Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

krulliebollie schreef op 01-02-2026 om 11:19:

Iemand werd laatst een beetje boos omdat ik aangaf dat ik chocolade uit de koelkast het lekkerste vind. Die persoon gaf aan dat de smak niet tot zijn volste recht komt bla bla bla. Kan allemaal maar ik vind het gewoon lekkerder. Ik heb zelfs een bepaalde reep in de vriezer liggen zodat de zachte caramel erin hard wordt en als je die dan in je mond laat smelten de caramel ook langzaam weer zacht wordt en ik dat echt goddelijk vind.
Ben ik raar? Vast.. maar ik vond de ander ook raar omdat ik het volgens die persoon echt helemaal fout deed..

Nee hoor, die persoon is raar omdat diegene boos wordt op iets waar jij van kan genieten. 

mut

mut

01-02-2026 om 13:07

Sinds mijn man een voortand is kwijtgeraakt bij het eten van chocolade uit de koelkast waarschuw ik daarvoor. Niet bijten in chocolade als die uit de koelkast komt. (was toen wel een warme zomer en op de camping, chocolade werd toen buiten de koelkast bijna vloeibaar). 

Iemand werd laatst een beetje boos omdat ik aangaf dat ik chocolade uit de koelkast het lekkerste vind. Die persoon gaf aan dat de smaak niet tot zijn volste recht komt bla bla bla. Kan allemaal maar ik vind het gewoon lekkerder. Ik heb zelfs een bepaalde reep in de vriezer liggen zodat de zachte caramel erin hard wordt en als je die dan in je mond laat smelten de caramel ook langzaam weer zacht wordt en ik dat echt goddelijk vind.
Ben ik raar? Vast.. maar ik vond de ander ook raar omdat ik het volgens die persoon echt helemaal fout deed..

Wat raar dat iemand daar boos om wordt.

Alle chocola gaat hier ook rechtstreeks de koelkast in 😁. Vind ik ook het lekkerste.

Iemand werd laatst een beetje boos omdat ik aangaf dat ik chocolade uit de koelkast het lekkerste vind. Die persoon gaf aan dat de smaak niet tot zijn volste recht komt bla bla bla. Kan allemaal maar ik vind het gewoon lekkerder. Ik heb zelfs een bepaalde reep in de vriezer liggen zodat de zachte caramel erin hard wordt en als je die dan in je mond laat smelten de caramel ook langzaam weer zacht wordt en ik dat echt goddelijk vind.

Chocotoff uit de koelkast: Heerlijk !

Ik vind het dan weer raar dat er mensen bestaan die boos worden op iemand omdat diegene chocolade uit de koelkast eet. Hoezo moet je daar überhaupt wat van vinden?! 🤷‍♀️ 

Mijn man heeft ook de neiging om mijn chocolade in de koelkast te leggen. Bij hem is het idee dat het anders smelt. Dus dan haal ik mijn reep er weer uit. Ik wil hem op kamertemperatuur.
Maar wie hem in de vriezer wil; helemaal prima natuurlijk.

Bailey26 schreef op 01-02-2026 om 15:03:

[..]

Ik vind het dan weer raar dat er mensen bestaan die boos worden op iemand omdat diegene chocolade uit de koelkast eet. Hoezo moet je daar überhaupt wat van vinden?! 🤷‍♀️

Zulke mensen heb ik ook gekend

Die vonden alles wat zij niet deden, raar en stom

Miepjecody schreef op 01-02-2026 om 15:54:

[..]

Zulke mensen heb ik ook gekend

Die vonden alles wat zij niet deden, raar en stom

Ik herken het ook wel heel erg bij mijn moeder. Die vindt ook altijd wel iets negatiefs van/aan een ander. Helemaal als het anders is als dat zij doet/vindt/gewend is. Maar dat is niet eens noodzakelijk.

Ik vind het contact met haar daardoor regelmatig enorm vermoeiend en lastig. Maar ja ze vindt ook weer wat van mij 😉

Loulou39 schreef op 01-02-2026 om 13:49:

[..]

Wat raar dat iemand daar boos om wordt.

Alle chocola gaat hier ook rechtstreeks de koelkast in 😁. Vind ik ook het lekkerste.

En alle anderen die koelkastchocolade heerlijk vinden. Herinneren jullie je Kiltrepen nog 😋.

mijn dochter van 17 vindt mij raar. 

Netherfield schreef op 01-02-2026 om 18:06:

mijn dochter van 17 vindt mij raar.

Dat hoort bij 17 jaar zijn 

krulliebollie schreef op 01-02-2026 om 11:50:

Het is een chocoladereep van de Aldi met zachte/vloeibare caramel van binnen. Een beetje zoals de Dove Caramel chocolaatjes uit de Celebrations doos maar dan dus als reep. Zo lekker vanuit de vriezer.. vind ik dan. Aldi heeft 2 soorten met caramel dus even goed opletten welke je pakt.

Ff plaatje gezocht. Deze is het. https://www.aldi.nl/product/chocolade-karamel-1225370-1225370.html

Oooo ja die is heerlijk! Ik ga je vriezer-truc ook eens proberen.

Magnoliatakje schreef op 01-02-2026 om 17:56:

[..]

En alle anderen die koelkastchocolade heerlijk vinden. Herinneren jullie je Kiltrepen nog 😋.

Ja! Zo lekker… volgens mij zijn ze niet meer te koop? 

Wat mij opvalt dat dit forum savonds wat lijkt stil te vallen. 

kerst schreef op 01-02-2026 om 19:03:

Wat mij opvalt dat dit forum savonds wat lijkt stil te vallen.

Wat mij betreft klopt dit wel. Na achten klap ik de laptop dicht

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.