Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Meedoen in het gesprek lijkt mij ook wel grappig. Ik denk alleen niet dat ik er de ballen voor zou hebben. Ik erger in stilte 

Wat ik raar vind: als je zegt: "Ik was zwanger van Harry", kan dat twee dingen betekenen. Ofwel de vader van het kind heet Harry, ofwel het kind dat je droeg, heet Harry. Ik krijg hoe dan ook een error: als je zegt dat je zwanger bent van je zoon, ga ik gekke dingen denken, maar als je zegt dat je zwanger bent van je man, voelt het ook raar, hij heeft niet 9 mnd in je baarmoeder gezeten. Ik denk dat "ik ben zwanger van mijn dochter" nog het meest normaal is. Maar misschien denk ik er te vreemd over na... 

Als ik dat zou horen zou ik denken dat het kind Harry heet, niet de partner. 

Tenzij de vrouw in kwestie kinderen heeft met meerdere mannen en aan wil geven van welke man ze die keer zwanger was, zou het niet in me opkomen dat ze zwanger zou zijn van haar man die Harry heet. Ik zou alleen denken: allemaal mooie namen in de wereld en je noemt je zoon Harry? 😉

Wieder schreef op 27-09-2025 om 10:32:

Tenzij de vrouw in kwestie kinderen heeft met meerdere mannen en aan wil geven van welke man ze die keer zwanger was, zou het niet in me opkomen dat ze zwanger zou zijn van haar man die Harry heet. Ik zou alleen denken: allemaal mooie namen in de wereld en je noemt je zoon Harry? 😉

Nou vooruit, dan noemen we hem Henk 

Dat mensen hun kinderen door de AH heen laten fietsen. Echt wtf bezielt je? Op zaterdagochtend om elf uur als het stervens druk is. En daarop aansluitend: wie laat drie peuters nou los fietsen op een druk fietspad zonder enige begeleiding? Ze reden echt midden op de weg en de jongste zwabberde ineens uit naar mij en kwam bijna tegen mij aan. Ik kreeg nog even flink op mijn lazer van dat kind ook, "mevrouw je reed bijna tegen me aan!" Eh, ja dan moet je opzij gaan of opletten, vriend. En geen ouder te bekennen, er liep een vrouw voor maar die hoorde er niet bij. Levensgevaarlijk vind ik dat, kleintjes op de fiets ( sowieso maar helemaal zonder toezicht ). 

afrodite05 schreef op 27-09-2025 om 11:27:

[..]

Nou vooruit, dan noemen we hem Henk

Veel beter 😆

Wieder schreef op 27-09-2025 om 10:32:

Beide keren dat ik zwanger was hadden wij een "werknaam" voor het komende kind, Harry.  Wij wisten niet of het een jongetje of een meisje zou worden en dat wilden wij ook niet weten. 

Nadat kind geboren was heb ik hem per ongeluk nog wel eens Harry genoemd. 

Dat je tegenwoordig 3 apparaten nodig hebt om televisie te kijken, in plaats van vroeger 1…

madee schreef op 28-09-2025 om 13:32:

Dat je tegenwoordig 3 apparaten nodig hebt om televisie te kijken, in plaats van vroeger 1…

? Wat dan?

Miepjecody schreef op 28-09-2025 om 14:42:

[..]

? Wat dan?

Een decoder, een tv en een afstandsbediening. 

Als je de TV weg doet, heb je die andere twee ook niet meer nodig!

Miepjecody schreef op 28-09-2025 om 14:42:

[..]

? Wat dan?

Soundbar, kastje voor je zenders, en de tv zelf

Beterlaat2021! schreef op 28-09-2025 om 16:00:

Als je de TV weg doet, heb je die andere twee ook niet meer nodig!

Helemaal waar 🤪 Ik houd alleen te veel van tv-kijken dus dat gaat me niet lukken…📺

madee schreef op 28-09-2025 om 16:20:

[..]

Je vergeet de afstandsbediening!?

madee schreef op 28-09-2025 om 16:20:

[..]

Dochter heeft een tv waar alles gewoon in zit. Daar zit een Apple TV ingebouwd, dus is gewoon tv aan en klaar. Het kan dus wel!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.