Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Nehalennia schreef op 08-12-2025 om 06:57:

[..]

Ze zijn in ieder geval consequent, kom daar maar eens om bij het CDA

Streng protestanten stemmen geen CDA maar SGP.

Anna76 schreef op 08-12-2025 om 08:46:

Alsof het zoveel werk is om je rugtas af te doen, dat is 3 seconden en dat heb je 'm op schoot.

Nou van Heemstede naar Haarlem is vaak erg druk om dat ding af te doen heb ik wat ruimte nodig, ruimte die er gewoon echt niet is. Je staat/ zit als haringen in een ton in die trein op dat traject.

Groentetuin schreef op 08-12-2025 om 07:09:

[..]

Ik vind dat juist mooi, mensen die voor hun overtuiging staan.

Hun overtuiging niet de mijne.. hun overtuiging wordt mij opgelegd. Hou ik niet van. 

BlairW schreef op 07-12-2025 om 23:09:

[..]

Je mag op zondag geen geld uitgeven

Ik wel hoor., ik geloof niet in God.

Bakblik schreef op 08-12-2025 om 07:46:

[..]

Ja maar ik irriteer mij dan aan de inconsequente acties af en toe. Dat soort mensen kan dan voor zichzelf dingen rechtpraten die in mijn ogen nog steeds hartstikke krom zijn.

Op een christelijke camping waar wij ooit waren moest je betalen op de dag van vertrek OOK op zondag, dan mocht je niet zaterdag alvast betalen. De betaling via pin stond dan op de juiste dag in de boeken.

4 ijsjes erbij kon dan weer niet, want er mocht niet gehandeld worden op zondag.

In mijn ogen is betalen voor een verblijf op een camping ook handelen, ik betaal niet voor iets wat ik fysiek vast kan pakken maar voor een dienst die ik heb afgenomen.

Volgens de dame van de camping moest ik dat heel anders zien. Betalen voor een dienst was iets heel anders dan is of pizza kopen. Verblijf op een camping betalen is geld geven voor een eerder geleverde dienst en ijsjes kopen dan krijg je tastbare goederen in je hand.

Ja, ja, schiet mij maar lek. Als je niet mag handelen op zondag dan mag je ook je verblijf op de camping niet op zondag betalen of denk ik nu te simpel?

Ach hypocrisie is menig ( nee niet alle) christelijken niet vreemd 

krulliebollie schreef op 08-12-2025 om 10:47:

[..]

Je kan je geld prima ergens anders uitgeven op zondag. Maar niet bij hen, want dat gaat tegen hun geloof in. Is hun goed recht, net zoals het jou goed recht is om het dan ergens anders uit te geven. 

BlairW schreef op 08-12-2025 om 10:52:

[..]

Je kan je geld prima ergens anders uitgeven op zondag. Maar niet bij hen, want dat gaat tegen hun geloof in. Is hun goed recht, net zoals het jou goed recht is om het dan ergens anders uit te geven.

Ik vind het raar! 

krulliebollie schreef op 08-12-2025 om 10:46:

[..]

Hun overtuiging niet de mijne.. hun overtuiging wordt mij opgelegd. Hou ik niet van.

Jouw overtuiging dat je altijd en overal hun producten moet kunnen aanschaffen is toch ook een overtuiging?

Nehalennia schreef op 08-12-2025 om 12:18:

[..]

Jouw overtuiging dat je altijd en overal hun producten moet kunnen aanschaffen is toch ook een overtuiging?

Het verschil is dat zij van mij niet hoeven te kopen op zondag.. ze hoeven van mij niets op zondag maar laat mij wel mijn ding doen. 

krulliebollie schreef op 08-12-2025 om 12:40:

[..]

Het verschil is dat zij van mij niet hoeven te kopen op zondag.. ze hoeven van mij niets op zondag maar laat mij wel mijn ding doen.

Jij hebt toch het recht om jouw geld niet bij hen uit te geven ? 

krulliebollie schreef op 08-12-2025 om 10:47:

[..]

Ik ben wel gelovig, maar niet orthodox. Ik geef op zondag wel geld uit.  

amarna schreef op 08-12-2025 om 12:48:

[..]

Jij hebt toch het recht om jouw geld niet bij hen uit te geven ?

Hiermee draai je het om. 

Maar goed, ik vind het raar. Daar gaat het in dit draadje over. Denk dat het voor nu wel goed is. 

krulliebollie schreef op 08-12-2025 om 10:46:

[..]

Er wordt je niks opgelegd. Niemand dwingt jou om bij hen te kopen. Je hebt helemaal vrije keus waar je wilt winkelen. 

De Appie is 's nachts dicht. Als ik 's nachts een zak chips wil hebben moet ik naar de nachtwinkel. Legt de Appie mij nu op dat ik alleen maar overdag chips mag kopen? Wat een onzin. 

En in het kader van "wat vind jij raar": ik vind het ook raar om zelf nog één posting te doen over een onderwerp en dan te bepalen dat het onderwerp klaar is. "Ik heb het laatste woord, nu moeten jullie erover ophouden". 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.