Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Broodjebrie schreef op 04-09-2025 om 20:00:

[..]

7 miljoen Nederlanders hebben een uitnodiging ontvangen.

Nog niet ontvangen.  Ik ben 66.

Man ook nog niet. 65 en risicopatient.

mijn vader en stiefmoeder hebben de uitnodiging ook gekregen, zij halen hem ook. En daar ben ik wel blij mee. Vooral mijn vader, met zijn broze gezondheid..

amarna schreef op 05-09-2025 om 07:39:

[..]

Nog niet ontvangen. Ik ben 66.

Man ook nog niet. 65 en risicopatient.

Het rivm stuur tussen 26 augustus en half oktober brieven naar mensen van 60 jaar en ouder dus dat komt vast nog. 

Ze sturen niet meer specifiek naar risicogroepen. Die mogen zelf een afspraak maken via de site. Ze moeten daar dan ook zelf achter komen dat dat kan geloof ik. 

Auwereel schreef op 03-09-2025 om 16:12:

Da's zo gefietst app, krijg korting hoe meer je fietst. Vanwege mijn werk probeer ik zulke apps uit. Nu: Fiets op de F28 en win een gratis autowasbeurt. Waarom denk je dat ik zoveel fiets? Ik heb geen auto...

dat is echt debiel. maar het idee an sich staat me wel aan en ik kende het niet. ik fiets meer dan 100km per week dus heb de app geinstalleerd. ben benieuwd!

Broadway schreef op 05-09-2025 om 08:08:

[..]

dat is echt debiel. maar het idee an sich staat me wel aan en ik kende het niet. ik fiets meer dan 100km per week dus heb de app geinstalleerd. ben benieuwd!

Sommige steden gaan ook vanaf (ongeveer) oktober sommige fietsverkeerslichten ermee regelen, die "zien" je dan op afstand aankomen, dan hoef je niet door te rijden tot lusdetector of knopje. Scheelt af en toe een stop.

Ik heb de fiets app ook geïnstalleerd. Bij de vraag "hoe hoorde je van deze app" heb ik ingevuld, gehoord van iemand die ik ken

Yumi schreef op 04-09-2025 om 19:31:

Uitnodiging gekregen voor de coronaprik dat had ik niet (meer) verwacht.

Ik heb geen uitnodiging gekregen, maar ik ga 'm wel halen. Geen zin in corona en / of long covid. Je kunt 'm inplannen op planjeprik.nl, uitnodiging of niet.

Volgende week ofzo tik ik in deze fietsapp de 1000 km aan sinds ik de app geïnstalleerd heb begin juni van dit jaar. En ik fiets niet eens overdreven veel 

Netherfield schreef op 05-09-2025 om 08:57:

Ik heb de fiets app ook geïnstalleerd. Bij de vraag "hoe hoorde je van deze app" heb ik ingevuld, gehoord van iemand die ik ken

ik ook! mijn bestie Auwereel!

Auwereel schreef op 05-09-2025 om 09:10:

Volgende week ofzo tik ik in deze fietsapp de 1000 km aan sinds ik de app geïnstalleerd heb begin juni van dit jaar. En ik fiets niet eens overdreven veel

als je een beetje bewust fietst dan ben je zo een heel eind. ik heb mijn fiets nu een jaar en na een wat voorzichtige start (moest echt in mijn systeem komen na 25 jaar alles met de auto doen) zit ik nu bijna op 4000km en is mijn auto echt alleen voor als het regent of zware boodschappen.

Noem het maar niet overdreven veel… Ik fiets minder dan 20 km per jaar. Dan ben je wel even bezig voor je aan de 1000 bent. Ik fiets overigens alleen als ik geen auto ter beschikking heb en het te ver vind om te lopen (of dat teveel tijd kost op dat moment).

Heb ik die app gedownload, fiets ik waarschijnlijk maandag pas weer 

Dankjewel voor de tip. Kind hier fietst ongeveer 50 km per dag,  5 dagen per week.  Tikt dus wel aan

MMcGonagall schreef op 05-09-2025 om 09:34:

[..]

Noem het maar niet overdreven veel… Ik fiets minder dan 20 km per jaar. Dan ben je wel even bezig voor je aan de 1000 bent. Ik fiets overigens alleen als ik geen auto ter beschikking heb en het te ver vind om te lopen (of dat teveel tijd kost op dat moment).

Vroeger, toen ik nog serieus op fietsvakantie ging, voordat we kinderen hadden, fietste ik ongeveer 1000 km in 4 weken. Maar dat was ook de tijd dat als we een dagje hadden gefietst en de teller stond bij thuiskomst op 97,5 dat ik nog even omfietste om de 100 aan te tikken. Dat vind ik nu overdreven veel, maar ik zou best eens wat vaker van mijn krent mogen komen om in het weekend een tochtje van 40 km te maken.

Aan de andere kant, misschien fiets ik wel teveel en zou ik meer moeten lopen, da's gezonder.

Het is dat ik een zware werkrugzak heb en de route niet heel aantrekkelijk is om te wandelen, anders zou ik vaker de fiets laten staan om lopend naar mijn werk te gaan.

Broadway schreef op 05-09-2025 om 09:22:

[..]

ik ook! mijn bestie Auwereel!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.