Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda! (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Regendrup. schreef op 09-02-2022 om 16:28:

https://www.funda.nl/koop/wervershoof/huis-42693303-matjador-5/#foto-8

Heh? Die keuken lijkt echt random gewoon in het huis gepleurd te zijn. Beetje alsof je de Sims hebt gespeeld maar de keuken ondergeschikt was en je maar alles gewoon neergezet hebt.

Crisis zeg, dat ziet er echt niet uit. En de kleurenprinter was ook stuk. Maar goed dat er een paar foto's van de straat bij zitten anders ben je bang dat er iets is met je ogen.

GroenTuintje schreef op 09-02-2022 om 16:49:

[..]

Het zijn nog wel gekleurde tegels (geen grafzwarte of grijze dingen) ( precies dezelfde als wij alleen dan 100x zoveel. Die vorige bewoners bij ons hadden ook alleen maar tegels brrrrr...

Was jouw oerwoud alleen maar tegels   Hoe lang heb je er over gedaan het te krijgen hoe het nu is dan? (sorry tegen tegeltuinen topic tussenvraagje)

Ginevra schreef op 09-02-2022 om 17:42:

[..]

Eigenlijk, diep in mijn hart, vind ik dat niet. De rest van de wereld heeft daar ook last van. Steden worden heter, water kan niet worden vastgehouden of afgevoerd in de grond, insecten (en daarmee egels en vogels) hebben geen voedsel. Eigenlijk, nog steeds diep in mijn hart, vind ik het asociaal om zo met je lapje grond om te gaan.

Maar goed, mensen vinden het heel fanatiek en onredelijk als je er zo in staat, dus IRL uit ik me wat beleefder daarover.

Je hebt inmiddels wel 7 likes op je post . Ik ben het met je eens.

Beterlaat2021! schreef op 09-02-2022 om 18:04:

Ja, maar wat is er nou beter : een verwaarloosde onkruidtuin of een keurige tegeltuin. Ik hou ook helemaal niet van tuinieren, dus mijn tuin van 3 bij 10 meter is helemaal betegeld. Een hekje er omheen, dat de hond er niet uit kan. Prima zo!

Een verwaarloosde onkruidtuin is natuurlijk beter. Heel veel vlinders komen af op bijv brandnetels. Madeliefjes, paardebloemen, klaver. Allemaal 'onkruid' en allemaal aantrekkelijk voor insecten.

264_2160.jpg

Die vlakken op de huizen vind ik maar een beetje raar. Al helemaal omdat ze niet helemaal recht lijken te zijn. Of misschien maakt dat het juist minder strak.

Gek genoeg gaan die vlakken open als een soort luiken en juist niet de ramen zo te zien

293_2160.jpg

De huiskamer enzo vind ik trouwens onwijs gezellig ingericht

269_2160.jpg

Het heeft ook een grote, handig ingerichtte woonkeuken (die vind ik wel wat te wit). Het is een groot huis ook.
https://www.funda.nl/koop/zutphen/huis-42681218-het-zwanevlot-202/

En wat je hier nou van moet denken?
Blokhut met systeemplafond in de slaapkamer, op een industrieterrein.
https://www.funda.nl/koop/zevenaar/huis-42690264-einsteinstraat-3-a/

Aaaanne schreef op 09-02-2022 om 22:10:

En wat je hier nou van moet denken?
Blokhut met systeemplafond in de slaapkamer, op een industrieterrein.
https://www.funda.nl/koop/zevenaar/huis-42690264-einsteinstraat-3-a/

Lijkt me doodeng, op een industrieterrein wonen. Lekker 's avonds in het donker naar huis fietsen . En heel ongezellig natuurlijk. 

De woning zelf vind ik wel oke,  behalve die rare douche in de slaapkamer.

Aaaanne schreef op 09-02-2022 om 21:54:

[..]

Was jouw oerwoud alleen maar tegels Hoe lang heb je er over gedaan het te krijgen hoe het nu is dan? (sorry tegen tegeltuinen topic tussenvraagje)

jup! Ongeveer na zo’n 6 jaar begon het een beetje oerwoud te lijken. En nu na 10 jaar helemaal  . Besloten kleine Tuin ligt op het zuiden en alles groeit mega snel. De clematis, rozenstruik moeten we echt flink bijsnoeien incl de vlinderstruik en hedera

Madamecannibale schreef op 09-02-2022 om 20:11:

[..]

Het ligt er denk ik ook heel erg aan wat voor tuin je hebt. Vrienden van mij hebben nu een kleine nieuwbouwwoning gekocht. Ik denk dat de tuin ongeveer 4 bij 4 is, en dan nog een paadje langs de schuur. Veel meer dan betegelen kan je daar niet mee, als je er ook nog tuinmeubilair op wil zetten.

Mijn tuin is ook 4x4 en er staat een volgroeide kersenboom in. En toch hebben we prima ruimte om te zitten en hangt er ook nog een schommel. 

edit, ik zie nu een foto dat na 3 jaar al best een mini oerwoud ontstond in onze tuin 

8797-FABE-3479-462-F-AA18-BD3-E46-DD992-E.jpg

Gaaf Ysenda en GT! 

Aaaanne schreef op 09-02-2022 om 22:44:

Gaaf Ysenda en GT!

Thanks  . Zelfs met een kleine tuin kan je groen zijn. tuintje is 10 bij 5,5 meter en dan nog een grote schuur achterin (van 3 bij 2,5 meter)

GroenTuintje schreef op 09-02-2022 om 22:46:

[..]

Thanks . Zelfs met een kleine tuin kan je groen zijn. tuintje is 10 bij 5,5 meter en dan nog een grote schuur achterin (van 3 bij 2,5 meter)

Mijn tuin heeft ook die afmeting en de schuur ook Onze tuin was ook helemaal betegeld en ook nog eens voor een groot deel overdekt met een zelfgemaakte overkapping. Maar dat snapte ik ergens wel, de vorige bewoner zat in een scootmobiel en het was dus vooral praktisch. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-02-2022 om 07:18

https://www.funda.nl/koop/santpoort-noord/huis-42607760-hoofdstraat-103/

Wat een leuk en ruim jaren 30 huis is dit. Alleen de achtertuin toont wat saai en liefdeloos. En waarom die artist impression van dit huis als je het wit zou stuc'en?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.