Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

nlies schreef op 16-02-2026 om 17:36:

Ik heb de tv aanstaan voor My kitchen rules, en ik zie nu een stukje House rules Australia. En ik vind het altijd zo raar dat een huis helemaal gemeubileerd opgeleverd wordt . Ook bij andere programma's trouwens waar mensen verhuizen en het heel normaal vinden om alle meubels meteen erbij te hebben

Tja, in een heel deel landen dus niet gek.

Als je in Spanje bijvoorbeeld een huis verkoopt verkoop je de meubels mee. Of moet je onderhandelen of dat erfstuk van oma mee mag ipv dat het moet blijven staan.

Voordeel is dus dat je je volgend huis dus ook gewoon gemeubeld krijgt.

Marty1984 schreef op 16-02-2026 om 17:38:

[..]

Als je in Spanje bijvoorbeeld een huis verkoopt verkoop je de meubels mee. Of moet je onderhandelen of dat erfstuk van oma mee mag ipv dat het moet blijven staan.

Je kunt dat erfstuk dus ook van te voren, dus voor de bezichtigingen elders opslaan. Wij hadden zo een struik die ons heel dierbaar was bij mijn schoonouders in de tuin gezet. Tuin werd verkocht met lege plek, wat je ziet, is wat je koopt. 

nlies schreef op 16-02-2026 om 17:36:

Ik heb de tv aanstaan voor My kitchen rules, en ik zie nu een stukje House rules Australia. En ik vind het altijd zo raar dat een huis helemaal gemeubileerd opgeleverd wordt . Ook bij andere programma's trouwens waar mensen verhuizen en het heel normaal vinden om alle meubels meteen erbij te hebben

Maar is dit niet vanwege de show? Dat ze voor het plaatje het er zo uit laten zien maar zodra de cameraploeg weg is, de meubels weer weg moeten?

Er was ooit een topic (niet op dit forum denk ik) dat ging over zulke tv programma's. En daarin stonden verschillende reacties dat bijvoorbeeld sommige bloemen en planten weer weg werden gehaald zodra de camera's uitgingen. Dit ging dan wel om Nederlandse programma's natuurlijk, k weet niet hoe dit met buitenlandse programma's zit.

Marty1984 schreef op 16-02-2026 om 17:38:

[..]

Da's toch helemaal geen voordeel, je wil toch niet in andermans spullen wonen? Ik vind niet veel leuker dan mijn huis inrichten. Dan moet ik mijn mooie zorgvuldig uitgezochte spulletjes laten staan en zit ik opgescheept met het erfstuk van andermans oma. Heel raar.

Wieder schreef op 16-02-2026 om 17:51:

[..]

Da's toch helemaal geen voordeel, je wil toch niet in andermans spullen wonen? Ik vind niet veel leuker dan mijn huis inrichten. Dan moet ik mijn mooie zorgvuldig uitgezochte spulletjes laten staan en zit ik opgescheept met het erfstuk van andermans oma. Heel raar.

Ja dat vind ik ook echt heel raar. Ik ben behoorlijk kieskeurig als het om de inrichting van ons huis gaat. Dat is toch enorm smaakgevoelig?

Wieder schreef op 16-02-2026 om 17:51:

[..]

Tegelijk ... Als je geen geld hebt voor meubels ben je dus vrij zeker dat er wel een bed, een tafel, een paar stoelen, een bank, ... staat. Misschien niet helemaal je ding, maar je kan wel starten.

Daar waar je hier op dat moment gewoon op de grond op een luchtmatras kan gaan liggen.

Vervangen kan nadien nog altijd, maar ik heb de indruk dat ze in een aantal landen ook minder om meubels geven.

Herfstappeltaart schreef op 16-02-2026 om 17:55:

[..]

Ja dat vind ik ook echt heel raar. Ik ben behoorlijk kieskeurig als het om de inrichting van ons huis gaat. Dat is toch enorm smaakgevoelig?

Bij koop zou ik zeker mijn eigen spullen willen. Bij huur, als starter, zou het fijn kunnen zijn om gestoffeerd of gemeubileerd te kunnen huren. 

Broodjebrie schreef op 16-02-2026 om 17:49:

[..]

Maar is dit niet vanwege de show? Dat ze voor het plaatje het er zo uit laten zien maar zodra de cameraploeg weg is, de meubels weer weg moeten?

Er was ooit een topic (niet op dit forum denk ik) dat ging over zulke tv programma's. En daarin stonden verschillende reacties dat bijvoorbeeld sommige bloemen en planten weer weg werden gehaald zodra de camera's uitgingen. Dit ging dan wel om Nederlandse programma's natuurlijk, k weet niet hoe dit met buitenlandse programma's zit.

Ja dat schijnt bij Eigen huis en tuin wel te zijn, maar deze huizen worden echt verkocht op tv en dan zie je de kopers echt ook bezig met de meubels te beoordelen. En al weet ik dat dat daar en in andere landen ook, normaal is, ik blijf het vreemd vinden

nlies schreef op 16-02-2026 om 17:59:

[..]

Ja dat schijnt bij Eigen huis en tuin wel te zijn, maar deze huizen worden echt verkocht op tv en dan zie je de kopers echt ook bezig met de meubels te beoordelen. En al weet ik dat dat daar en in andere landen ook, normaal is, ik blijf het vreemd vinden

Ah zo. Ik kijk die programma's nooit haha, maar van de Nederlandse programma's weet ik dat het zo gaat inderdaad. 

Kampeerder schreef op 16-02-2026 om 17:57:

[..]

Bij koop zou ik zeker mijn eigen spullen willen. Bij huur, als starter, zou het fijn kunnen zijn om gestoffeerd of gemeubileerd te kunnen huren.

Huh, waarom dat verschil? Ik wil toch écht gewoon altijd mijn eigen inrichting. Als starter als je geen geld hebt, misschien, de eerste paar weken terwijl je je meubels bij elkaar spaart al dan niet via Marktplaats o.i.d. En een beetje leuk kleurtje op de muur in plaats van saai wit. Zou niet weten waarom het uit maakt of het koop of huur is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.