Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Loulou39 schreef op 21-01-2026 om 20:10:

[..]

Ja toch!

Ik ga de koelkast producten niet weggooien, alles zit dicht. Maar de voedselvergiftiging van twee maanden geleden heeft me wel een beetje bang gemaakt, die was zo heftig.

Snap ik!

Loulou39 schreef op 21-01-2026 om 20:20:

[..]

Ik ook, alleen nu moest ik rennen voor de afspraak en ik had ook niet zo goed nagedacht. Had beter achteraf boodschappen kunnen doen.

Maar ik kan me ook niet voorstellen dat alles nu bedorven is. Misschien moet ik het wel binnen een paar dagen opeten en niet heel lang bewaren.

Niet te lang bewaren inderdaad.  Zo snel mogelijk opeten. 

Met alle koele waren bij elkaar warmt het echt niet zo heel snel op. Met filet Americain zou ik voorzichtig zijn, melk merk je wel als het zuur is. 

Bakblik schreef op 21-01-2026 om 20:39:

[..]

Niet te lang bewaren inderdaad. Zo snel mogelijk opeten.

Met alle koele waren bij elkaar warmt het echt niet zo heel snel op. Met filet Americain zou ik voorzichtig zijn, melk merk je wel als het zuur is.

Ja hè! Kaas durf ik ook wel lange tijd aan, dat zie je ook wel als dat niet goed is. 
Dank voor jullie reacties 🌸

Loulou39 schreef op 21-01-2026 om 20:55:

[..]

Ja hè! Kaas durf ik ook wel lange tijd aan, dat zie je ook wel als dat niet goed is.
Dank voor jullie reacties 🌸

Ik heb kaas nooit in de koelkast, vind hem dan lekkerder. Behalve als het echt warm wordt, dan wordt hij zo zweterig

Belangrijk is altijd goed kijken, ruiken en is dat goed even proeven. Vooral met vlees.

nlies schreef op 21-01-2026 om 22:54:

[..]

Ik heb kaas nooit in de koelkast, vind hem dan lekkerder. Behalve als het echt warm wordt, dan wordt hij zo zweterig

Belegen en oude kaas moet je eigenlijk ook buiten de koelkast bewaren. Mijn kaasboer op de markt zegt het er altijd bijf. Helaas, mijn man wil er niet aan..

kenfan schreef op 23-01-2026 om 12:27:

[..]

Belegen en oude kaas moet je eigenlijk ook buiten de koelkast bewaren. Mijn kaasboer op de markt zegt het er altijd bijf. Helaas, mijn man wil er niet aan..

Nu ben ik nieuwsgierig, waarom buiten de koelkast? Heb dat nog nooit gehoord.

Mama-Inge schreef op 23-01-2026 om 12:46:

[..]

Nu ben ik nieuwsgierig, waarom buiten de koelkast? Heb dat nog nooit gehoord.

Dan is is hij lekkerder, koude kaas heeft minder smaak, weet niet of er nog meer redenen zijn, maar dit is voor mij reden genoeg

Kaas is veel lekkerder buiten de koelkast. Het aroma van oudere kaas proef je pas op kamertemperatuur. Koude kaas heeft niet half zoveel smaak. 
Geldt ook voor brie, camembert, rauwmelkse kazen etc. Als je ze in de koelkast wil bewaren moet je ze ruim voor consumptie (meer dan een uur) uit de koelkast halen. 

Net een mooi voorbeeld gezien van te snelle conclusies trekken en dat dat niet handig is als je verkoper bent. We waren bij een keukenfirma en mijn vriend komt over als een vrij dominante gesprekspartner. Hij kan goed verwoorden wat hij wil, zeg maar. Nu hadden we dit kunstje al twee keer eerder gedaan, dus de richting was al bepaald. De verkoper vatte deze doortastendheid op als ‘meneer heeft het voor het zeggen’ dus alle aandacht op mijn vriend. Op een gegeven moment vroeg de verkoper hem zelfs of hij ook wel eens hielp met koken. Zo verklein je dus je kansen op een opdracht. Het is raar om binnen vijf minuten je conclusie te trekken over wie de beslisser is en al helemaal raar om dan zo’n ongeëmancipeerde conclusie te trekken.

MMcGonagall schreef op 23-01-2026 om 15:55:

Net een mooi voorbeeld gezien van te snelle conclusies trekken en dat dat niet handig is als je verkoper bent. We waren bij een keukenfirma en mijn vriend komt over als een vrij dominante gesprekspartner. Hij kan goed verwoorden wat hij wil, zeg maar. Nu hadden we dit kunstje al twee keer eerder gedaan, dus de richting was al bepaald. De verkoper vatte deze doortastendheid op als ‘meneer heeft het voor het zeggen’ dus alle aandacht op mijn vriend. Op een gegeven moment vroeg de verkoper hem zelfs of hij ook wel eens hielp met koken. Zo verklein je dus je kansen op een opdracht. Het is raar om binnen vijf minuten je conclusie te trekken over wie de beslisser is en al helemaal raar om dan zo’n ongeëmancipeerde conclusie te trekken.

Mijn man zou gezegd hebben: "Nee ik help nooit met koken, ik word soms geholpen door mijn vrouw."

En voor één keer zou ik dat dan niet tegenspreken. Hij is geen keukenprins en meestal geen ik de regie, maar tegen zo'n verkoper maakt dat niet meer uit. 

Misschien mis ik iets, maar waarom voer je een kunstje op als je een keuken wilt kopen? 

Het zou mij overigens totaal niet boeien welke conclusie een verkoper trekt, ik vind het belangrijker dat ik goed wordt geadviseerd. 

Yumi schreef op 23-01-2026 om 18:00:

[..]

Misschien mis ik iets, maar waarom voer je een kunstje op als je een keuken wilt kopen?

Het zou mij overigens totaal niet boeien welke conclusie een verkoper trekt, ik vind het belangrijker dat ik goed wordt geadviseerd.

Ik denk niet dat ze echt een kunstje bedoelt, maar eerder: dit gesprek hebben ze al (bij andere winkels) gevoerd. Dus geen toneelstuk, maar een herhaling van wat ze in de eerdere winkels ook al hadden verteld over hun wensen.

afrodite05 schreef op 23-01-2026 om 19:49:

[..]

Ik denk niet dat ze echt een kunstje bedoelt, maar eerder: dit gesprek hebben ze al (bij andere winkels) gevoerd. Dus geen toneelstuk, maar een herhaling van wat ze in de eerdere winkels ook al hadden verteld over hun wensen.

Precies. We hebben al voor ogen wat we willen maar staan zeker open voor goede suggesties. Graag zelfs.

Oh zo herkenbaar en irritant. Mijn vriend en ik wonen samen, maar ik ben de enige eigenaar van het huis. En mijn partner kan ook vrij aanwezig/dominant overkomen. Toen we bij een badkamerboer waren bleef die man mijn vriend aanspreken als het echt ging om het doorhakken van knopen. Mijn vriend zei op gegeven moment gewoon 'Joh, je kijkt naar de verkeerde. Het is haar huis. We kijken samen, maar zij bepaalt'. Vond ik tof van vriend, niet tof van de verkoper. We zijn ergens anders heel goed geslaagd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.