Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Groentetuin
17-12-2025 om 10:04
sowieso is het bedreigen van andere mensen raar, wat bezielt mensen
Je hebt er toch geen last van?
Mensen voelen zich achter een toetsenbord heel wat
Dolfje
17-12-2025 om 10:05
Miezerige figuren zijn het die zich zo proberen beter te voelen dan een ander.
krulliebollie
17-12-2025 om 14:21
ik vind het sowieso raar hoe sommige mensen los gaan op SM. Ze oordelen, veroordelen op een hele grove manier en als ze worden aangesproken door anderen is het altijd ‘ vrijheids van meningsuiting’ , links woke of wat dan ook. Heel raar dat je zo te keer kunt gaan of grove dingen op sm plaatst. Kennen mensen geen schaamte? Als ik zoiets van een collega zou lezen zou ik daar echt wat van vinden en waarschijnlijk ook wat van zeggen.
Thora
17-12-2025 om 14:45
krulliebollie schreef op 17-12-2025 om 14:21:
ik vind het sowieso raar hoe sommige mensen los gaan op SM. Ze oordelen, veroordelen op een hele grove manier en als ze worden aangesproken door anderen is het altijd ‘ vrijheids van meningsuiting’ , links woke of wat dan ook. Heel raar dat je zo te keer kunt gaan of grove dingen op sm plaatst. Kennen mensen geen schaamte? Als ik zoiets van een collega zou lezen zou ik daar echt wat van vinden en waarschijnlijk ook wat van zeggen.
En dan hebben we het nog niet over de spel, stijl en grammaticafouten die gemaakt worden in de teksten die geplaatst worden. Inderdaad schaamteloos.
Agen
17-12-2025 om 14:45
MMcGonagall schreef op 15-12-2025 om 22:29:
Ik ga vrijdag pas een kerstboom halen. Dat is toch prima op tijd, ruim voor Kerst. Ik heb echt geen zin in een maand zo’n gevaarte in mijn huiskamertje van 32 m2.
Waarom zet je dan een boom neer? Als je er eigenlijk geen zin in hebt, laat je het gevaarte toch gewoon achterwege?
Bakblik
17-12-2025 om 14:52
Raar dat er vanuit een witte hoogopgeleide bubbel kindjes van 16 op pad gestuurd worden om "voor het goede doel" een ochtend vrijwilligerswerk te doen met een doelgroep met veel traumatische/emotionele bagage.
Dat die kinderen (nog) niet beschikken over enig inlevingsvermogen maakt het helemaal erg.
Ben uiteindelijk maar weggelopen toen ze mijn/onze vrijwilligersfunctie totaal in twijfel trokken.
Ja jongens, mijn werk hier is hard nodig! In jullie bubbel zal het niet nodig zijn maar hier wel! Het kan geen kwaad dat gewoon te geloven.
Nehalennia
17-12-2025 om 14:56
Bakblik schreef op 17-12-2025 om 14:52:
Raar dat er vanuit een witte hoogopgeleide bubbel kindjes van 16 op pad gestuurd worden om "voor het goede doel" een ochtend vrijwilligerswerk te doen met een doelgroep met veel traumatische/emotionele bagage.
Dat die kinderen (nog) niet beschikken over enig inlevingsvermogen maakt het helemaal erg.
Ben uiteindelijk maar weggelopen toen ze mijn/onze vrijwilligersfunctie totaal in twijfel trokken.
Ja jongens, mijn werk hier is hard nodig! In jullie bubbel zal het niet nodig zijn maar hier wel! Het kan geen kwaad dat gewoon te geloven.
Jeetje wat erg dit. Jij geeft toch die fietslessen aan mensen met een migratie-achtergrond of was dat iemand anders?
Bakblik
17-12-2025 om 15:04
Nehalennia schreef op 17-12-2025 om 14:56:
[..]
Jeetje wat erg dit. Jij geeft toch die fietslessen aan mensen met een migratie-achtergrond of was dat iemand anders?
Ja dat ben ik. Ze waren er heilig van overtuigd dat iedereen op 6 jarige leeftijd wel zou moeten kunnen fietsen. Er was nog meer waar ze zeer verbaasd over waren maar dat maakt het wel heel herkenbaar om dat te vertellen. Gelukkig mag ik als vrijwilliger geen andere vrijwilligers begeleiden. Voor hun verslagje heb ik wel wat vragen beantwoord tot ik ben weggelopen.
Als je de andere dingen wilt weten uit pure nieuwsgierigheid dan kan ik je pb sturen. Echt het schaamrood stijgt je naar de kaken als je dat hoort.
Dolfje
17-12-2025 om 16:19
Op oa Tiktok diverse receptenfilmpjes ( Nederlands) dat prosciutto uitgesproken wordt als proskiutto dus met een k...Waar komt dat ineens vandaan?
Nehalennia
17-12-2025 om 16:22
Dolfje schreef op 17-12-2025 om 16:19:
Op oa Tiktok diverse receptenfilmpjes ( Nederlands) dat prosciutto uitgesproken wordt als proskiutto dus met een k...Waar komt dat ineens vandaan?
Haha jou in ieder geval niet uit het Italiaans..
Agen
17-12-2025 om 16:31
Dolfje schreef op 17-12-2025 om 16:19:
Van de persoon die ook bedacht heeft dat panini enkelvoud is, denk ik.
Dolfje
17-12-2025 om 16:50
Om op zulke dingen door te gaan, wraps kunnen veel ook niet uitspreken ze zeggen vreps.
Ik vind het zo raar dat ik het dan ineens zo vaak hoor.
MMcGonagall
17-12-2025 om 17:41
Ik heb een collega die vaak woorden verkeerd gebruikt of uitspreekt. Ik merk aan hem dat hij enorm zijn best doet om mooie zinnen te maken dus het is echt onwetendheid. Als bij een kind geef ik dan zinnen terug met het juiste woord, maar dat pakt hij niet op. Misschien doet hij juist hetzelfde bij mij. Het gaat dan bijv over ‘signalementen vanuit de maatschappij’ (signalen) of ‘indentificerende maatregelen’.
Ginevra
17-12-2025 om 17:57
Bakblik schreef op 17-12-2025 om 14:52:
oh wat irritant! Ik had laatst iets vergelijkbaars, toen een meid van nog geen 20 heel stellig verkondigde hoe een probleem zou moeten worden opgelost wat ze nog nooit van dichtbij gezien had. Maar ze wist wel dat de patiënten, zorgverleners en mantelzorgers allemaal achterlijk waren want zij wist veel beter hoe het zat.
En adem in, adem uittttt……
Zilver_gray
17-12-2025 om 18:05
MMcGonagall schreef op 17-12-2025 om 17:41:
Ik heb een collega die vaak woorden verkeerd gebruikt of uitspreekt. Ik merk aan hem dat hij enorm zijn best doet om mooie zinnen te maken dus het is echt onwetendheid. Als bij een kind geef ik dan zinnen terug met het juiste woord, maar dat pakt hij niet op. Misschien doet hij juist hetzelfde bij mij. Het gaat dan bijv over ‘signalementen vanuit de maatschappij’ (signalen) of ‘indentificerende maatregelen’.
Oh kan best irritant zijn!
Zo had ik een collega die eeuwig “signalement” zei als ze “signaal” bedoelde; “dat signalement hebben we tijdig opgepikt” …