Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

MMcGonagall schreef op 16-08-2025 om 23:10:

Volwassenen die fietsen met een rugzak om. Sowieso volwassenen met een rugzak Je ziet tegenwoordig ook vaak rugzakken met een soort van vierkante bovenkant. Die zijn ook raar.

Waarom is een volwassene met een rugzak raar? What the fuck? Als je achttien bent moet je maar sjouwen met je spullen en onhandig doen met je handen vol ofzo?

Wauw. Ik vind dit dus een raar bericht en verbaas me over waar mensen een (negatieve, veroordelende) mening over denken te moeten hebben. 

Volwassenen die fietsen met een rugzak om. Sowieso volwassenen met een rugzak Je ziet tegenwoordig ook vaak rugzakken met een soort van vierkante bovenkant. Die zijn ook raar.

Waarom? Mijn dochter van boven de veertig fietst zo vaak met een rugzak. Ze heeft geen auto en reist per trein en fiets (en soms huurauto). Waar moet ze haar spullen anders laten? In een aktetas?  

Dat er zoveel mensen geen fietstas hebben. Hoe doe je dat met boodschappen etc!

Envelop schreef op 17-08-2025 om 07:56:

Met de auto, te voet, laten bezorgen, met de andere oude fiets in de schuur die wel fietstassen heeft

Hoe weet jij nou of die mensen ze niet hebben,

In een rugzak 

Tja, dan ga je altijd die halve kilometer met de auto. Gewoon omdat je hem fietstas hebt. En dat vind ik dan weer raar.

Dat zijn de rugtassen waar een laptop in past!

In de krat voorop op mijn fiets. Ik vind fietstassen echt heel onhandig. Heb ze ooit gehad, maar past echt maar zo weinig in. Zo’n grote boodschappentas gaat er al niet in, wat heb ik er dan aan?

Big-Shopper-Jumbo-Boschdijk-451.745-PP-Woven.png

Alles weer over gaan hevelen in die 2 fietstassen? Heb je je boodschappen 6 keer in je handen voor ze thuis in het kastje staan. Ik zet die grote tas dus gewoon in mijn kratje en klaar veel praktischer.

Kampeerder schreef op 17-08-2025 om 08:15:

[..]

Tja, dan ga je altijd die halve kilometer met de auto. Gewoon omdat je hem fietstas hebt. Een dat vind ik dan weer raar.

Niet iedereen heeft een supermarkt op maar een halve km afstand natuurlijk. 

BlairW schreef op 17-08-2025 om 08:34:

[..]

Of mensen gaan uit hun werk naar de supermarkt en rijden dan, al zittend in hun auto, toch al langs die supermarkt.

CharlieB schreef op 17-08-2025 om 08:38:

[..]

Of mensen gaan uit hun werk naar de supermarkt en rijden dan, al zittend in hun auto, toch al langs die supermarkt.

Kan ook inderdaad. Of hebben zoveel nodig dat het niet handig is om dat op de fiets mee te nemen. Ik haal vaak drinken bij de supermarkt hier (rest laat ik bezorgen) en dan moet ik met van die zware flessen op de fiets. Dat vind ik gevaarlijk en dan pak ik de auto voor de supermarkt 2 km verderop.

Marty1984 schreef op 16-08-2025 om 23:31:

[..]

Tja, blijf gewoon uit mijn persoonlijke space .

Op 't moment dat ik me ergens niet meer normaal kan omdraaien mét rugzak aan sta je dus duidelijk te dichtbij.

En waar moet ik anders blijven met dat ding? Ik kan hem niet ineens doen verdwijnen. Hij zal altijd wel ergens in de weg staan of hangen of liggen.

Als ik in de trein/bus/tram zit en er komt iemand met een rugzak bij mij staan, die dat ding continu in mijn gezicht duwt, dan komt diegene in mijn personal space, niet andersom.

Overigens vind ik volwassenen die met een rugzak fietsen, überhaupt een rugzak hebben, helemaal niet raar. Volgens mij heeft iedereen tegenwoordig een rugzak. Ik vind het ook handig qua werklaptop etc.

Wat een raar onderwerp rugtas op de fiets of niet 

Nog nooit over nagedacht of dat raar gevonden wordt.

Ik heb een grote rugtas waar mijn laptop in zit, deze gaat standaard in mijn fietstas.
Moet ik na het werk veel boodschappen doen, de fietstassen dus vol zijn, gaat de rugtas op mijn rug. Prettig fietsen vind ik het niet, maar waar moet ik m anders laten?

BlairW schreef op 17-08-2025 om 08:34:

[..]

Dat weet ik hoor. Ik heb dat wel en doe dus dagelijks boodschappen voor die dag. Meerdere buren met mij, en dan zie ik dat dus gebeuren, vind ik raar. 

Hele verstandige mensen! In een rugzak je spullen meenemen is goed voor je lijf.  Zeulen met een zware aktetas aan 1 hand maakt dat je scheef loopt met blessures tot gevolg. Je zware spullen op je rug in plaats van aan 1 kant van je bagagedrager of aan je stuur is ook nog eens beter voor de verkeersveiligheid. 

Ik doe het ook! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.