Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Kampeerder
28-04-2026 om 06:44
Yumi schreef op 27-04-2026 om 23:31:
Krijg een tijdsindicatie van Extra@home van postnl, ze komen tussen 11.00 en 21.00 uur. Beetje raar omdat een tijdsindicatie te noemen 😅
Dat had ik een tijdje terug ook. Ze kwamen om 20:45. Zo jammer dat je hun route niet kunt volgen zodat je weet of je begin midden of einde van de route bent.
Beterlaat2021!
28-04-2026 om 07:29
Krijg een tijdsindicatie van Extra@home van postnl, ze komen tussen 11.00 en 21.00 uur. Beetje raar omdat een tijdsindicatie te noemen 😅
Je moet af en toe eens even kijken, want soms wordt het tijdvak steeds kleiner gemaakt.
Kampeerder
28-04-2026 om 07:31
Beterlaat2021! schreef op 28-04-2026 om 07:29:
[..]
Je moet af en toe eens even kijken, want soms wordt het tijdvak steeds kleiner gemaakt.
In mijn geval klopte dat inderdaad. De voorbije uren werden er afgehaald. Dus om 14:00 uur was de bezorging tussen 14:00 en 21:00 uur. 🤣
Yumi
28-04-2026 om 08:39
Beterlaat2021! schreef op 28-04-2026 om 07:29:
[..]
Kreeg net een mail binnen met een kleiner tijdvak, de vorige keer verliep het zoals Kampeerder hieronder schrijft.
Kampeerder schreef op 28-04-2026 om 07:31:
[..]
In mijn geval klopte dat inderdaad. De voorbije uren werden er afgehaald. Dus om 14:00 uur was de bezorging tussen 14:00 en 21:00 uur. 🤣
Herken het
Yumi
28-04-2026 om 08:45
Wat ook raar is..... 3 mailtjes van de huisarts met afspraken. Gemaild met de vraag wat de bedoeling is en welke tijd, want 3 x per dag een afspraak lijkt me onnodig. Het bleek een herinnering te zijn voor wat uitzoek werk voor mij, ivm het telefonisch consult voor ergens eind deze week. ![]()
Loulou39
28-04-2026 om 10:58
Yumi schreef op 28-04-2026 om 08:45:
Wat ook raar is..... 3 mailtjes van de huisarts met afspraken. Gemaild met de vraag wat de bedoeling is en welke tijd, want 3 x per dag een afspraak lijkt me onnodig. Het bleek een herinnering te zijn voor wat uitzoek werk voor mij, ivm het telefonisch consult voor ergens eind deze week.
Dat had ik laatst ook, kreeg ik een bevestiging van een afspraak om 07:30.. vond ik ook wel heel vroeg, en dan zijn ze nog niet eens geopend 😅
duizel
28-04-2026 om 11:56
hier iets besteld wat afgelopen zaterdag binnen zou komen. In de avond bericht dat het vertraagd was omdat het pakket verkeerd gesorteerd is. Nu geen update meer. Ben benieuwd of het nog komt.
kenfan
28-04-2026 om 12:23
duizel schreef op 26-04-2026 om 21:46:
[..]
Tuurlijk kan een school hier onderuit. Het is geen verplichting. Dat je vragen kunt krijgen van kinderen en zelfs ouders kun je voorkomen door mee te delen dat je de sportdag op een ander moment in het jaar organiseert. Hier ook scholen die van de koningsspelen een spelletjesdag maken en de sportdag nog een andere keer doen.
Koningsspelen worden wel gepromoot, er is ook op bijvoorbeeld het jeugdjournaal aandacht voor. Kinderen voor kinderen heeft hun hit voor die dag. Daarom verwacht ik wel vragen van kinderen als je als school niet meedoet.
Mijn kinderen vonden het heel gezellig en hebben een fijne dag gehad. Kinderen die het lastig vonden konden opgevangen worden op een rustige plek met ontspannen activiteiten. Het was gelukkig allemaal niet schreeuwerig.
Als zelfs het jeugdjournaal het promoot, betekent dat de sociale druk groot is voor een school om er aan mee te doen. Dat betekent dus extra werkdruk om nog een extra sport/spelletjesdag te organiseren en of met buurscholen af te stemmen wie van welke locaties gebruik maakt als dat allemaal op dezelfde dag moet. Ondertussen wordt er zoveel gezelligs voor kinderen georganiseerd, dat de onderwijsresultaten kelderen. Vind ik een stuk zuurder dan mijn aversie tegen oranje.
duizel
28-04-2026 om 13:17
kenfan schreef op 28-04-2026 om 12:23:
[..]
Als zelfs het jeugdjournaal het promoot, betekent dat de sociale druk groot is voor een school om er aan mee te doen. Dat betekent dus extra werkdruk om nog een extra sport/spelletjesdag te organiseren en of met buurscholen af te stemmen wie van welke locaties gebruik maakt als dat allemaal op dezelfde dag moet. Ondertussen wordt er zoveel gezelligs voor kinderen georganiseerd, dat de onderwijsresultaten kelderen. Vind ik een stuk zuurder dan mijn aversie tegen oranje.
Ik vind de reactie wel zuur hoor.
Ik vraag me ook af of er zoveel meer georganiseerd wordt op school. Als ik kijk naar mijn eigen schooltijd +/-35 jaar geleden en dat vergelijk met de school van mijn kinderen dan is dat niet zo.
Ik had op school al een jaarlijkse herfstwandeling, sint viering, kerst, carnaval, pasen. Ook gingen we op schoolreisje en hadden we een sportdag (nu koningsspelen). We vierden ook de verjaardag van de leraar al.
En of het de werkdruk verhoogd ligt aan keuzes die de school maakt. Op de school van mijn kinderen nemen wij, als ouderraad het meeste werk uit handen, waarbij we ook rekening houden dat er niet zomaar een hele lading ouders beschikbaar is dus daar passen we onze activiteiten op aan.
Er zijn ook scholen die kiezen voor een feestweek in de laatste schoolweek. Dat zijn keuzes die school zelf maken.
Thora
28-04-2026 om 14:16
kenfan schreef op 28-04-2026 om 12:23:
[..]
Niets doen op Koningsdag met een school. Daar krijg je pas gedonder van.
bieb1963
28-04-2026 om 16:52
duizel schreef op 28-04-2026 om 13:17:
[..]
Ik vind de reactie wel zuur hoor.
Ik vraag me ook af of er zoveel meer georganiseerd wordt op school. Als ik kijk naar mijn eigen schooltijd +/-35 jaar geleden en dat vergelijk met de school van mijn kinderen dan is dat niet zo.
Ik had op school al een jaarlijkse herfstwandeling, sint viering, kerst, carnaval, pasen. Ook gingen we op schoolreisje en hadden we een sportdag (nu koningsspelen). We vierden ook de verjaardag van de leraar al.
En of het de werkdruk verhoogd ligt aan keuzes die de school maakt. Op de school van mijn kinderen nemen wij, als ouderraad het meeste werk uit handen, waarbij we ook rekening houden dat er niet zomaar een hele lading ouders beschikbaar is dus daar passen we onze activiteiten op aan.
Er zijn ook scholen die kiezen voor een feestweek in de laatste schoolweek. Dat zijn keuzes die school zelf maken.
Helemaal mee eens! Was het maar zo dat de schoolresultaten zo kelderen door een feestje hier of daar. Dan was dat ook weer simpel op te lossen. Natúúrlijk ligt het daar niet aan.
lientje69
28-04-2026 om 17:28
Heb ik met de bedrijfsarts. Tijdvak is 9-17 uur. En je MOET bereikbaar zijn. Tijdvak wordt ook niet verkleind.
Beterlaat2021!
28-04-2026 om 17:35
Yumi schreef op 28-04-2026 om 08:39:
[..] Kreeg net een mail binnen met een kleiner tijdvak, de vorige keer verliep het zoals Kampeerder hieronder schrijft.
En, is het binnen het tijdvak bezorgd? Oh nee, mijn vraag komt te vroeg.
Yumi
28-04-2026 om 18:03
Beterlaat2021! schreef op 28-04-2026 om 17:35:
[..]
En, is het binnen het tijdvak bezorgd? Oh nee, mijn vraag komt te vroeg.
Opgehaald ja
en voor het eerst een update gekregen, toen ze onderweg waren.
Wat ik raar vond is dat er 2 medewerkers op de stoep stonden, die geen woord Nederlands of Engels spraken. Ik moest een handtekening zetten voor ontvangst, terwijl ze een pakket kwamen halen. Zei dat het andersom moest zijn, ze begrepen er niks van. Ontvangstbewijs vergeet het maar, schouders omhoog en
Heb een screenshot gemaakt vd website met de ophaaltijd mochten er vragen over komen.
Beterlaat2021!
05-05-2026 om 12:57
Uit een persbericht blijkt dat er binnenkort toiletpapier te koop is, waar geen kartonnen rolletje in zit.
Quote : (AD)
" De kartonnen rolletjes die na het toiletbezoek resteren, bleken volgens
het concern in veel huishoudens ‘een universeel herkenbaar
irritatiepunt" .
Hoezo irritatiepunt? Wat een onzinverhaal. Het kan irritant zijn dat je een lege toiletpapierhouder aantreft, maar dat is niet de schuld van het kartonnen rolletje, naar mijn mening....