Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Schoondochter
12-01-2026 om 09:11
amarna schreef op 12-01-2026 om 09:09:
[..]
Misschien doen die content creators en omroepen hun werk voor die goede doelen gratis of met flinke kortingen?
Ik ben 12 jaar zeer nauw betrokken geweest bij een landelijk.bekend goed doel en ik kan je verzekeren dst de directie/bestuur er echt niet rijk van wordt. Ze deden dit naast hun eigen baan en ontvingen slechts reiskostenvergoeding voor vergaderingen.
. Niemand van hen heeft een jacht en/of een huis in Frankrijk of een Maserati.
Ach, en al hadden ze dat wel. Ook een organisatie van een goed doel moet goed bestuurd worden. Als daar geen inkomen tegenover staat gaan de goede bestuurders wel ergens anders werken. Vaak verdienen ze hun eigen inkomen echt wel terug.
Herfstappeltaart
12-01-2026 om 09:14
Ik ben bewust geen donateur van wat dan ook maar geef wel regelmatig een bedrag aan verschillende goede doelen. Ik ben nog nooit benaderd om meer te geven.
Bakblik
12-01-2026 om 09:26
Herfstappeltaart schreef op 12-01-2026 om 09:14:
Ik ben bewust geen donateur van wat dan ook maar geef wel regelmatig een bedrag aan verschillende goede doelen. Ik ben nog nooit benaderd om meer te geven.
Inmiddels sta ik er ook zo in.
Ik ben lid van de patiëntenvereniging die mijn belangen behartigt, ik collecteer voor onderzoek naar die ziekte (dan gaat er ook uit eigen middelen wat in de bus) en WAS donateur. Dat donateurschap heb ik 2 jaar geleden gestopt. Na 3 bedelbrieven of het wat meer kon zijn en daarna een telefoontje dat het meer MOEST worden om uit de kosten te komen. Mijn bescheiden donatie kostte meer dan het opleverde, zoiets begreep ik na de uitleg.
Ze schieten zichzelf in de voet met dat geleur en gezeur om meer geld. Ze kregen
jaarlijks €20-€30 van mij. Ze kunnen best vinden dat dat meer moet worden maar kunnen niet in mijn portemonnee kijken. Ze hadden er ook gewoon blij mee kunnen zijn....... Toen kregen ze jaarlijks een klein bedrag, nu krijgen ze al 2 jaar niks meer. Ik denk trouwens dat ik niet de enige ben die er zo over denkt en mee omgaat.
Dorestad
12-01-2026 om 09:35
ik ben donateur van een stuk of 20 goede doelen. Ik heb ze allemaal, al wat jaren geleden, benaderd dat ik er géén post van wil ontvangen en ook geen telefoon of email wil. Dat ik 1x per jaar een bedrag over maak. Nou dat werkt prima. Afgelopen jaar hetzelfde geregeld bij mijn moeder. Dat scheelt zoveel post.
Schoondochter
12-01-2026 om 09:54
Dorestad schreef op 12-01-2026 om 09:35:
ik ben donateur van een stuk of 20 goede doelen. Ik heb ze allemaal, al wat jaren geleden, benaderd dat ik er géén post van wil ontvangen en ook geen telefoon of email wil. Dat ik 1x per jaar een bedrag over maak. Nou dat werkt prima. Afgelopen jaar hetzelfde geregeld bij mijn moeder. Dat scheelt zoveel post.
Ik had dat ook aangegeven maar werd gewoon weer gebeld. Misschien omdat ik maandelijks doneerde via automatische incasso?
Dorestad
12-01-2026 om 10:12
Schoondochter schreef op 12-01-2026 om 09:54:
[..]
Ik had dat ook aangegeven maar werd gewoon weer gebeld. Misschien omdat ik maandelijks doneerde via automatische incasso?
Ik doe jaarlijks via automatische incasso. Gelukkig wetkt het hier prima. Mij ff niet bellen
Nehalennia
12-01-2026 om 11:12
amarna schreef op 12-01-2026 om 09:09:
[..]
Misschien doen die content creators en omroepen hun werk voor die goede doelen gratis of met flinke kortingen?
Ik ben 12 jaar zeer nauw betrokken geweest bij een landelijk.bekend goed doel en ik kan je verzekeren dst de directie/bestuur er echt niet rijk van wordt. Ze deden dit naast hun eigen baan en ontvingen slechts reiskostenvergoeding voor vergaderingen.
. Niemand van hen heeft een jacht en/of een huis in Frankrijk of een Maserati.
Ik toevallig ook, maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaring anders is. Geen Maserati's wellicht maar echt wel een heel serieus inkomen, zeker als je het afzet tegen die mensen die tegen onkostenvergoeding soms 20 uur in de week bezig waren om de operatie 'op de grond' te leiden. Is absoluut geen reden om niet aan een goed doel te geven, en zonder een fatsoenlijk salaris krijg je voor sommige functies simpelweg geen capabele bestuurders, maar ik vond daar wel echt iets wringen.
oudmaarnognietkoud
12-01-2026 om 15:39
Rogue schreef op 07-01-2026 om 20:32:
[..]
U vraagt wij draaien : https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/het-grote-dille-kamille-topic
[..]
ik voorspel zware misvorming problemen
Of die jonge vrouwen die hun lippen op laten spuiten. Als het subtiel is gebeurd dan zal het mij niet eens opvallen maar zo een duc-face.. getsie
Ik vraag mij af als zij daar na jaren mee stoppen of dat niet gaat lubberen? Ik bedoel dus lipfillers.