Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
oudmaarnognietkoud
02-02-2026 om 11:33
Auwereel schreef op 01-02-2026 om 13:53:
Il weet dat het een gewilde buurt is met "originele elementen" maar toch vind ik 'm aan de prijs:
https://www.funda.nl/detail/koop/delft/huis-maerten-trompstraat-18/43221888/
Wel heel mooi hoor maar veel te groot voor mij alleen. Wat ik wel een beetje sneu vind zijn die grote goudvissen in dat te kleine aquarium. Die gun ik een groter "huis".
Widajo
02-02-2026 om 15:36
oudmaarnognietkoud schreef op 02-02-2026 om 11:33:
[..]
Wel heel mooi hoor maar veel te groot voor mij alleen. Wat ik wel een beetje sneu vind zijn die grote goudvissen in dat te kleine aquarium. Die gun ik een groter "huis".
Vissen passen zich soort van aan toch? Dus kleine kom, blijven ze klein, grote kom worden ze groot..
mut
02-02-2026 om 16:45
Moosey schreef op 01-02-2026 om 18:53:
Mja, 185 m2, echt mooi af (hoewel dat energielabel nog wel wat beter kan) ik vraag me bijna af waar die behang dan heen gaan verhuizen, dit is toch alles wat je kunt willen? Wellicht gaan ze de stad uit..
Maar ik heb zo’n vermoeden dat dat miljoen wel neergelegd gaat worden door iemand hoor.
Dat harnas vraagt om een echt kasteel.
Yumi
02-02-2026 om 17:54
Widajo schreef op 02-02-2026 om 15:36:
[..]
Vissen passen zich soort van aan toch? Dus kleine kom, blijven ze klein, grote kom worden ze groot..
Nee, dat is allang achterhaald, ze worden niet groot omdat ze snel dood gaan vanwege een gebrek aan zuurstof in zo'n kleine kom. Bij voldoende ruimte kunnen ze 30 jaar worden...
Widajo
02-02-2026 om 18:17
Yumi schreef op 02-02-2026 om 17:54:
[..]
Nee, dat is allang achterhaald, ze worden niet groot omdat ze snel dood gaan vanwege een gebrek aan zuurstof in zo'n kleine kom. Bij voldoende ruimte kunnen ze 30 jaar worden...
Onze vissen zijn (na jaren) verhuisd naar mijn vorige school, kwamen in een veel groter aquarium terecht en waren een jaar later eens zo groot geworden
Fleurtje_5
02-02-2026 om 18:30
Ik vind goudvissen allemaal op elkaar lijken. Je kunt ze de naam Jaws geven, maar de kans is groot dat ze niet komen als je ze roept.

Yumi
02-02-2026 om 18:39
Widajo schreef op 02-02-2026 om 18:17:
[..]
Onze vissen zijn (na jaren) verhuisd naar mijn vorige school, kwamen in een veel groter aquarium terecht en waren een jaar later eens zo groot geworden
![]()
Dat ontken ik ook niet, maar vissen in een te kleine bak houden valt tegenwoordig onder dierenmishandeling..... Kan hier aangeven hoe en waarom, maar volgens mij staat de juiste behuizing voor vissen niet op Funda 
BlairW
02-02-2026 om 20:22
Yumi schreef op 01-02-2026 om 20:33:
[..]
Zie inderdaad dat het gebouw verhuurd is aan o.a thuiszorg en accountants.
Met een miljoen ben je er niet....Ik kan die muur niet weg toveren en of de tuin groter maken... daarnaast is die cv ketel uit 2010, en de keuken, badkamers aan vervanging toe... kijk eens naar die tegels, ook op het toilet zijn de hoeken eraf, er heeft iemand met 2 linker handen lopen tegelen... Of ze zijn oud en aan vervanging toe, dit is niet goed schoon te houden. Sorry voor iedereen die zo weg is van deze woning, maar het is verre van af in mijn ogen.
Die tegels horen zo, dat is een beetje zo’n oude, verweerde look. Ik heb zulke tegeltjes in de keuken. Zitten vol met butsen, hoekjes er af en zijn niet perfect recht. Ik heb ze zelf niet gekozen en het is niet mijn smaak, maar er is dus weinig mis met die badkamer en het toilet verder
alleen had ik de voegen licht gehouden, zodat het minder opvalt. Maar dat is smaak, geen slecht werk verder.
Zoiets hebben wij :

Yumi
02-02-2026 om 22:41
BlairW schreef op 02-02-2026 om 20:22:
[..]
Die tegels horen zo, dat is een beetje zo’n oude, verweerde look. Ik heb zulke tegeltjes in de keuken. Zitten vol met butsen, hoekjes er af en zijn niet perfect recht. Ik heb ze zelf niet gekozen en het is niet mijn smaak, maar er is dus weinig mis met die badkamer en het toilet verder
alleen had ik de voegen licht gehouden, zodat het minder opvalt. Maar dat is smaak, geen slecht werk verder.
Zoiets hebben wij :
Dit vind ik er anders uitzien dan dat tegelwerk in het herenhuis. Maar zoals je al schrijft smaken verschillen...