Huis, tuin en keuken
Regendrup.
08-07-2021 om 18:16
Wat valt je op op Funda! (Gesloten)
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Infobericht, praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda-deel-2
SophisticatedCaribou75
20-02-2022 om 16:45
Madamecannibale schreef op 20-02-2022 om 16:31:
[..]
Bovendien kan je dat niet alleen doen als je zoals dit huis aan een rijtje vast zit. Dan zou het hele rijtje de fundering moeten vervangen anders scheurt je huis los naarmate de andere huizen verder verzakken. Ik moet dan altijd weer aan dit verhaal denken: https://www.gelderlander.nl/lingewaard/wonen-in-een-tikkende-tijdbom-in-bemmel-ik-ben-failliet-mijn-huis-is-total-loss~a71bf66c/
Ik vind het huis er leuk uitzien maar ken mensen die in een soortgelijk huis aan een dijk woonden en het was daar altijd een beetje muf en schimmelig op de onderste verdieping.
Mijn hemel, wat een verschrikking! Ik woon in een gebied waar alles wordt onderheid en alleen de erg oude huizen een probleem hebben wegens houten palen, maar die huizen zijn dan wel weer apart van elkaar gebouwd in een rij, en dus niet onderling verbonden. Ik realiseerde me nog niet dat je in een gewone rij zonder fundering niet kunt funderen als de rest niet meedoet. Ik weet trouwens niet of ik zo sociaal zou zijn om dan niet toch te gaan funderen. Jammer dan voor de buren die daarna met een probleem zitten als ze niet meedoen.
JackieBrown
20-02-2022 om 16:57
niet_rechts schreef op 20-02-2022 om 16:19:
Nog een nieuwe binnenkomer vandaag. Ik krijg al een hekje angstkriebel in mijn buik als ik eraan denk dat iemand hier durft te slapen.
https://www.funda.nl/koop/zeist/huis-42617691-kerkweg-13/
Wel een origineel huis, en inventief verbouwd. goeie locatie ook. Maar wat is dat toch met al die trappen zonder leuning? Daar loop je toch alleen als twintiger onbekommerd op en af? LaLaat staan met kinderen. En om een in het luchtledige hangend bed een slaapverdieping te noemen…. Je zou er alleen onder spanbanden durven slapen.
Rondstruiner
20-02-2022 om 17:03
Nog een nieuwe binnenkomer vandaag. Ik krijg al een hekje angstkriebel in mijn buik als ik eraan denk dat iemand hier durft te slapen.
Wow, wat een gaaf huis, dat had ik niet verwacht na de eerste foto!
Maar echt niet dat ik in dat bed zou slapen
!
Irregular_Choice
20-02-2022 om 17:23
Dat bed is toch ook gewoon levensgevaarlijk?? Als je iets te ver rolt, lig je beneden en breek je je rug of nek joh.
SophisticatedCaribou75
20-02-2022 om 17:25
Irregular_Choice schreef op 20-02-2022 om 17:23:
Dat bed is toch ook gewoon levensgevaarlijk?? Als je iets te ver rolt, lig je beneden en breek je je rug of nek joh.
Ik zou ook denken dat het een grap is, maar op funda lijkt me dat onwaarschijnlijk. Het is in elk geval een slecht idee, zoveel weet ik wel.
Netherfield
20-02-2022 om 17:38
Rondstruiner schreef op 20-02-2022 om 17:03:
[..]
Wow, wat een gaaf huis, dat had ik niet verwacht na de eerste foto!
Maar echt niet dat ik in dat bed zou slapen
!
Dat stuk gietvloer naast de eettafel is ook niet helemaal gelukt.
SophisticatedCaribou75
20-02-2022 om 17:40
Netherfield schreef op 20-02-2022 om 17:38:
[..]
Oh, nou, inderdaad. Scherp opgemerkt!

Rondstruiner
20-02-2022 om 17:46
Irregular_Choice schreef op 20-02-2022 om 17:23:
Ik ben nog nooit uit mijn bed gevallen, dus in theorie zou het geen probleem moeten zijn. Maar ik zou het toch niet durven.
SophisticatedCaribou75
20-02-2022 om 17:47
Rondstruiner schreef op 20-02-2022 om 17:46:
[..]
Ik ben nog nooit uit mijn bed gevallen, dus in theorie zou het geen probleem moeten zijn. Maar ik zou het toch niet durven.
Het punt is natuurlijk dat je er in dit geval maar één keer uit hoeft te vallen...
Rondstruiner
20-02-2022 om 17:50
niet_rechts schreef op 20-02-2022 om 17:47:
[..]
Het punt is natuurlijk dat je er in dit geval maar één keer uit hoeft te vallen...
Het is wat dubbel vind ik. Aan de ene kant denk ik: wie valt er nou uit bed? Ik snap daarom wel dat iemand daar zonder probleem in zou kunnen slapen. Aan de andere kant: ikzelf dus niet, want ik denk net als jij, één keer is genoeg.
ShowyHummingbird30
20-02-2022 om 18:03
Ik neem aan (want kan het niet zien op de foto) dat er een flinke leuning/valbescherming aan de zijkanten zit. Zoals bij een hoogslaper. Dan is het al een stuk minder eng.
En is dit niet een kinder/puberkamer? Ik had dit als puber prachtig gevonden.
SophisticatedCaribou75
20-02-2022 om 18:41
De trap staat trouwens ook best gek: naast het bed in plaats van naar het bed.
Fleurtje_5
20-02-2022 om 18:42
Soheey, dat bed. Levensgevaarlijk. Verder wel een grappig huis maar € 875.000 k.k.voor een perceel van maar 475 m² vind ik veel geld.
De vloer in huiskamer maar ook elders in huis is gescheurd.

Akelig die 'afgrond' links in de hoek.

Leuke raampjes. En ook wéér een trapladder.

Grappig die 'kleedruimte'.

De vloer.

Leuke zolder
Fleurtje_5
20-02-2022 om 18:45
Netherfield schreef op 20-02-2022 om 17:38:
[..]
Ook in het midden van de huiskamer. Het lijkt wel goedkope novilon

Ik lees in de beschrijving dat er vloerverwarming is. Dat lijkt me moeilijk met deze vloer.
In de beschrijving stond ook het volgende:
GESCHIEDENIS
Tijdens de Tweede Wereldoorlog woonde Bram Grisnigt,
Spion van Oranje, in de woning met zijn familie en liet er mensen
onderduiken. De naam van Bram is op een muur van de woning gegraveerd.
SophisticatedCaribou75
20-02-2022 om 18:46
Ik heb de indruk dat een gietvloer nooit een goed idee is, nu ik erover nadenk. Vrienden hebben het laten storten in hun nieuwbouwwoning. Destijds werkelijk prachtig, maar nu, drie jaar later, vallen de scheuren erin op vrij willekeurige plekken. Dat had de legger trouwens ook vooraf gezegd: de kans is groot dat de vloer meer werkt dan de elasticiteit van het materiaal kan opvangen.