Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Broadway
09-03-2026 om 13:54
Beterlaat2021! schreef op 09-03-2026 om 11:26:
Ik rijd vanmorgen de mist, dan valt me altijd weer op dat er zoveel auto's zonder licht aan rijden. Sommige hebben wel de dágverlichting aan, maar dan branden de achterlichten niet.... Stel je voor, een mistbank en een zwarte auto voor je zonder achterlichten.... Vroeger werd er volgens mij bij de verkeersinformatie even aangeraden met licht aan te rijden.
ik vind het zó raar dat alles veiliger etc moet en dat deze instelling op auto's gewoon mag. mijn auto doet het ook. ik wil gewoon altijd alles aan, maar dat moet ik dus elke keer opnieuw aanzetten en elke keer uitzetten. die autostand is waarmee hij start en sluit en hij accepteert geen andere default
Broodjebrie
09-03-2026 om 14:47
Broadway schreef op 09-03-2026 om 13:54:
[..]
ik vind het zó raar dat alles veiliger etc moet en dat deze instelling op auto's gewoon mag. mijn auto doet het ook. ik wil gewoon altijd alles aan, maar dat moet ik dus elke keer opnieuw aanzetten en elke keer uitzetten. die autostand is waarmee hij start en sluit en hij accepteert geen andere default
Maar is dit niet iets wat bij nieuwe auto's wel goed staat ingesteld? Ik heb een wat oudere auto dus ik moet het ook zelf steeds aanzetten. Maar wat ik van anderen hoor die een nieuwe auto hebben, is dat het daar zichzelf aanpast.
Of het is verschillend per merk, dat zou ook nog kunnen..
Poezie
09-03-2026 om 15:09
Ik vind het raar dat de koplampen van nieuwe auto's en fietsen veel te fel zijn en allemaal veel te hoog zijn afgesteld zodat ze hun tegenliggers verblinden. Levensgevaarlijk!!
Broodjebrie
09-03-2026 om 15:27
Poezie schreef op 09-03-2026 om 15:09:
Ik vind het raar dat de koplampen van nieuwe auto's en fietsen veel te fel zijn en allemaal veel te hoog zijn afgesteld zodat ze hun tegenliggers verblinden. Levensgevaarlijk!!
Ja, erg vervelend inderdaad. En levensgevaarlijk
Anna76
10-03-2026 om 10:29
Poezie schreef op 09-03-2026 om 15:09:
Ja! En dan heb je ook nog mensen die bang zijn in het donker en met groot licht gaan rijden en zich te laat realiseren dat er een tegenligger aan komt. Fijn als jij die tegenligger bent.
Poison
10-03-2026 om 16:32
Anna76 schreef op 10-03-2026 om 10:29:
[..]
Ja! En dan heb je ook nog mensen die bang zijn in het donker en met groot licht gaan rijden en zich te laat realiseren dat er een tegenligger aan komt. Fijn als jij die tegenligger bent.
Wat heeft dat met bang zijn in het donker te maken? Ik rijd met groot licht als het donker is en de situatie het toelaat, maar niet omdat ik bang ben in het donker of bang ben om in het donker te rijden hoor! Groot licht is met een reden op auto’s gemonteerd…
Wel met je eens dat die nieuwe auto’s of te laat groot licht weer dimmen heel vervelend zijn als tegenligger.
Ik vind het raar dat ik 5 dagen enorm ziek was en alleen maar kon liggen en ik me vandaag ineens weer prima voel. Fijn hoor, maar wel raar.