Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Stimpie
21-10-2025 om 10:17
Hahaha, mijn oma had alleen maar pot-zakjes. En dronk alleen thee bij ontbijt en lunch (waarbij ze netjes een grote pot zette, maar daar maar 1 kopje van dronk). Als ik langs kwam en een kopje thee dronk kreeg ik dus zo'n pot-zakje in mijn kopje. Als je dat zakje eruit haalt is sowieso je halve kopje leeg, maar ik hou van slappe thee, dus 😖😖😖.
Ik had daarom vanaf dat ik dat 'durfde' altijd een theezakje in mijn portemonnee voor als ik naar oma ging! Niks zo vies als thee waar zo'n zilverkleurig laagje opzit.
amarna
21-10-2025 om 10:59
Stimpie schreef op 21-10-2025 om 10:17:
Hahaha, mijn oma had alleen maar pot-zakjes. En dronk alleen thee bij ontbijt en lunch (waarbij ze netjes een grote pot zette, maar daar maar 1 kopje van dronk). Als ik langs kwam en een kopje thee dronk kreeg ik dus zo'n pot-zakje in mijn kopje. Als je dat zakje eruit haalt is sowieso je halve kopje leeg, maar ik hou van slappe thee, dus 😖😖😖.
Ik had daarom vanaf dat ik dat 'durfde' altijd een theezakje in mijn portemonnee voor als ik naar oma ging! Niks zo vies als thee waar zo'n zilverkleurig laagje opzit.
Dat zilverkleurige laagje is kalk. Waarschijnlijk woont je oma in een gebied met hard drinkwater. Heeft niets met de sterkte van de thee te maken.
noas_1993
21-10-2025 om 12:14
Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar is het niet raar dat elk jaar nieuwe/andere mensen zich aan kunnen melden voor het hertellen van stemmen?
Je krijgt dan wel een e-learning, maar ik vind het gewoon raar bij iets dat zorgvuldig moet gebeuren.
Daglichtlamp
21-10-2025 om 12:24
noas_1993 schreef op 21-10-2025 om 12:14:
Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar is het niet raar dat elk jaar nieuwe/andere mensen zich aan kunnen melden voor het hertellen van stemmen?
Je krijgt dan wel een e-learning, maar ik vind het gewoon raar bij iets dat zorgvuldig moet gebeuren.
Wat ik raar vind dat bij ons op het werk gestimuleerd wordt dat mensen zich als groep aanmelden. Ik vind het juist goed als stembureaus en teltafels bemenst worden door mensen die elkaar niet kennen, die kunnen elkaar gemakkelijker corrigeren.
Dees!
21-10-2025 om 12:25
noas_1993 schreef op 21-10-2025 om 12:14:
Nee dat vind ik niet raar.
Het moet inderdaad zorgvuldig gebeuren. En daarom is er een heel proces opgesteld om ervoor te zorgen dat dat ook zorgvuldig gebeurt. Iedere teller voert maar een klein deelstapje uit en wordt weer gecontroleerd door een andere teller. En daarnaast is er een totaaltelling.
Dat kan bijna niet fout gaan. En bovendien krijgen de mensen die hierop toezien wel wat meer dan alleen een e-learning.
Heel veel vertrouwen dus in dat telproces.
Schoondochter
21-10-2025 om 12:36
Het is ook praktisch niet anders in te richten: probeer maar eens zo'n grote groep mensen achter de hand te houden die elke... Vier jaar? Of toch drie? Of twee? twee dagen beschikbaar is in dezelfde samenstelling. Dat is geen doen.
bieb1963
21-10-2025 om 18:20
Bakblik schreef op 21-10-2025 om 07:41:
[..]
Bij Jumbo, plus, ah, deka gewoon nog te krijgen. In ieder geval van Pickwick maar ook van eigen merk. In de smaak English Breakfast. Smaakjes gaan vaak per kopje inderdaad.
Ja een paar soorten, maar niet de Ceylon thee (Pickwick, en een paar jaar terug hadden ze die ook van AH en Jumbo eigen merk)
Citroengraag
21-10-2025 om 18:37
Zijn die pot-theezakjes niet gewoon slecht te krijgen doordat de echte theeleuten die een hele pot zetten een voorkeur hebben voor losse thee? Mooie blaadjes ipv gruis. Earl grey en groene thee met Jasmijn heb ik altijd los. Meestal ook zwarte breakfast. Het smaakverschil is zo groot!
bieb1963
21-10-2025 om 20:20
Citroengraag schreef op 21-10-2025 om 18:37:
Zijn die pot-theezakjes niet gewoon slecht te krijgen doordat de echte theeleuten die een hele pot zetten een voorkeur hebben voor losse thee? Mooie blaadjes ipv gruis. Earl grey en groene thee met Jasmijn heb ik altijd los. Meestal ook zwarte breakfast. Het smaakverschil is zo groot!
Mss moet ik dat maar weer eens proberen. Maar los daarvan, je hoeft niet perse een echte theeleut te zijn. Als je voor het gezin ‘s ochtends thee zet of met een vriendin een kop thee drinkt, wil je ook gewoon een pot zetten.
amarna
21-10-2025 om 20:36
bieb1963 schreef op 21-10-2025 om 20:20:
[..]
Mss moet ik dat maar weer eens proberen. Maar los daarvan, je hoeft niet perse een echte theeleut te zijn. Als je voor het gezin ‘s ochtends thee zet of met een vriendin een kop thee drinkt, wil je ook gewoon een pot zetten.
Bij Levelt verkopen ze zakjes waar je zelf losse thee in kunt scheppen. Die gebruik ik voor de lekkerste Earl Grey die bij Harrods in Londen alleen los te koop is.
Citroengraag
21-10-2025 om 21:16
amarna schreef op 21-10-2025 om 20:36:
[..]
Bij Levelt verkopen ze zakjes waar je zelf losse thee in kunt scheppen. Die gebruik ik voor de lekkerste Earl Grey die bij Harrods in Londen alleen los te koop is.
De losse earl grey van de dure super Booths (ja, met H) in VK is ook errug lekker. Heb na onze vakantie weer paar zakken liggen. Alleen azen mijn zusjes daar ook op 
Groentetuin
22-10-2025 om 10:22
ik kwam vanmorgen op mijn wandeling een dame op paard tegen, helemaal verzonken in haar mobiel.
We kwamen elkaar tegemoet dus ik zag t van verre, ik vond het een vreemd gezicht.
Toen ik haar bij t passeren groette keek ze even op.
T was op een zandpad, niet op verharde weg.t paard liep stapvoets.
MMcGonagall
22-10-2025 om 10:37
Wat ik raar vind is dat mensen Earl Grey een ‘neutrale smaak’ noemen. Ik vind het by far de minst lekkere theesmaak, naast vanille en bosvruchten (en aardbeien). Ik zal nog eerder een bitter kopje groene thee nemen dan een van die varianten, maar bij voorkeur heb ik gewoon doodnormale thee zonder iets.
Ik ben overigens geen theedrinker. Thuis heb ik het nooit.
Rogue
22-10-2025 om 10:39
wow.... op een paard lijkt me dat het domste wat je kan doen, helemaal omdat ze zo schrikachtig zijn.
snap sowiso niet waarom je met je telefoon bezig moet zijn als je aan het ''verkeer''deelneemt
Nikki1973
22-10-2025 om 11:17
MMcGonagall schreef op 22-10-2025 om 10:37:
Wat ik raar vind is dat mensen Earl Grey een ‘neutrale smaak’ noemen. Ik vind het by far de minst lekkere theesmaak, naast vanille en bosvruchten (en aardbeien). Ik zal nog eerder een bitter kopje groene thee nemen dan een van die varianten, maar bij voorkeur heb ik gewoon doodnormale thee zonder iets.
Ik ben overigens geen theedrinker. Thuis heb ik het nooit.
Eens. Earl grey vind ik heel smerig en een beetje chemisch smaken.