Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda! (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Crazycatlady schreef op 20-02-2022 om 23:35:

[..]

De eigenaar van de watertoren wou deze zelf verbouwen (en volgens mij tegelijkertijd bewonen) en is daar ook aan begonnen. Helaas is hij tijdens het project overleden.
Jouw idee dat het niet af is klopt dus ook.

Ohw.. Wat verdrietig 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-02-2022 om 23:38

Crazycatlady schreef op 20-02-2022 om 23:35:

[..]

De eigenaar van de watertoren wou deze zelf verbouwen (en volgens mij tegelijkertijd bewonen) en is daar ook aan begonnen. Helaas is hij tijdens het project overleden.
Jouw idee dat het niet af is klopt dus ook.

Die arme man.

Ik zie dat het al lang te koop staat. En dat in deze markt. Misschien toch wat erg hoog geprijsd?

Wat ze op de foto's volgens mij goed hebben verborgen is dat het naast het spoor ligt.... en een drukke weg. Dat zal vast ook niet helpen.

niet_rechts schreef op 20-02-2022 om 23:38:

[..]

Die arme man.

Ik zie dat het al lang te koop staat. En dat in deze markt. Misschien toch wat erg hoog geprijsd?

Schrik ook van wat het op moet brengen. Ik ga het er in ieder geval niet voor geven.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-02-2022 om 23:50

Crazycatlady schreef op 20-02-2022 om 23:47:

Wat ze op de foto's volgens mij goed hebben verborgen is dat het naast het spoor ligt.... en een drukke weg. Dat zal vast ook niet helpen.

Ah. Dat verklaart een boel! Op de foto lijkt het rustig in het groen gelegen. 

Aaaanne schreef op 20-02-2022 om 21:16:

Bijzonder huis in een bioscoop. Het lijkt me wat donker maar verder vind ik het super mooi gedaan.
Er is ook heel veel te zien overal. De balken plafonds, de platen aan de muur, het uizicht op de tuin, de oude bioscoop stoelene en projector. Ik zou hier heel graag een keer rondkijken.

213_720x480.jpg

https://www.funda.nl/koop/geertruidenberg/huis-42537153-brandestraat-20/

Oh deze 

Rondstruiner schreef op 20-02-2022 om 17:50:

[..]

Het is wat dubbel vind ik. Aan de ene kant denk ik: wie valt er nou uit bed? Ik snap daarom wel dat iemand daar zonder probleem in zou kunnen slapen. Aan de andere kant: ikzelf dus niet, want ik denk net als jij, één keer is genoeg.

Ik zou eerder met mijn duffe kop sochtends uit bed ‘stappen’ oftewel naar beneden kletteren 

Rondstruiner schreef op 20-02-2022 om 22:02:

[..]

Bijzonder! Lijkt me heel onhandig, een rond huis en al die trappen, dus ik zou er zelf niet willen wonen. Maar wel heel erg gaaf, het interieur.

Ik zou er ook niet willen wonen, zo’n hoge toren, beetje griezelig zelfs 

GroenTuintje schreef op 21-02-2022 om 01:39:

[..]

Ik zou er ook niet willen wonen, zo’n hoge toren, beetje griezelig zelfs

Die van mijn oom staat echt in een buitengebied. Dat kan best “griezelig” aanvoelen inderdaad. Zeker in van die hele donkere nachten, niks om je heen. En zo met zo’n storm als afgelopen dagen is het helemaal spooky. De wind om het gebouw heen, brrr. Ook niks voor mij hoor, al vind ik de toren van mijn oom wel echt fantastisch opgeknapt en mooi om te zien. Maar het is ook wel een beetje een apart slag mensen die zo’n gebouw bewonen denk ik. Mijn oom en tante zijn dat ook  Zijn wel echt hele leuke mensen hoor, kan goed met ze overweg. Maar ook artistiek, veel met muziek bezig, veel ideeën waar ze mee aan de slag gaan enz. Niet gewoon een 9 tot 5 baan met een alledaags gezinnetje zeg maar

Aaaanne schreef op 20-02-2022 om 21:16:

Bijzonder huis in een bioscoop. Het lijkt me wat donker maar verder vind ik het super mooi gedaan.
Er is ook heel veel te zien overal. De balken plafonds, de platen aan de muur, het uizicht op de tuin, de oude bioscoop stoelene en projector. Ik zou hier heel graag een keer rondkijken.

213_720x480.jpg

https://www.funda.nl/koop/geertruidenberg/huis-42537153-brandestraat-20/

203_1440.jpg

Wat leuk.

242_1440.jpg

Die haard

237_1440.jpg

Die overdekte binnentuin.

240_1440.jpg

En buitentuin Wat mooi.

Is al verkocht zie ik.

niet_rechts schreef op 20-02-2022 om 23:38:

[..]

Die arme man.

https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/watertoren-bergen-op-zoom-uit-de-verkoop-was-te-goedkoop~ace546e62/

Artikel uit januari '21

Het object trok vorig jaar massaal belangstelling. ,,Maar allemaal van mensen die 'm net konden betalen.” En daar zit de eigenaar niet op te wachten.

Want die watertoren was jarenlang het trotse bezit van kunstenaar Marius Dielemans. Binnen schiep hij vanaf 2004 zijn eigen paradijs, maar de verbouwing was nog lang niet klaar toen hij in 2018 overleed. En wat Pallada wil is dat de watertoren wordt afgebouwd. In de geest van Dielemans. Met veel oog voor detail, zoals de kunstenaar dat ook had.

Mager bedrag

,,Als ik 'm weer te koop zet vraag ik er minimaal 695.000 euro voor. In dat bedrag zit dan een bouwdepot van 250.000 euro. Om te garanderen dat ie wordt afgebouwd. Daar moeten mensen gewoon geld voor hebben”, verklaart hij zijn opmerkelijke stap.

Mija schreef op 21-02-2022 om 11:31:

[..]

https://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/watertoren-bergen-op-zoom-uit-de-verkoop-was-te-goedkoop~ace546e62/

Artikel uit januari '21

Het object trok vorig jaar massaal belangstelling. ,,Maar allemaal van mensen die 'm net konden betalen.” En daar zit de eigenaar niet op te wachten.

Want die watertoren was jarenlang het trotse bezit van kunstenaar Marius Dielemans. Binnen schiep hij vanaf 2004 zijn eigen paradijs, maar de verbouwing was nog lang niet klaar toen hij in 2018 overleed. En wat Pallada wil is dat de watertoren wordt afgebouwd. In de geest van Dielemans. Met veel oog voor detail, zoals de kunstenaar dat ook had.

Mager bedrag

,,Als ik 'm weer te koop zet vraag ik er minimaal 695.000 euro voor. In dat bedrag zit dan een bouwdepot van 250.000 euro. Om te garanderen dat ie wordt afgebouwd. Daar moeten mensen gewoon geld voor hebben”, verklaart hij zijn opmerkelijke stap.

Tja, het is waard wat mensen er voor willen betalen, niet wat de verkoper vindt dat het waard zou moeten zijn. En hoeveel de vorige eigenaar erin heeft gestoken is ook niet relevant als er geen vraag naar is. 

Hoe langer het te koop staat, hoe huiveriger mensen worden. Want misschien kan deze verkoper niet schelen dat hij het niet verkoopt, maar de meeste mensen vinden het toch wel zorgelijk als de kans bestaat dat ze hun woning niet goed kunnen verkopen.

Irregular_Choice schreef op 21-02-2022 om 08:14:

[..]

Die van mijn oom staat echt in een buitengebied. Dat kan best “griezelig” aanvoelen inderdaad. Zeker in van die hele donkere nachten, niks om je heen. En zo met zo’n storm als afgelopen dagen is het helemaal spooky. De wind om het gebouw heen, brrr. Ook niks voor mij hoor, al vind ik de toren van mijn oom wel echt fantastisch opgeknapt en mooi om te zien. Maar het is ook wel een beetje een apart slag mensen die zo’n gebouw bewonen denk ik. Mijn oom en tante zijn dat ook Zijn wel echt hele leuke mensen hoor, kan goed met ze overweg. Maar ook artistiek, veel met muziek bezig, veel ideeën waar ze mee aan de slag gaan enz. Niet gewoon een 9 tot 5 baan met een alledaags gezinnetje zeg maar

Ik ben zelf ook niet zo standaard maar zo’n toren bewonen moet je wel excentriek zijn. Klinkt wel gaaf bij je oom en tante. Ja met zo’n storm is het helemaal spooky. Ik zal veel te bang zijn dat die toren zou inzakken oid. Net zoals die 2 kerktorens in Den Haag, die zo zaten te zwiepen in de wind

Aaaanne schreef op 20-02-2022 om 21:12:

[..]

Je kan er ook lekker zwemmen en dan uit de wind in een ligstoel liggen. Heerlijk in de zon uit de wind. Of zou je ligstoel hier wegwaaien op drie zomerse dagen na?

121_2160.jpg

De tuin/het zwembad ligt op het zuid-oosten, dus dat zal wel goed gaan.

Ik woon hier in de omgeving en dit gedrocht is echt wel heel misplaatst op de plek waar het staat. Als je vanuit Hoogeveen via Echten richting Koekange/Meppel fietst zie je dit al vanaf ver liggen en het valt tov de rest van de omgeving echt vreselijk uit de toon. Het stikt hier verder van de rietgedekte boerderijen en mooie herenboerderijen, ik word echt iedere keer triest als ik hier weereens langs kom.

Voor degene die vroeg of de foto's nep waren: Ik denk dat die gewoon echt zijn. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-02-2022 om 13:06

https://www.funda.nl/koop/zutphen/huis-42615133-kerkhof-5/
Wat een magisch ruim huis in hartje Zutphen. Jammer alleen dat de keuken zo'n pijpenlaatje is.

143_720x480.jpg

En dit huis wordt execitoriaal verkocht. Wat kunnen sommige mensen zich toch goed in de nesten werken. Wat een treurnis.
 https://www.funda.nl/koop/schiedam/huis-42617912-jacob-van-lennepstraat-16/

785_720x480.jpg

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.