Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Poison
21-01-2026 om 07:19
Ik genoot altijd van fietsen, tot ik longcovid kreeg. Mijn longen kunnen het niet meer. Erg jammer. Nu wandel ik dus meer.
krulliebollie
21-01-2026 om 09:04
Ik doe het liefst alles op de fiets. Lopen is ook wel oké maar ik laat graag mijn auto staan. Alles wat tot een uurtje fietsen is doe ik met droog weer sowieso op de fiets. Maar goed wel elektrisch ivm wat fysieke problemen.
Groentetuin
21-01-2026 om 09:44
Wieder schreef op 21-01-2026 om 07:13:
Fietsen met mijn man moet ik al helemaal niet aan denken, die benadert het hele leven als een wedstrijd die hij moet winnen. Fietsen moet Hard en Ver, anders telt het niet. Dan fiets ik boven mijn tempo om hem bij te kunnen houden, moeten we ergens een heuvel op, gaat hij nog een tandje harder want hé, een uitdaging, wat enig! Staat hij bovenaan de heuvel te wachten, kom ik uitgeput boven aan omdat ik hem toch enigszins bij wil houden omdat we immers gezellig met z'n tweeën aan het fietsen zijn. Wil ik bovenaan even uitpuffen en van het uitzicht genieten, zegt man (die beide dingen al gedaan heeft terwijl hij op mij wachtte) blijmoedig, kóm, we gaan weer!
Ik haat fietsen. Met passie.
O dit is zo herkenbaar!
Man fietste altijd makkelijk terwijl ik mij in t zweet trapte, dan was er idd geen lol aan!
Maar dat is opgelost met de elektrische fiets. Man fietst met trapondersteuning standje 2 of 3,Ik met 6 of 8 , dan fietsen we even makkelijk.
lientje69
21-01-2026 om 10:15
Mijn elektrische fiets is stuk en moet gerepareerd worden. Maar het is sowieso een uitdaging denk ik. Gisteren bij de fysio werd ik nsa kleine 5 minuten al heel raar in mijn hoogd. Dus hou kk het nog maar even bij korte heen en weer wandelingetjes. Gaat ook al niet soepel. Ik hoop binnenkort toch echt weer te kunnen fietsen en dan een iets verdere reikwijdte te krijgen dan de 750 meter in en om het dorp. Man zou hem maken
Maar dat zegt hij al een tijdje. Ik breng hem het liefst naar de fietsenmaker. Maar goed. Ook dat kan ik nog niet dus ben wat dat aangaat afhankelijk van echtgenoot. En ach voorlopig zit er erg weinig schot in mijn herstel dus echt haast heeft het niet denk.
MMcGonagall
21-01-2026 om 13:06
Wieder schreef op 21-01-2026 om 07:13:
Fietsen met mijn man moet ik al helemaal niet aan denken, die benadert het hele leven als een wedstrijd die hij moet winnen. Fietsen moet Hard en Ver, anders telt het niet. Dan fiets ik boven mijn tempo om hem bij te kunnen houden, moeten we ergens een heuvel op, gaat hij nog een tandje harder want hé, een uitdaging, wat enig! Staat hij bovenaan de heuvel te wachten, kom ik uitgeput boven aan omdat ik hem toch enigszins bij wil houden omdat we immers gezellig met z'n tweeën aan het fietsen zijn. Wil ik bovenaan even uitpuffen en van het uitzicht genieten, zegt man (die beide dingen al gedaan heeft terwijl hij op mij wachtte) blijmoedig, kóm, we gaan weer!
Ik haat fietsen. Met passie.
Mijn man fietst als sport, 130 km in vier uur, dus daar is weinig aan als je samen fietst. Sowieso benadert hij iedere sport alsof hij traint voor de Olympische Spelen. We zijn een keer samen naar de sportschool geweest. Kletspraatjes zijn er dan niet bij, want zijn horloge vertelt hem hoe lang zijn pauzes mogen duren. Hij gaat ook niet in op mijn voorstel om de 8 kg te pakken in plaats van 6, want zijn schema zegt 6. Ik ga dan wel eerst iets anders doen, want mij lukt het überhaupt niet met 8.
Deci
21-01-2026 om 16:01
Ik ben ook verbaasd dat zoveel mensen hier op het forum en dus ook waarschijnlijk daarbuiten een hekel hebben aan fietsen. Ik zou echt onthand zijn zonder fiets. Lopen kost vaak (te) veel tijd, met openbaar vervoer kom je in onze stad lang niet overal en de auto vind ik ook vaak niet handig qua snelheid ( fietsen is vaak sneller in de stad), parkeren en daarnaast onnodig. Ik kan eigenlijk niet zonder fiets voor mijn gevoel.
Wat betreft wat vind jij raar en fietsen: gisteren zag ik iemand fietsen met tweewielig karretje achter de fiets. Ze fietste elke keer zo ver naar rechts dat het wiel van het karretjes tegen de stoeprand botste. Niet 1 keer maar meerdere keren. En dan keek ze ook telkens achterom alsof ze niet begreep wat er gebeurde.
Dan denk ik: snap je nu niet dat je 20 cm verder naar links moet fietsen met zo'n karretje of was het een test voor het karretje of ben je onder invloed ofzo...🤔
Dat vond ik raar.
Auwereel
21-01-2026 om 18:55
Mijn fietskar is zo uitgelijnd dat-ie links meer uitsteekt dan rechts. Maar als ik 'm naar lange tijd weer eens achter mijn fiets hang, moet ik een poosje wennen en is het soms mis met het inschatten van de breedte wat betreft paaltjes.
Heb ik ook bij het dragen van bredere, langere schoenen dan ik gewend ben. Ik heb zelfs een paar die ik weg ga doen omdat ik er telkens mee struikel. Marktplaats of Kringloop, daar moet ik nog even over nadenken, het waren vrij dure schoenen.
Loulou39
21-01-2026 om 19:40
Dat het Voedingscentrum zegt dat ik alle koelkastboodschappen (gesloten verpakkingen) weg moet gooien omdat het langer dan twee uur buiten de koelkast is geweest.
Vind ik heel raar, kan dat echt zo snel bederven??
Bakblik
21-01-2026 om 19:57
Loulou39 schreef op 21-01-2026 om 19:40:
Dat het Voedingscentrum zegt dat ik alle koelkastboodschappen (gesloten verpakkingen) weg moet gooien omdat het langer dan twee uur buiten de koelkast is geweest.
Ach een verpakking kip die 2 uur in mijn fietstas zat toen het buiten 34 graden was heb ik weggegooid. De boerenkool die ik afgelopen dinsdag om 9.00 kocht en nog in mijn fietstas zat tijdens mijn sportuurtje van 10.15 tot 11.15 heb ik gewoon nog gegeten's avonds. Het was buiten net zo koud als in mijn koelkast. 4°C.
Waar waren jouw boodschappen toen ze buiten de koeling waren?
Broodjebrie
21-01-2026 om 19:58
Loulou39 schreef op 21-01-2026 om 19:40:
Dat doe ik alleen als het zomer is.
Bakblik
21-01-2026 om 20:00
Zelf was ik verbaasd dat alle huisgenoten vanaf het station langs de verzamelplek voor afvalcontainers zijn gekomen toen ze naar huis kwamen en niemand zag dat onze bak daar nog stond. De eerste 2 die thuis kwamen waren nog met daglicht thuis. Pas toen ik om 19.30 de bak miste is hij opgehaald, door mij dus.
Loulou39
21-01-2026 om 20:03
Bakblik schreef op 21-01-2026 om 19:57:
[..]
Ach een verpakking kip die 2 uur in mijn fietstas zat toen het buiten 34 graden was heb ik weggegooid. De boerenkool die ik afgelopen dinsdag om 9.00 kocht en nog in mijn fietstas zat tijdens mijn sportuurtje van 10.15 tot 11.15 heb ik gewoon nog gegeten's avonds. Het was buiten net zo koud als in mijn koelkast. 4°C.
Waar waren jouw boodschappen toen ze buiten de koeling waren?
Ze stonden in de gang van mijn huis (denk ongeveer 18,5 graden).
Ik had boodschappen gedaan en had meteen daarna een afspraak, die wat uit liep, dus ik had geen tijd om uit te pakken.
Ik denk dat het ongeveer drie uur buiten de koelkast is geweest, geen kip ofzo maar pate en hummus etc.
Loulou39
21-01-2026 om 20:10
Broodjebrie schreef op 21-01-2026 om 19:58:
[..]
Dat doe ik alleen als het zomer is.
Ja toch!
Ik ga de koelkast producten niet weggooien, alles zit dicht. Maar de voedselvergiftiging van twee maanden geleden heeft me wel een beetje bang gemaakt, die was zo heftig.
Kampeerder
21-01-2026 om 20:14
Loulou39 schreef op 21-01-2026 om 20:03:
[..]
Ze stonden in de gang van mijn huis (denk ongeveer 18,5 graden).
Ik had boodschappen gedaan en had meteen daarna een afspraak, die wat uit liep, dus ik had geen tijd om uit te pakken.
Ik denk dat het ongeveer drie uur buiten de koelkast is geweest, geen kip ofzo maar pate en hummus etc.
En uur buiten de koelkast verkort de houdbaarheid met een dag, toch? Oh heb ik dat fout onthouden?
Ik maak in de supermarkt altijd twee of meer tassen. Alles voor de koelkast gaat bij elkaar. Dan heb ik dat thuis altijd in twee minuten in de koelkast. Kan de rest blijven staan, indien nodig.
Loulou39
21-01-2026 om 20:20
Kampeerder schreef op 21-01-2026 om 20:14:
[..]
En uur buiten de koelkast verkort de houdbaarheid met een dag, toch? Oh heb ik dat fout onthouden?
Ik maak in de supermarkt altijd twee of meer tassen. Alles voor de koelkast gaat bij elkaar. Dan heb ik dat thuis altijd in twee minuten in de koelkast. Kan de rest blijven staan, indien nodig.
Ik ook, alleen nu moest ik rennen voor de afspraak en ik had ook niet zo goed nagedacht. Had beter achteraf boodschappen kunnen doen.
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat alles nu bedorven is. Misschien moet ik het wel binnen een paar dagen opeten en niet heel lang bewaren.