Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Beterlaat2021! schreef op 22-04-2026 om 12:11:

Raar, dat er tegenwoordig van die koelkastdoosjes zijn waar je aan 4 kanten iets moet open/dicht klikken.

Wat is er mis met gewone deksels?

Ik neem vaak lunch mee in koelkastdoosjes. Ik zet het s' avonds klaar in de koelkast, kan ik het 's ochtends zo in mijn tas doen. Dan is zo'n klikdoosje steviger dicht dan die traditionele doosjes. Die deksels gaan vaak na een tijdje een beetje vervormen en dan sluiten ze niet meer stevig genoeg om in een tas te stoppen. 

Waspoeder heb ik ook in zo'n klikdoos zitten. Als ik die omstoot blijft-ie dicht en ligt niet alle waspoeder over de grond verspreid. 

Duufje schreef op 22-04-2026 om 11:40:

[..]

Het is wat mij betreft zo'n beetje het mooiste programma op de NL'se televisie. Heel mooi en respectvol gemaakt en een prachtig aandenken voor de nabestaanden.

Dit programma werkt enorm relativerend en maakt mij extra dankbaar voor wat ik allemaal wel heb.

Echt waar? Ik ben her met je eens dat het respectvol wordt gemaakt en het eerste en tweede seizoen vond ik vernieuwend en interessant, er was toen wellicht ook wel wat meer taboe, maar inmiddels vind ik het echt een beetje uitgekauwd. Ik vind die bijna dwangmatige focus op 'het nog hebben van een leuke tijd' ook iets heel normatiefs hebben, zo van dan ben je een inspirerende persoon.

De huidige politiek. Om een punthoofd van te krijgen en niet meer te begrijpen voor "het volk." 
Ik had gewoon blanco moeten stemmen ipv D66. Die fout zal ik niet nog een keer maken. Dit is toch niet meer uit te leggen voor de bevolking? Waarom zou iemand dit zooitje nog serieus nemen? En het gaat al minstens 15 jaar zo. Toch gek, dat men het vertrouwen in de politiek verliest. 

De koningsspelen. Zogenaamd omdat de verstokte rokers. Willie en Max een gezonde levensstijl voorstaan, maar het is natuurlijk gewoon een PR-stuntje om de tanende populariteit van de Oranjes te keren. Alsof scholen daarvoor geen sportdagen organiseerden. Alleen nu moeten ze het allemaal op dezelfde dag doen. Lekker praktisch. Kunnen scholen hier eigenlijk nog onderuit, of krijgen ze dan mokkende ouders en het bestuur op hun dak. Blij dat mijn laaste telg net klaar was met de basisschool, want ik heb nog een aversie tegen voetbal en de kleur oranje.

kenfan schreef op 26-04-2026 om 16:44:

De koningsspelen. Zogenaamd omdat de verstokte rokers. Willie en Max een gezonde levensstijl voorstaan, maar het is natuurlijk gewoon een PR-stuntje om de tanende populariteit van de Oranjes te keren. Alsof scholen daarvoor geen sportdagen organiseerden. Alleen nu moeten ze het allemaal op dezelfde dag doen. Lekker praktisch. Kunnen scholen hier eigenlijk nog onderuit, of krijgen ze dan mokkende ouders en het bestuur op hun dak. Blij dat mijn laaste telg net klaar was met de basisschool, want ik heb nog een aversie tegen voetbal en de kleur oranje.

Lekker zuur….

Tuurlijk kan een school hier onderuit. Het is geen verplichting. Dat je vragen kunt krijgen van kinderen en zelfs ouders kun je voorkomen door mee te delen dat je de sportdag op een ander moment in het jaar organiseert. Hier ook scholen die van de koningsspelen een spelletjesdag maken en de sportdag nog een andere keer doen. 

Koningsspelen worden wel gepromoot, er is ook op bijvoorbeeld het jeugdjournaal aandacht voor. Kinderen voor kinderen heeft hun hit voor die dag. Daarom verwacht ik wel vragen van kinderen als je als school niet meedoet. 

Mijn kinderen vonden het heel gezellig en hebben een fijne dag gehad. Kinderen die het lastig vonden konden opgevangen worden op een rustige plek met ontspannen activiteiten. Het was gelukkig allemaal niet schreeuwerig.

Pff wat een negativiteit zeg

En je hebt ook een behoorlijke aversie tegen het koningshuis zo te lezen. Ga je altijd zo negatief door het leven? 

Ik heb geen aversie tegen het koningshuis, maar ik heb ook helemaal niks met Koningsdag of de kleur oranje (ik vind dat dus echt oerlelijk). Ik doe dan ook al jaren niks op Koningsdag. Ik vond het als kind al een stomme dag. Maar ik gun ieder zijn lol, dus ik blijf lekker binnen en doe waar ik zelf zin in heb. Het is mij veel te druk op Koningsdag en ik heb niets met (vrij)markten of grote feesten. Ik vind dat hele gedoe met de Koninklijke familie ook wel een beetje kermis, maar goed, mensen vinden het leuk en ik hoef er gelukkig niet naar te kijken. Leven en laten leven, toch?  

duizel schreef op 26-04-2026 om 21:46:

[..]

Tuurlijk kan een school hier onderuit. Het is geen verplichting. Dat je vragen kunt krijgen van kinderen en zelfs ouders kun je voorkomen door mee te delen dat je de sportdag op een ander moment in het jaar organiseert. Hier ook scholen die van de koningsspelen een spelletjesdag maken en de sportdag nog een andere keer doen.

Koningsspelen worden wel gepromoot, er is ook op bijvoorbeeld het jeugdjournaal aandacht voor. Kinderen voor kinderen heeft hun hit voor die dag. Daarom verwacht ik wel vragen van kinderen als je als school niet meedoet.

Mijn kinderen vonden het heel gezellig en hebben een fijne dag gehad. Kinderen die het lastig vonden konden opgevangen worden op een rustige plek met ontspannen activiteiten. Het was gelukkig allemaal niet schreeuwerig.

Blijkbaar wel, ja. Op de school van mijn neefje hadden ze een boerderijthema i.p.v. iets met Koningsdag of oranje. Hier in mijn dorp hadden ze wel Koningsspelen op de scholen hier bij mij om de hoek. Alles in het oranje. 

Jujubee schreef op 27-04-2026 om 08:03:

Ik heb geen aversie tegen het koningshuis, maar ik heb ook helemaal niks met Koningsdag of de kleur oranje (ik vind dat dus echt oerlelijk). Ik doe dan ook al jaren niks op Koningsdag. Ik vond het als kind al een stomme dag. Maar ik gun ieder zijn lol, dus ik blijf lekker binnen en doe waar ik zelf zin in heb. Het is mij veel te druk op Koningsdag en ik heb niets met (vrij)markten of grote feesten. Ik vind dat hele gedoe met de Koninklijke familie ook wel een beetje kermis, maar goed, mensen vinden het leuk en ik hoef er gelukkig niet naar te kijken. Leven en laten leven, toch?

Ik houd ook niet meer zo van drukte dus ik blijf ook liever thuis. Maar ik kan zelf wel weer genieten van het Koningshuis op tv. Lekker kneuterig, heerlijk. Vroeger vierde ik het wel. Oranje vind ik ook wel een lelijke kleur voor gewoon zomaar, maar ik vind het wel echt de beste Nationale kleur die ik kan bedenken. Op dit soort dagen of bij sportwedstrijden wordt het voor mij ineens mooi. Die beelden bij een WK/EK dat een heel Oranje legioen door de straten host 🧡

Jujubee schreef op 27-04-2026 om 08:03:

Daar heb je ook gelijk in hoor, ik sta er zelf ook neutraal in. Ik heb niks tegen ze maar ben nu ook niet zo'n grote fan. 

CharlieB schreef op 27-04-2026 om 08:51:

[..]

Ik houd ook niet meer zo van drukte dus ik blijf ook liever thuis. Maar ik kan zelf wel weer genieten van het Koningshuis op tv. Lekker kneuterig, heerlijk. Vroeger vierde ik het wel. Oranje vind ik ook wel een lelijke kleur voor gewoon zomaar, maar ik vind het wel echt de beste Nationale kleur die ik kan bedenken. Op dit soort dagen of bij sportwedstrijden wordt het voor mij ineens mooi. Die beelden bij een WK/EK dat een heel Oranje legioen door de straten host 🧡

Ook daar heb ik niets mee: de oranje massa's met EK/WK's/Olympische spelen. Maar dat komt omdat ik er gewoon niets bij voel: dat nationalisme. Ik ben niet standaard voor Nederland op een sportevenement, gewoon puur omdat ik Nederlands ben. Ik ga niet gillen bij Verstappen omdat hij Nederlands is. Sterker nog, ik kan dat joch niet uitstaan en ik vind het prima dat hij het nu zo slecht doet. 

Ik ben voor degene die ik leuk vind, waar ik wat bij voel, of op een WK/EK voor het team waar "mijn" Real Madrid-spelers bij zitten. Die volg ik het hele jaar door, dus ik hoop altijd dat zij het goed doen. Een WK is voor mij sowieso een leuk tussendoortje, maar meer niet. Ik houd van clubvoetbal en wie een WK wint, kan me niet zoveel boeien. Zolang het maar een mooi toernooi is. Je zal mij dus echt nooit met een oranje vlaggetje zien als Nederland speelt. Ik voel daar gewoon niks bij. 

Ik ben meestal voor Spanje, Italië of Frankrijk. Maar dat is voor het gros van de mensen dan weer raar, en dat snap ik ook wel. Ik ben gewoon een beetje apart met dat soort dingen. Maar nogmaals: ik gun iedereen vandaag gewoon een leuke dag hoor. Ik doe alleen niet mee. Al vanaf kleins af aan niet. Toen vond ik het al een stomme dag. 

ik vind Koningsdag een van de leukste dagen van het jaar, vind de vrijmarkt heel leuk, iedereen in prima sfeer ( op de vrijmarkt dan)veel blije kindjes voor of achter de kraam, helemaal top.

Krijg een tijdsindicatie van Extra@home van postnl, ze komen tussen 11.00 en 21.00 uur. Beetje raar omdat een tijdsindicatie te noemen 😅

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.