Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

ja en ik baal dat tijdens de reclame van dierenlot mijn hond zowat in de tv verdwijnt. Met een fijne blaf erbij….

Poezenmeisje schreef op 08-01-2026 om 08:36:

[..]

Ik wil deze, strak en sierlijk tegelijk. Links op de foto.

fd9a793d-7522-4299-9418-eb6bdaec759a.jpg

Ja nou ja, de rest is ook leuk toch?

En anders verkoop je dat weer gewoon door. Of beter nog: laat je hem doorverkopen. 

Netherfield schreef op 11-01-2026 om 18:26:

Ik vind het raar dat Stichting Dierenlot zoveel geld heeft om reclame te maken. Het lijkt wel of ze in elk reclameblok op tv zitten!

Mijn man vond dat ook al verbazingwekkend. 

Kunnen ze voor dat geld niet beter brokjes en kattenbakvulling kopen?

Ik collecteerde vroeger als puber voor de Dierenbescherming, totdat ik hoorde wat het salaris van de directeur was. Liep ik dáárvoor in die koude, natte eerste week van oktober te leuren? 

Iemand heeft me een keer binnen gehaald voor een kop thee omdat het ineens begon te stortregenen, toen ik die middag begon was het nog droog.

Wat Dierenlot betreft :  ze zitten in goedkope reclameblokken. Maar ik ben het helemaal  met iedereen eens, dat ze hun geld veel beter kunnen besteden.

En ook dierenlot stuurt ( helaas ) tussendoor extra bedelbrieven met het verzoek meer geld te storten. Doen ze overigens allemaal die goede doelen.  Steun je ze al, vragen ze extra. Ook een ergernis.

lientje69 schreef op 11-01-2026 om 20:10:

En ook dierenlot stuurt ( helaas ) tussendoor extra bedelbrieven met het verzoek meer geld te storten. Doen ze overigens allemaal die goede doelen. Steun je ze al, vragen ze extra. Ook een ergernis.

Ik steun twee goede doelen, en heb gelukkig deze ervaring niet. 

Het is inderdaad wel mijn ervaring dat Dierenlot veel en lange reclames heeft. 

En ook dierenlot stuurt ( helaas ) tussendoor extra bedelbrieven met het verzoek meer geld te storten. Doen ze overigens allemaal die goede doelen. Steun je ze al, vragen ze extra. Ook een ergernis.

Dit vind ik ook een grote ergernis en voor mij reden om niet meer te doneren. Jaren geleden dondeerde ik elke maand een goed doel (zal niet noemen welke). Tot ik gebeld werd en letterlijk tegen me gezegd werd dat ze blij waren met mijn bijdrage maar dat het best iets meer kon zijn. En ze noemde een bedrag wat per maand 20 euro meer was als ik doneerde en of ze daar voortaan op konden rekenen. Volgende dag heb ik opgezegd. Vond het zo vreselijk brutaal.

@ Smulkruimel, dat is  bij mij ook een grote ergernis.  
 Ben je al 10-tallen jaren donateur, durven ze nóg te vragen om meer....

Ik had dat met KWF. Ik heb veel mensen verloren aan kanker. Ik vond het belangrijk om te doneren en dat deed ik ook. Op een gegeven moment werd ik ineens gebeld. Ze zeiden blij te zijn dat ik donateur ben maar mijn donatie kon wel ietsjes meer zijn. Ik dacht van ben blij met elke cent die je krijgt.

natuurmonumenten en longfonds doen het ook. erg irritant idd

watertoren schreef op 12-01-2026 om 07:44:

Ik had dat met KWF. Ik heb veel mensen verloren aan kanker. Ik vond het belangrijk om te doneren en dat deed ik ook. Op een gegeven moment werd ik ineens gebeld. Ze zeiden blij te zijn dat ik donateur ben maar mijn donatie kon wel ietsjes meer zijn. Ik dacht van ben blij met elke cent die je krijgt.

oh. hier is het nog gewoon een brief, maar als ze gaan bellen dan zeg ik direct op en zoek ik wel een ander doel. ik vind dat principieel een grens over

Broadway schreef op 12-01-2026 om 07:52:

[..]

oh. hier is het nog gewoon een brief, maar als ze gaan bellen dan zeg ik direct op en zoek ik wel een ander doel. ik vind dat principieel een grens over

En dat kan dus niet. Moet je opnieuw bellen want degene die jou belt kan je niet uitschrijven. Heeft niet die bevoegdheid. Dus werpen ze een extra drempel op, zodat je weer met je hand over je hart strijkt. 

Kampeerder schreef op 12-01-2026 om 07:58:

[..]

En dat kan dus niet. Moet je opnieuw bellen want degene die jou belt kan je niet uitschrijven. Heeft niet die bevoegdheid. Dus werpen ze een extra drempel op, zodat je weer met je hand over je hart strijkt.

Ja, dat zeiden ze bij mij ook eerst, dat dat niet kon. Dat was niet waar, dat kon prima. Ik zei 'als je bij mijn gegevens kunt, kun je me uitschrijven. Zorg maar dat het gebeurt' en de afschrijvingen stopten.

Maar dat is wel meer dan tien jaar geleden, wellicht is het inmiddels anders.

Ik heb gesnoeid in mijn goede doelen mede door wel/niet bedelbrieven.

Of de uitzendtijd geld kost is me niet volledig duidelijk, maar de content creëren zal ook wat gekost hebben. En blijkbaar 1 week per doel dus dan heb je gelijk kans op overload en verbazing/ergernis. https://www.nlpo.nl/non-profit-spots/ https://goededoelennederland.nl/voor-goede-doelen/vakgebieden/marketing-fondsenwerving/radio-tv

https://goededoelennederland.nl/over-de-sector/onderzoek-en-publicaties/beloning-directeuren-goede-doelen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.