Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Netherfield
22-10-2025 om 11:43
Ik koop altijd zakjes voor een pot thee en daar hengel ik de hele dag thee van in mijn mok. Ligt tussendoor netjes op een theenipje. Dus ik zal ff gaan hamsteren lees ik...
madee
22-10-2025 om 11:43
MMcGonagall schreef op 22-10-2025 om 10:37:
Wat ik raar vind is dat mensen Earl Grey een ‘neutrale smaak’ noemen. Ik vind het by far de minst lekkere theesmaak, naast vanille en bosvruchten (en aardbeien). Ik zal nog eerder een bitter kopje groene thee nemen dan een van die varianten, maar bij voorkeur heb ik gewoon doodnormale thee zonder iets.
Ik ben overigens geen theedrinker. Thuis heb ik het nooit.
Eens, maar ik ben wel een echte theedrinker. Het enige wat voor mij neutraal is, is Engelse melange/Engelse breakfast of Ceylon. Ik haak in veel horecagelegenheden af als ze alleen maar van die heel specifieke smaken hebben, ik vraag altijd van te voren welke thee ze hebben zodat ik eventueel een chocolademelk of ice tea kan bestellen (geen liefhebber van koffie)
Tuinfluiter
22-10-2025 om 11:55
madee schreef op 22-10-2025 om 11:43:
[..]
Eens, maar ik ben wel een echte theedrinker. Het enige wat voor mij neutraal is, is Engelse melange/Engelse breakfast of Ceylon. Ik haak in veel horecagelegenheden af als ze alleen maar van die heel specifieke smaken hebben, ik vraag altijd van te voren welke thee ze hebben zodat ik eventueel een chocolademelk of ice tea kan bestellen (geen liefhebber van koffie)
Ik drink in de horeca ook haast nooit meer thee en earl gray zit bergamot in en dat vind ik zo smerig.
Rogue
22-10-2025 om 12:02
ik hou van thee, maar zowel earl grey als engelse melange komt mijn huis niet in.
tenzij ik bezoek krijg die het wel graag drinkt,
Herfstappeltaart
22-10-2025 om 12:14
Earl grey smaakt in mijn beleving naar eau de cologne. Ik drink eigenlijk alleen English breakfast of heet water met een paar schijfjes verse gember.
Ginevra
22-10-2025 om 12:16
Ik drink ook het liefst English Breakfast, en dan bij voorkeur van Twinings.
En ik vind het irritant dat je dat idd in sommige horecagelegenheden niet meer kunt krijgen. Earl Grey vind ik acceptabel maar niet echt een genoegen. En ik baal helemaal als je dan zo'n hippe chique versie met lavendelblaadjes of zo krijgt. Je betaalt er de hoofdprijs voor en ik vind het echt niet lekker.
Bakblik
22-10-2025 om 12:26
Ik heb al jaren 2 zakjes English breakfast in mijn jaszak.😜
Kan ik altijd lekkere thee drinken als de keuze blijkt te bestaan uit mintymarocco of zoethout. Zelfs in de horeca heb ik al eens zo'n eigen zakje uit mijn jas gepakt.
Herfstappeltaart
22-10-2025 om 12:27
Bakblik schreef op 22-10-2025 om 12:26:
Kan ik altijd lekkere thee drinken als de keuze blijkt te bestaan uit mintymarocco of zoethout. Zelfs in de horeca heb ik al eens zo'n eigen zakje uit mijn jas gepakt.
Ginevra
22-10-2025 om 12:29
Ja precies, doe ik ook. Dan betaal je in zo'n omhooggevallen tent 4 euro voor een kopje heet water maar dan heb ik tenminste wel lekkere thee 
MMcGonagall
22-10-2025 om 12:41
Minty Moroccan is wel een favoriet van me. Voor heel af en toe want het is niet goed voor mijn bloeddruk. Gember vind ik ook lekker, een beetje pit.
LazyCat
22-10-2025 om 12:54
Ha lol, ik ben juist blij als ze dat soort smaken hebben, of lekkere kruidenthee. Gewone thee vind ik zo saai
Tuinfluiter
22-10-2025 om 12:59
Ik heb ook altijd theezakjes bij mij maar in de horeca ga ik niet betalen voor heet water dus neem ik koffie of na een etentje niets.
Wieder
22-10-2025 om 13:03
Dat is slim! Je kunt in de horeca de meest waanzinnige koffies bestellen, helemaal leuk aangekleed en alles, zit ik weer met zo'n gore rooibos en zo'n laf koekje ernaast omdat ik geen koffie lust. Kan ik er beter mijn eigen zakje inhangen. Top idee, ga ik ook doen!
Ginevra
22-10-2025 om 13:23
Róóibos, róóibos! Praat me niet over rooibos! Wat een duivelse uitvinding is dat. Ik word al wee in mijn maag als ik het woord lees.
Ik geloof niet dat er mensen bestaan die dat werkelijk lekker vinden. Het is een complot, ze worden betaald door een rooibosmafia of zo. Vergeet WEF en Big Pharma, de rooibosindustrie is het werkelijke kwaad in deze wereld.
Broadway
22-10-2025 om 13:36
Ginevra schreef op 22-10-2025 om 13:23:
Róóibos, róóibos! Praat me niet over rooibos! Wat een duivelse uitvinding is dat. Ik word al wee in mijn maag als ik het woord lees.
Ik geloof niet dat er mensen bestaan die dat werkelijk lekker vinden. Het is een complot, ze worden betaald door een rooibosmafia of zo. Vergeet WEF en Big Pharma, de rooibosindustrie is het werkelijke kwaad in deze wereld.
eens! er is helemaal niets lekker aan rooibos