat allemaal voor 8,5 ton. Ik heb het programma verder niet gezien, maar ik ben benieuwd waar je dan terecht komt. Niet in de Randstad vermoed ik.
Mijn nieuwe huis heeft wel een oprit, maar daarop past geen caravan. Dan heb je bijna een oprijlaan nodig, als je auto er ook nog bij moet.

Ja dat was het. In Limburg was het.

Maar ik snap vooral dat van die boodschappen niet.

Ik loop wel eens door een  woonwijk met grote huizen en een oprit naar iets wat op een garagedeur lijkt.  Maar  in  die 'garage' past geen auto, heel raar.

Beterlaat2021! schreef op 12-05-2026 om 08:23:

Ik loop wel eens door een woonwijk met grote huizen en een oprit naar iets wat op een garagedeur lijkt. Maar in die 'garage' past geen auto, heel raar.

Klopt. Ik woon in zo'n wijk. Maar het verbaasd me dat er heel weinig van die villa's een garage hebben. Vaak moet de fiets ook nog buiten gestald worden.

MMcGonagall schreef op 11-05-2026 om 20:51:

hij moet vooral lang zijn. ik heb geen groot huis, maar naast het huis nog 5 á 6 meter grond naar de zijkant. daar zit het pad naar de voordeur, maar daarnaast was een meter of 4 breed ooit kippenwei. inmiddels oprit/achterom sinds onze verbouwing. van voor aan de straat tot aan de achtertuin is dat zeker 20/25 meter bij 3,4/4 meter breed. daar zou makkelijk een caravan kunnen staan en daarachter nog minimaal 1 auto. 

Een oprit op eigen grond is ook heel prettig als er  in de omgeving betaald parkeren wordt ingevoerd. En je hoeft ook nooit te zoeken naar een parkeerplaats.

@Broadway :  dát is nog eens een broadway!  

Beterlaat2021! schreef op 12-05-2026 om 11:17:

Een oprit op eigen grond is ook heel prettig als er in de omgeving betaald parkeren wordt ingevoerd. En je hoeft ook nooit te zoeken naar een parkeerplaats.

@Broadway : dát is nog eens een broadway!

we hebben geluk gehad. toen deze wijk half jaren 50 gebouwd werd zou er een straat naast ons hoekhuis komen. die ging niet door en wij hebben het grootste deel van die ruimte gekregen. klein hoekhuis (met inmiddels een flinke aanbouw) op 420m2. lotje uit de loterij

Beterlaat2021! schreef op 12-05-2026 om 08:23:

Ik loop wel eens door een woonwijk met grote huizen en een oprit naar iets wat op een garagedeur lijkt. Maar in die 'garage' past geen auto, heel raar.

Meestal zit die garage aan de zijkant van het huis, en zijn de huizen daarmee ‘geschakeld’ en dan is er doorgaans (volgens mij) plek voor wel 3 auto’s: 1 in plaats van een voortuin en twee op de oprit. Ik heb een breed huis, passen twee auto’s naast elkaar. Heel handig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.