Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Aanhakend op de omgewaaide planten en andere schade door de storm:
Wat ik raar vind zijn de mensen die volledig gemist hebben dat het zou gaan stormen en ook vanochtend nog geen actie hebben ondernomen om schade te voorkomen.
Mijn tuintafel staat nog buiten met wat herfstigs erop maar dat heb ik donderdagavond al binnen gezet. 
Bij de buren waaide om 15.00 nog een pot van tafel en dus helemaal in stukken. 

Ik vind mezelf raar. Zit te janken bij een scène in  een serie over een baby terwijl wij bewust geen kinderen hebben en ik inmiddels 51 ben. .waar dit nu ineens vandaan komt.

Dolfje schreef op 04-10-2025 om 16:52:

Ik vind mezelf raar. Zit te janken bij een scène in een serie over een baby terwijl wij bewust geen kinderen hebben en ik inmiddels 51 ben. .waar dit nu ineens vandaan komt.

Welkom in de overgang.

kerst schreef op 04-10-2025 om 17:02:

[..]

Welkom in de overgang.

Nou dankjewel, denk dat ik deze periode best wil overslaan..

Dolfje schreef op 04-10-2025 om 17:16:

[..]

Als je het niet meer trekt, of geen zin hebt om dat af te wachten, kun je bio-identieke hormonen nemen. Huisarts kan je doorverwijzen naar de menopauzepoli van het ziekenhuis. Mij bevalt het goed, ik ben nu niet meer ‘emotioneel incontinent’ 🤪

Dolfje schreef op 04-10-2025 om 17:16:

[..]

Ach, het heeft wel iets hoor, als je snikkend in de bioscoop zit. Of ineens boos bent over iets, waarvan je later niet eens meer kunt herinneren waarom 

Bakblik schreef op 04-10-2025 om 15:46:

Aanhakend op de omgewaaide planten en andere schade door de storm:
Wat ik raar vind zijn de mensen die volledig gemist hebben dat het zou gaan stormen en ook vanochtend nog geen actie hebben ondernomen om schade te voorkomen.
Mijn tuintafel staat nog buiten met wat herfstigs erop maar dat heb ik donderdagavond al binnen gezet.
Bij de buren waaide om 15.00 nog een pot van tafel en dus helemaal in stukken.

Ik heb alles extra vastgezet, maar toch is onder andere mijn bamboe-afscheiding helemaal kapot gewaaid. Zo balen!

Week geleden mijn zomerdekbed ingewisseld voor winter-db. Als ik naar bed ga is het lekker, maar vervolgens wordt ik een paar uur later wakker omdat het zo warm is. Toch te vroeg gewisseld, toen ik vannacht wakker werd was het 19,1 graden waardoor het te warm is. Zit nu te twijfelen, omwisselen of niet? Wel, en winter op het voeteneinde voor als het nodig is? Zucht, zo geen zin in!

Yumi schreef op 04-10-2025 om 18:06:

Week geleden mijn zomerdekbed ingewisseld voor winter-db. Als ik naar bed ga is het lekker, maar vervolgens wordt ik een paar uur later wakker omdat het zo warm is. Toch te vroeg gewisseld, toen ik vannacht wakker werd was het 19,1 graden waardoor het te warm is. Zit nu te twijfelen, omwisselen of niet? Wel, en winter op het voeteneinde voor als het nodig is? Zucht, zo geen zin in!

Ik doe het altijd in twee overtrekken zodat ik er 's nacht eentje weg kan gooien en weer kan bijpakken als dat nodig is

Wieder schreef op 04-10-2025 om 18:42:

[..]

Ik doe het altijd in twee overtrekken zodat ik er 's nacht eentje weg kan gooien en weer kan bijpakken als dat nodig is

ik ook

Wieder schreef op 04-10-2025 om 18:42:

[..]

Waarschijnlijk heb jij een 4 seizoenendekbed, ik heb een winter en een bamboe zomerdekbed. Was al van plan om dat zomerdekbed in een aparte hoes naast mijn bed te leggen. Omdat ik denk dat het niet zo goed werkt als met een 4 seizoenen. Dat bamboe is dun maar zwaar en dat winterdekbed is dik en zwaar.... teveel, om op elkaar te leggen dan kom ik er niet meer onderuit 😆

Yumi schreef op 04-10-2025 om 18:57:

[..]

Waarschijnlijk heb jij een 4 seizoenendekbed, ik heb een winter en een bamboe zomerdekbed. Was al van plan om dat zomerdekbed in een aparte hoes naast mijn bed te leggen. Omdat ik denk dat het niet zo goed werkt als met een 4 seizoenen. Dat bamboe is dun maar zwaar en dat winterdekbed is dik en zwaar.... teveel, om op elkaar te leggen dan kom ik er niet meer onderuit 😆

Klopt, ik heb de twee zomerdekbedden en mijn man de twee winter. Hij heeft ze wel in 1 overtrek en slaapt daar tot ver in de zomer onder, niet te doen 😅. 

Hier dan weer een zomerdons en een herfstdons. Die je in de winter aan elkaar kan klikken.

In dit seizoen slaap ik dus onder de herfst-versie.

Ik klik ze ook zelden effectief aan elkaar. In de winter gooi ik ze meestal gewoon apart boven elkaar zodat man - die het altijd te warm heeft - enkel onder het herfststuk kan slapen.

Loulou39 schreef op 04-10-2025 om 18:04:

[..]

Ik heb alles extra vastgezet, maar toch is onder andere mijn bamboe-afscheiding helemaal kapot gewaaid. Zo balen!

Jammer van je bamboe-afscheiding. Dat kan je niet altijd voorkomen dat een hek of een schutting kapot waait helaas.

Waar ik op doelde zijn de gezellige tafels met bloempotten met herfstasters en zo. Zo'n bloempot waait dan van de gladde tafel af en is stuk. Bij mijn oude buren een keer een glazen windlicht en dan maar jammeren dat het zo zonde is dat het stuk is.  Dan vind ik het echt raar dat mensen dat niet even binnen halen of op de grond zetten om te voorkomen dat het te pletter valt.

Mijn bak met de laatste geraniumachtigen staat nu op de grond tegen het huis aan. Die kan niet wegwaaien of omvallen nu.  De lampionnen op zo'n zonnecel die aan het balkon hangen zijn ook even weg, dan is het maar 2 avonden donker op het terras. 

kerst schreef op 04-10-2025 om 17:02:

[..]

Welkom in de overgang.

Nou ik ben zelfs al lang lang lang voorbij de overgang en ik heb net met tranen in mijn ogen de allerlaatste film van Downton Abbey zitten kijken 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.