Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda! (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ginevra schreef op 09-02-2022 om 17:42:

[..]

Eigenlijk, diep in mijn hart, vind ik dat niet. De rest van de wereld heeft daar ook last van. Steden worden heter, water kan niet worden vastgehouden of afgevoerd in de grond, insecten (en daarmee egels en vogels) hebben geen voedsel. Eigenlijk, nog steeds diep in mijn hart, vind ik het asociaal om zo met je lapje grond om te gaan.

Maar goed, mensen vinden het heel fanatiek en onredelijk als je er zo in staat, dus IRL uit ik me wat beleefder daarover.

Helemaal mee eens. Van mij mag er een verplichting komen om een bepaald percentage van je tuin groen te houden.

Ja, maar wat is er nou beter :  een verwaarloosde onkruidtuin of een keurige tegeltuin. Ik hou ook helemaal niet van tuinieren, dus mijn tuin  van 3 bij 10 meter is helemaal betegeld. Een hekje er omheen, dat de hond er niet uit kan.  Prima zo!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-02-2022 om 18:08

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-02-2022 om 18:09

Beterlaat2021! schreef op 09-02-2022 om 18:04:

Ja, maar wat is er nou beter : een verwaarloosde onkruidtuin of een keurige tegeltuin. Ik hou ook helemaal niet van tuinieren, dus mijn tuin van 3 bij 10 meter is helemaal betegeld. Een hekje er omheen, dat de hond er niet uit kan. Prima zo!

Een onderhouden, groene tuin voor wie dat aankan en een betegeld balkon met wat potten voor de rest. 

Ja, maar wat is er nou beter : een verwaarloosde onkruidtuin of een keurige tegeltuin. Ik hou ook helemaal niet van tuinieren, dus mijn tuin van 3 bij 10 meter is helemaal betegeld. Een hekje er omheen, dat de hond er niet uit kan. Prima zo!

Ik zie veel liever een verwaarloosde onkruidtuin dan een keurige tegeltuin. Echt veel liever. Al die tegeltuinen, ik word er echt verdrietig van.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-02-2022 om 18:12

Rondstruiner schreef op 09-02-2022 om 18:09:

[..]

Ik zie veel liever een verwaarloosde onkruidtuin dan een keurige tegeltuin. Echt veel liever. Al die tegeltuinen, ik word er echt verdrietig van.

Bovendien: wat is dit nu weer voor debiele stelling. In het kader van: word je liever overreden dit een lijnbus of een vrachtwagen? Euh, beide niet, en dat zegt precies niks.

Als je een tuin hebt, maar die niet kunt onderhouden, verhuis dan naar een flat en gun die tuin iemand die er wel liefde in kan stoppen.  

niet_rechts schreef op 09-02-2022 om 18:12:

[..]

Bovendien: wat is dit nu weer voor debiele stelling. In het kader van: word je liever overreden dit een lijnbus of een vrachtwagen? Euh, beide niet, en dat zegt precies niks.

Als je een tuin hebt, maar die niet kunt onderhouden, verhuis dan naar een flat en gun die tuin iemand die er wel liefde in kan stoppen.

Ja net zoiets als “hou je meer van je zoon of je dochter?” 

Rondstruiner schreef op 09-02-2022 om 18:09:

[..]

Ik ook. Zelfs als je niks aan onderhoud wil doen zijn er nog wel wat oplossingen mogelijk.

Een tegeltuin moet je ook aanleggen en onderhouden. Met minder moeite kun je ook wat vaste planten of bodembedekkers (laten) neerzetten, en dan laat je voor mijn part verder de boel de boel. Het hoeft voor mij niet keurig of "mooi". Maar die tegeltuinen maken het leefklimaat in dorpen en steden zo onaangenaam.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-02-2022 om 18:55

Dat is een rare tegenstelling. Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om een deel van je tuin te vergroenen zonder dat je daar meer tijd aan kwijt bent dan aan het schoonhouden van een tegeltuin. Er zijn heel veel onderhoudsarme planten (gras hoort daar níet bij).

Het is dat er kleding in de kast hangt, want eigenlijk dacht ik dat hier niemand woonde. hoeveel meer VTWonen kun je het nog hebben? Zielloos vind ik het.
https://www.funda.nl/koop/ridderkerk/huis-42671467-amaliastraat-31/

Grappig, vind ik eigenlijk helemaal niet. Dat huis in Wervershoof vind ik “ziellozer”.

Coreopsis schreef op 09-02-2022 om 18:55:

[..]

Dat is een rare tegenstelling. Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om een deel van je tuin te vergroenen zonder dat je daar meer tijd aan kwijt bent dan aan het schoonhouden van een tegeltuin. Er zijn heel veel onderhoudsarme planten (gras hoort daar níet bij).

Zo'n tegeltuin zorgt er zomaar voor dat het in je tuin zomaar 2-3 graden warmer is en draagt ook bij aan wateroverlast met het veranderende klimaat.

Steeds meer gemeenten nemen bepalingen op over het maximaal betegelde oppervlak van een tuin. Streven is vaak maximaal ⅓. 

RoosOpJeHoed schreef op 09-02-2022 om 19:05:

Het is dat er kleding in de kast hangt, want eigenlijk dacht ik dat hier niemand woonde. hoeveel meer VTWonen kun je het nog hebben? Zielloos vind ik het.
https://www.funda.nl/koop/ridderkerk/huis-42671467-amaliastraat-31/

Dit is wel extreem VT wonen inderdaad, een soort stijlstudio, hier kan je VT wonen bingo spelen, ik heb al gespot:

• Stalen deuren
  • Dat wit met zwarte vloerkleed
  • Elementenbank
  • Zwarte kranen
  • Hangstoel
  • Samsung frame televisie
  • Kinderbed met lampjes

Het is wel helemaal af, ik vind het best mooi eigenlijk, maar zou het wel wat persoonlijker maken.

Ysenda schreef op 09-02-2022 om 20:04:

[..]

Zo'n tegeltuin zorgt er zomaar voor dat het in je tuin zomaar 2-3 graden warmer is en draagt ook bij aan wateroverlast met het veranderende klimaat.

Steeds meer gemeenten nemen bepalingen op over het maximaal betegelde oppervlak van een tuin. Streven is vaak maximaal ⅓.

Het ligt er denk ik ook heel erg aan wat voor tuin je hebt. Vrienden van mij hebben nu een kleine nieuwbouwwoning gekocht. Ik denk dat de tuin ongeveer 4 bij 4 is, en dan nog een paadje langs de schuur. Veel meer dan betegelen kan je daar niet mee, als je er ook nog tuinmeubilair op wil zetten.

plus een tegeltuin kost ook tijd om netjes te houden, ik denk zelfs nog wel meer. Schoonspuiten, bezemen, onkruid wieden want dat valt meer op tussen tegels dan tussen groen etc. Een groene tuin vraagt op dat gebied minder onderhoud. Alleen snoeien en wat water in de hele hete zomers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.