Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Koekie1980 schreef op 24-09-2025 om 10:49:

Raar, dat nu eind september de 2 familie watsapps al vollopen met discussie waar er eerste of tweede kerstdag gevierd wordt. Fijn zo'n grote gezinnen met gescheiden ouders die allemaal bezoekjes willen, gezellig! Maar we willen niet meer 2 dagen sjezen van lunch hier naar even koffie daar naar avondeten op een andere plek... wat we ook kiezen, uiteindelijk is er altijd iemand teleurgesteld en vorig jaar waren wij dit zelf dankzij de vermoeidheid 😉
Raar dat ik dus niet meer uitkijk naar de kerst ?? 🙈

Oh nee, niet raar. Ik zou het liefst gewoon lekker naar het buitenland gaan maar mijn schoonmoeder is eerste kerstdag jarig en voor mijn vriend is het een no go om er dan niet te zijn. 

Jujubee schreef op 24-09-2025 om 11:12:

[..]

Ja dat had ik dit jaar ook, toen ik in januari een weekje naar de zon ging. Echt heerlijk hoor, enorm genoten van het warme weer. Mega opgeknapt van die sombere grafmaand waar ik zo'n hekel aan heb.

Maar dat thuis komen weer in datzelfde koude, grauwe grafweer. Nee dat contrast vond ik echt heel lastig. Volgend jaar doe ik dat dus niet meer. Ik zit nu te kijken om in november nog een midweekje naar Sevilla te gaan maar ook daar twijfel ik over omdat je dan weer in lekker weer gaat zitten en in de kou terug komt. En dan is de winter nog erg lang.

Zullen we samen gaan? 😆

Twee jaar geleden in de herfst in Turkije geweest. Mijn hele herfstblues waren echt weg, heerlijk! Ik had er niet zo’n moeite mee om in de regenbuien terug te komen, was echt opgeladen. 

Lollypopje schreef op 26-09-2025 om 13:20:

[..]

Oh ja. Ik heb serieus wel eens gegoogeld waarom dat is, maar ik heb er geen antwoord op kunnen vinden. Heel bijzonder

Mijn radioman (vriend) zegt dat het komt doordat de ‘kavel’ waar ze een contract voor hebben eist dat ze zoveel procent ‘buitenlands’ moeten draaien. Dat geldt voor alle muziekzenders. 

Jujubee schreef op 27-09-2025 om 12:45:

Dat mensen hun kinderen door de AH heen laten fietsen. Echt wtf bezielt je? Op zaterdagochtend om elf uur als het stervens druk is. En daarop aansluitend: wie laat drie peuters nou los fietsen op een druk fietspad zonder enige begeleiding? Ze reden echt midden op de weg en de jongste zwabberde ineens uit naar mij en kwam bijna tegen mij aan. Ik kreeg nog even flink op mijn lazer van dat kind ook, "mevrouw je reed bijna tegen me aan!" Eh, ja dan moet je opzij gaan of opletten, vriend. En geen ouder te bekennen, er liep een vrouw voor maar die hoorde er niet bij. Levensgevaarlijk vind ik dat, kleintjes op de fiets ( sowieso maar helemaal zonder toezicht ).

Ik zie dat ook wel eens maar als ik achterop kom dan bel ik even en haal echt alleen in als het kan. 
Hier in de wijk is het dan vaak dat die kinderen stiekem toch op het fietspad gaan want dat fietst zo lekker terwijl ze van ouders alleen in het woonerg mogen fietsen (deden wij zelf ook 😇), mijn kinderen deden het en zie het buurkinderen ook doen). 

madee schreef op 28-09-2025 om 16:20:

[..]

Soundbar, kastje voor je zenders, en de tv zelf

Heb ik niet, soundbar?

Decoder ook niet meer

Afstandsbediening hadden we jaren 80 al

Bakblik schreef op 27-09-2025 om 09:58:

[..]

Dat is wel een leuke, mee gaan doen met het gesprek. Het irriteert mij ook enorm. Gisteren iemand in de supermarkt die liep te vergaderen, meerdere sprekers aan de andere kant. Zij doet dat vaker op vrijdagochtend. Ga ik aanstaande vrijdag meepraten. Lijkt me lachen.

Ben benieuwd hoe de reactie is

Miepjecody schreef op 28-09-2025 om 17:52:

[..]

Heb ik niet, soundbar?

Decoder ook niet meer

Afstandsbediening hadden we jaren 80 al

Als je een platte tv/flatscreen hebt, dan is het geluid daarvan slecht: geluid heeft ruimte nodig en dat had het vroeger in die dikke tv’s wel maar nu moet dat dus in een apart apparaat (de soundbar). Afstandsbediening zie ik niet als extra apparaat maar het is inderdaad wel een zoveelste ding dat je tegenwoordig nodig hebt, want toetsen/knoppen op de tv zelf zijn er volgens mij niet meer (niet op een flatscreen tenminste). 

Ik vind het vooral een verdienmodel. Het meeste moet kleiner en handzamer worden, maar met tv dus niet.

madee schreef op 28-09-2025 om 19:26:

[..]

Als je een platte tv/flatscreen hebt, dan is het geluid daarvan slecht: geluid heeft ruimte nodig en dat had het vroeger in die dikke tv’s wel maar nu moet dat dus in een apart apparaat (de soundbar). Afstandsbediening zie ik niet als extra apparaat maar het is inderdaad wel een zoveelste ding dat je tegenwoordig nodig hebt, want toetsen/knoppen op de tv zelf zijn er volgens mij niet meer (niet op een flatscreen tenminste).

Ik vind het vooral een verdienmodel. Het meeste moet kleiner en handzamer worden, maar met tv dus niet.

Ik heb wel een platte tv, maar geen soundbar.

En twee afstandbedieningeb, eentje voor de tv box en eentje om tv mee aan te doen🙄

kerst schreef op 28-09-2025 om 19:42:

[..]

En twee afstandbedieningeb, eentje voor de tv box en eentje om tv mee aan te doen🙄

Ik heb een platte tv, geen soundbar en één afstandsbediening voor zowel tv als kastje. 

Ik kijk wel graag tv, maar geen films oid waar ik bijzonder geluid voor nodig heb. Vrienden hebben tv met van die lampen er achter, een soundbar, apple dingeses enz. Vast veel beter voor de kenners. Maar ik kijk er niet fijner door. Voor hun is het het wel echt waard. 

kerst schreef op 28-09-2025 om 19:42:

[..]

Voor mij had de soundbar niet gehoeven, maar mijn man hè….maar het maakt wel verschil, toch wel. En inderdaad, wij ook meerder afstandsbedieningen, zelfs een 3e nog ivm de (losse…) dvd-speler 

Meesje schreef op 28-09-2025 om 20:11:

[..]

Ik heb een platte tv, geen soundbar en één afstandsbediening voor zowel tv als kastje.

Ik kijk wel graag tv, maar geen films oid waar ik bijzonder geluid voor nodig heb. Vrienden hebben tv met van die lampen er achter, een soundbar, apple dingeses enz. Vast veel beter voor de kenners. Maar ik kijk er niet fijner door. Voor hun is het het wel echt waard.

Dat is ambilight niet verwacht dat ik dit zo fijn zou vinden, vind het rustiger en zachter voor mijn ogen. Soundbar heb ik ook, maar was vanwege het slechte geluid van de oude tv, vind ik nu niet nodig dus die ligt in de kast te wachten tot?

madee schreef op 28-09-2025 om 19:26:

[..]

Er komt gewoon geluid uit een tv, dus een soundbar is niet noodzakelijk. Als je beter geluid wil, dan kan je er 1 aanschaffen maar vind het dan raar om daarna te gaan lopen miepen over dat je een apparaat extra nodig hebt om tv te kunnen kijken. En gelukkig zitten de knoppen niet meer op de tv zeg. Steeds overal voor moeten opstaan… En er zijn dus gewoon tv’s met alles in 1, ook met een soundbar er in.

Yumi schreef op 28-09-2025 om 21:59:

[..]

Dat is ambilight niet verwacht dat ik dit zo fijn zou vinden, vind het rustiger en zachter voor mijn ogen. 

Zou hier niet nuttig zijn. De muur achter de tv is behangen met een kleurrijk behang 

BlairW schreef op 28-09-2025 om 22:04:

[..]

Zou hier niet nuttig zijn. De muur achter de tv is behangen met een kleurrijk behang

Bij ons ook maar ik vind het toch heel fijn (behalve bij muziekzenders, bij videoclips flikkert er echt heel veel)

BlairW schreef op 28-09-2025 om 22:04:

[..]

Je kunt het afstellen in allerlei tinten, mogelijkheden genoeg. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.