Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Broodjebrie
15-02-2026 om 17:28
Deci schreef op 15-02-2026 om 16:51:
carnaval vind ik raar
Ik ben in Brabant opgegroeid maar heb echt niks met carnaval, vind het vreselijk.
En dan zijn er altijd mensen die zeggen, je komt uit Brabant dus hoe kun je dan niet van carnaval houden?
krulliebollie
15-02-2026 om 17:46
Ik ben ook te ver van boven de rivieren om carnaval leuk te vinden. In mijn beleving zijn het excuses om te zuipen. Een dagje best leuk maar een paar dagen vind ik niks. Maar ik weet ook dat ik het niet heb meegekregen..
Wieder
15-02-2026 om 18:14
Broodjebrie schreef op 15-02-2026 om 17:28:
[..]
Ik ben in Brabant opgegroeid maar heb echt niks met carnaval, vind het vreselijk.
En dan zijn er altijd mensen die zeggen, je komt uit Brabant dus hoe kun je dan niet van carnaval houden?
Ik ben ook in Brabant opgegroeid en ik snap er helemaal niks van. En dan beweren ze ook nog steeds dat het niet om het drinken gaat, maar vooralsnog is dat het enige dat ze doen, dat en vertellen hoe brak ze wel niet waren. Ik drink zelf niet, dus dat zal niet meehelpen.
Broodjebrie
15-02-2026 om 18:20
krulliebollie schreef op 15-02-2026 om 17:46:
Ik ben ook te ver van boven de rivieren om carnaval leuk te vinden. In mijn beleving zijn het excuses om te zuipen. Een dagje best leuk maar een paar dagen vind ik niks. Maar ik weet ook dat ik het niet heb meegekregen..
Precies dit.
Ooit in een grote stad gewerkt waar dus volop carnaval wordt gevierd. De collega's die geen carnaval vierden, moesten werken. Prima. Maar die locatie was dus midden in het centrum en je moest dus eerst door die hele menigte heen om er te komen. Tijdens werk ook nog lastig gevallen door dronken lui. En na het einde van de dienst weer terug door die menigte naar huis. En dan had je dus naast die dronken lui ook nog verschrikkelijke muziek. Echt, hoe kunnen mensen hiernaar luisteren?
Waar ik nu woon, wordt nauwelijks aan carnaval gedaan gelukkig. Heerlijk!