Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
madee
28-10-2025 om 10:59
Moosey schreef op 28-10-2025 om 09:27:
Veel waarschijnlijker is dat die post helemaal niet van de moeder van dat kindje is maar dat iemand een willekeurige zeer schokkende foto heeft gebruikt en daar een zielige post bij plaatst om maar te zorgen dat die extreem veel gedeeld wordt. Wat daar het nut van is begrijp ik ook niet maar het gebeurt heel veel.
Dan ben ik nog blijer dat ik al jaren geleden afscheid heb genomen van FB en consorten….
madee
01-11-2025 om 14:16
Situatie:
We slapen op een boxspring, met elk ons eigen eenpersoonsmatras.
Voor de toppers heb ik moltons van Hema gekocht. Daar zit binnenin in een label met de tekst “topper rechts (met een pijltje naar rechtsboven)” Dus ik maak mijn bed op en bedenk daarbij hoe handig zo’n labeltje is, helemaal blij. Past perfect, zonder ribbels.
Ik maak daarna het bed van mijn man op, en daar ook zo’n molton met hetzelfde labeltje “topper rechts”. Maar: die krijg ik met geen mogelijkheid daar waar ie zegt dat ie moet... 🧐 Alleen als ik hem binnenstebuiten zou opmaken, maar ja dat wil ik natuurlijk niet. Hoe dan?! Ik heb ze uit hetzelfde vak gekocht, dezelfde verpakking etc. 🤔 Ben ik nou zelf zo in de war of is het een produktiefoutje?
Het is natuurlijk geen belangrijk issue, maar ik kan me hier oprecht over verbazen…
Peaches
01-11-2025 om 17:07
Kan best een productiefoutje zijn. Gewoon labeltje in de verkeerde hoek genaaid. Zo'n naaister in Bangladesh doet ook maar haar best...
Ik heb eens, ook bij Hema, een dekbedovertrek 'met handige lusjes' getroffen.. maar dan zonder die lusjes.
Lollypopje
01-11-2025 om 17:53
dat steeds meer Nederlandstalige boeken een Engelstalige titel hebben. Waarom kunnen ze die niet ook gewoon naar het Nederlands vertalen? Ik vind dat echt verwarrend
MildredRatched
01-11-2025 om 18:42
Lollypopje schreef op 01-11-2025 om 17:53:
dat steeds meer Nederlandstalige boeken een Engelstalige titel hebben. Waarom kunnen ze die niet ook gewoon naar het Nederlands vertalen? Ik vind dat echt verwarrend
Ja dat stoort mij ook! Dan ben ik in een app erg aan t zoeken of het een Engels of Nederlands boek is
Naminokurashi
01-11-2025 om 19:20
Ik drink nog weleens kant en klare ijsthee van de Aldi. Nu geb ik een pak in de koelkast staan en zag op de verpakking staan, vegan, sinds wanneer is ijsthee vegan? Is toch niet gemaakt van dieren producten?
Marty1984
01-11-2025 om 19:33
Naminokurashi schreef op 01-11-2025 om 19:20:
Ik drink nog weleens kant en klare ijsthee van de Aldi. Nu geb ik een pak in de koelkast staan en zag op de verpakking staan, vegan, sinds wanneer is ijsthee vegan? Is toch niet gemaakt van dieren producten?
Het woord "vegan" kom ik tegenwoordig tegen op de gekst mogelijke etenswaren. Het lijkt wel een soort van mode-woord.
Er moest maar eens een druppel melk in de buurt van die ijsthee zijn geweest
.
Schoondochter
01-11-2025 om 19:41
Naminokurashi schreef op 01-11-2025 om 19:20:
Vrij veel dranken waar je het niet van verwacht zijn niet vegan, waaronder veel frisdranken. In veel frisdranken zitten zuivelproducten. In wijn en bier is vaak eiwit, vislijn of gelatine toegevoegd.
En vegan verkoopt, dus wordt het benoemd op alle producten waar het maar op kan. Ik zag ook al vegan staan op maiswafels, bijvoorbeeld.
Meesje
01-11-2025 om 19:44
Schoondochter schreef op 01-11-2025 om 19:41:
[..]
Vrij veel dranken waar je het niet van verwacht zijn niet vegan, waaronder veel frisdranken. In veel frisdranken zitten zuivelproducten. In wijn en bier is vaak eiwit, vislijn of gelatine toegevoegd.
En vegan verkoopt, dus wordt het benoemd op alle producten waar het maar op kan. Ik zag ook al vegan staan op maiswafels, bijvoorbeeld.
Ja, het staat ook op groenten in blik. Gewoon erwtjes oid.
oudmaarnognietkoud
03-11-2025 om 12:30
Schoondochter schreef op 01-11-2025 om 19:41:
[..]
Of suikervrij. Ik kocht laatst een blik erwtensoep en op het etiket stond "suikervrij". Iemand die suiker in de erwtensoep doet?
Anna76
03-11-2025 om 12:41
oudmaarnognietkoud schreef op 03-11-2025 om 12:30:
[..]
Of suikervrij. Ik kocht laatst een blik erwtensoep en op het etiket stond "suikervrij". Iemand die suiker in de erwtensoep doet?
Ik niet, maar fabrikanten wel: https://www.ah.nl/producten/product/wi163803/unox-stevige-erwtensoep check de ingrediënten van deze maar eens
Schoondochter
03-11-2025 om 12:54
oudmaarnognietkoud schreef op 03-11-2025 om 12:30:
[..]
Die ene stomme reclame! 'en er zit geeneens suiker in' over mayonaise....bijna puur vet. Pff.
Fenyw
03-11-2025 om 14:39
Ik vind het raar dat de mensen in Utrecht e.o. massaal water hamsteren en koken. Zelfs een zorginstelling kookt het water.
Het advies van de overheid is al enige tijd dat je je drie dagen moet kunnen redden en dat je dus ook water in huis moet hebben. Kennelijk heeft niemand dat gedaan.
Broodjebrie
03-11-2025 om 15:02
Fenyw schreef op 03-11-2025 om 14:39:
Ik vind het raar dat de mensen in Utrecht e.o. massaal water hamsteren en koken. Zelfs een zorginstelling kookt het water.
Het advies van de overheid is al enige tijd dat je je drie dagen moet kunnen redden en dat je dus ook water in huis moet hebben. Kennelijk heeft niemand dat gedaan.
Ik hoorde net een radioreclame dat je inderdaad moet zijn voorbereid dat er iets kan gebeuren en dat je je dan 72 uur moet kunnen redden.
Maar ik denk dat veel mensen denken, ach het zal wel loslopen. Totdat er dus een keer iets gebeurd. Over een uur kan bij wijze van spreken de stroom overal uitvallen. Kunnen mensen zich dan redden?
Fenyw
03-11-2025 om 15:24
Broodjebrie schreef op 03-11-2025 om 15:02:
[..]
Ik hoorde net een radioreclame dat je inderdaad moet zijn voorbereid dat er iets kan gebeuren en dat je je dan 72 uur moet kunnen redden.
Maar ik denk dat veel mensen denken, ach het zal wel loslopen. Totdat er dus een keer iets gebeurd. Over een uur kan bij wijze van spreken de stroom overal uitvallen. Kunnen mensen zich dan redden?
Zoals ik het heb begrepen moet je twee dingen regelen: je moet jezelf + huisgenoten + dieren drie dagen in huis kunnen redden. Dus water, eten, iets om op te kunnen koken, medicatie, sanitaire voorzieningen, cash. Met een gevulde voorraadkast kom je al een heel eind.
Én het is verstandig om een grabbag te hebben met daarin kopieën van je paspoort, fluitje, kaarten, kompas enz. De survival-tas zeg maar, dat wat je pakt als je met spoed je huis moet verlaten.
Ik heb het eerste goed op orde, het tweede bijna. Aan de ene kant wil ik niet te veel geld uitgeven, aan de andere kant, als het ooit nodig is heb ik toch liever goed materiaal.