Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
MMcGonagall
28-11-2025 om 18:35
Vanmiddag heb ik vijf minuten op een smalle weg, in de spits, gereden achter een moeder op de fiets met naast haar een piepkleine kleuter op een 12” fietsje. Zat geen gang in en het kind kwam amper het heuveltje op. Dan is er wat mij betreft echt iets mis met je inschattingsvermogen. Zo’n jong kind hoort echt niet zelf te fietsen in druk verkeer.
Beterlaat2021!
30-11-2025 om 15:50
Een vriendin van mij bezocht een zeldzaam kantoor van haar bank (niet in de eigen woonplaats) om iets te regelen voor haar bankrekening.
Het antwoord van de dame aan de balie was : 'dat moet u regelen via de app'.
Pardon? Waarvoor zit dat bankkantoor er dan?
Niet om klanten te helpen die ergens mee zitten?
madee
30-11-2025 om 16:20
Beterlaat2021! schreef op 30-11-2025 om 15:50:
Een vriendin van mij bezocht een zeldzaam kantoor van haar bank (niet in de eigen woonplaats) om iets te regelen voor haar bankrekening.
Ze kunnen haar dan toch ter plekke wel even helpen met die app? Wat een flauwekul van die baliemedewerker.
Wij hadden laatst ook gedoe met het openen van een rekening en de app deed niet wat ie moest doen, en toen hielpen ze ons op de vestiging juist verder. Ze hebben het zelfs helemaal ter plekke met ons geregeld.
Beterlaat2021!
30-11-2025 om 16:59
Ze werd niet geholpen en had ook niet 'de puf' om er tegenin te gaan...
madee
30-11-2025 om 18:20
Beterlaat2021! schreef op 30-11-2025 om 16:59:
Ze werd niet geholpen en had ook niet 'de puf' om er tegenin te gaan...
Ik snap je vriendin hoor, maar die bank niet. Klantonvriendelijk.
Broadway
01-12-2025 om 08:20
Beterlaat2021! schreef op 30-11-2025 om 15:50:
belachelijk. ons sns/asn kantoor regelt ook eigenlijk alles online, maar zijn superbehulpzaam als je er niet uitkomt en doen het dan samen met jou en stoppen niet voordat het geregeld is.
Anna76
01-12-2025 om 08:25
En als je de app nou helemaal niet hebt? Mijn ouders hdoen wel online bankieren op de pc, maar hebben geen app op de telefoon, dat vinden ze eng. M'n tante gebruikt zelfs nog van die papieren overschrijfkaarten en accept giro's die je per post verstuurd.
Heel klantonvriendelijk om iemand dat zo weg te sturen!
madee
01-12-2025 om 09:48
Broadway schreef op 01-12-2025 om 08:20:
[..]
belachelijk. ons sns/asn kantoor regelt ook eigenlijk alles online, maar zijn superbehulpzaam als je er niet uitkomt en doen het dan samen met jou en stoppen niet voordat het geregeld is.
Wij hadden ook die goede service bij ASN 😀 Die heeft ook veel kantoren, heel fijn want je wilt soms gewoon een mens spreken die mee kan kijken met wat jij precies ziet.
Broadway
01-12-2025 om 10:23
Beterlaat2021! schreef op 01-12-2025 om 10:12:
Toch betreft het een ASN kantoor!
dat is heel stom. bel dan maar even naar het hoofdkantoor/helpdesk hierover. ik heb echt alleen maar goede ervaringen
Schoondochter
01-12-2025 om 10:33
Anna76 schreef op 01-12-2025 om 08:25:
En als je de app nou helemaal niet hebt? Mijn ouders hdoen wel online bankieren op de pc, maar hebben geen app op de telefoon, dat vinden ze eng. M'n tante gebruikt zelfs nog van die papieren overschrijfkaarten en accept giro's die je per post verstuurd.
Heel klantonvriendelijk om iemand dat zo weg te sturen!
Acceptgiro's bestaan al ruim twee jaar niet meer.
Tango
01-12-2025 om 11:16
MMcGonagall schreef op 28-11-2025 om 18:35:
Vanmiddag heb ik vijf minuten op een smalle weg, in de spits, gereden achter een moeder op de fiets met naast haar een piepkleine kleuter op een 12” fietsje. Zat geen gang in en het kind kwam amper het heuveltje op. Dan is er wat mij betreft echt iets mis met je inschattingsvermogen. Zo’n jong kind hoort echt niet zelf te fietsen in druk verkeer.
Ik snap dat ook echt niet hoor. Had laatst een situatie met een kind dat ook nog niet goed zelfstandig kon fietsen. Fietste voor de moeder uit vanaf een rotonde zo de weg op i.p.v. het fietspad. Ik dacht echt: huh wat gebeurt daar nou? Laat dat kindje dan naast of achter je fietsen. Gelukkig kwam er geen auto aan.
Anna76
01-12-2025 om 11:21
Schoondochter schreef op 01-12-2025 om 10:33:
[..]
Acceptgiro's bestaan al ruim twee jaar niet meer.
Dan gebruikt ze alleen nog de overschrijfkaarten, ze doet in ieder geval niets online
Ginevra
01-12-2025 om 12:41
Broadway schreef op 01-12-2025 om 08:20:
[..]
En terecht. Je zal maar 80 zijn en er gebeurt iets in de app wat je niet begrijpt, of je krijgt zo'n bericht dat je je geld "zo snel mogelijk naar een veilige rekening moet overboeken".
Dan is er gelukkig nog een bankkantoor in je buurt, maar als je daar dan komt krijg je "oprotten, ouwe graftak!" te horen. Nee, niet letterlijk in die bewoordingen, maar dat is dan wel waar het op neerkomt.
Alles moet en zal digitaal, en wie het niet kan bijbenen kan doodvallen.
madee
01-12-2025 om 12:50
Beterlaat2021! schreef op 01-12-2025 om 10:12:
Toch betreft het een ASN kantoor!
Dan wordt het tijd voor een functioneringsgesprek met de betreffende medewerker…hier bij de beide nabijgelegen vestigingen goede ervaringen.