Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
Wieder
08-02-2026 om 05:46
Volgens mij is er voor de foto's keihard ontrommeld in dat huis. Gezien de hoeveelheid tuttemerul in die overkapping (met die stomme tekstbordjes en al dat gedoe op en onder die buitenkeuken) en de manier waarop de drankenvoorraad in display staat op dat dressoir, vermoed ik dat er normaal gesproken veel meer zooi staat. De huiselijkheid is er wel uitgeslagen, maar ze hebben zich wel grotendeels aan de folder met tips van de makelaar gehouden. Overigens denk ik dat het huis knusser is dan het door de groothoeklens van de fotograaf lijkt. Met wat kleur op de muur en wat hout op de vloer is er denk ik best iets van te maken. Maar ja, dan woon je nog steeds voor acht ton ergens in Limburg 😉.
Meesje
08-02-2026 om 08:12
Wieder schreef op 08-02-2026 om 05:46:
Volgens mij is er voor de foto's keihard ontrommeld in dat huis. Gezien de hoeveelheid tuttemerul in die overkapping (met die stomme tekstbordjes en al dat gedoe op en onder die buitenkeuken) en de manier waarop de drankenvoorraad in display staat op dat dressoir, vermoed ik dat er normaal gesproken veel meer zooi staat. De huiselijkheid is er wel uitgeslagen, maar ze hebben zich wel grotendeels aan de folder met tips van de makelaar gehouden. Overigens denk ik dat het huis knusser is dan het door de groothoeklens van de fotograaf lijkt. Met wat kleur op de muur en wat hout op de vloer is er denk ik best iets van te maken. Maar ja, dan woon je nog steeds voor acht ton ergens in Limburg 😉.
Ja, dit is precies het beeld dat ik erbij kreeg. Alle bordjes, beeldjes en rommel weggehaald voor de foto's.
Het doet mij ook wat denken aan het huis van die grote schreeuwfamilie van een huis vol. Daar zat eerder ook zo'n Limburgse familie in. Vind dat hun huis die zelfde sfeer uitstraalt. Maar volgens mij wonen zij in Duitsland.
Fleurtje_5
08-02-2026 om 12:09
mut schreef op 07-02-2026 om 19:33:
dus bijna 30 jaar oud, dan is het toch niet gek dat het er niet als nieuw uitziet?

Tja, Misschien komt het door de lichte kleur van de baksteen, en misschien staat de regenslag er telkens op.
Het lijkt alsof deze steen poreus is en het vocht opslaat en niet kwijt kan, maar hee ik ben maar een leek en heb daar absoluut geen verstand van. Misschien achttien zon-uren er op, en het is weer blits-schoon.
Wel weet ik dat ik dit niet zie bij huizen die ouder zijn dan 30 jaar.
Als men mij om advies zou vragen zou ik adviseren om de gevel met water en chloor te schrobben. En als de muren droog zijn dan te impregneren.
KnorrendKitten
08-02-2026 om 13:22
Op zich vind ik het wel een grappig huis.
Ik vraag mij wel af of je met je auto in maar vooral ook in de achteruit weer uit de garage kan komen.
Fleurtje_5
08-02-2026 om 13:26
KnorrendKitten schreef op 08-02-2026 om 13:22:
Op zich vind ik het wel een grappig huis.
Ik vraag mij wel af of je met je auto in maar vooral ook in de achteruit weer uit de garage kan komen.
Nu je het zegt...
Dat was me nog niet opgevallen.

En het is best een grote garage.

Moosey
08-02-2026 om 13:43
Met een inrit van 5 meter breed
Als je daar niet achteruit in komt mag je terug op rijles wat mij betreft
Meesje
08-02-2026 om 15:14
Moosey schreef op 08-02-2026 om 13:43:
Met een inrit van 5 meter breed
Als je daar niet achteruit in komt mag je terug op rijles wat mij betreft
mss vertekent het op de foto, maar zo breed ziet het er toch biet uit? Die poort is 5 meter, maar die heuvel naar beneden lijkt smaller. En dan moet je onderaan een 90 graden bocht maken. Als je terug komt dus achteruit en dan stijl de berg op. Het ziet er iig niet zo praktisch uit zo
Moosey
08-02-2026 om 15:18
Ah sorry, ik had de bocht gemist inderdaad, dacht dat je zo rechtdoor de garage in kon. Dan nog is het door de breedte van de garagedeur wel prima te doen denk ik, je kunt de bocht al ruimschoots in de garage inzetten. Maar een wat ruimere inrit was prettiger geweest.
BlairW
08-02-2026 om 15:49
Meesje schreef op 08-02-2026 om 15:14:
[..]
mss vertekent het op de foto, maar zo breed ziet het er toch biet uit? Die poort is 5 meter, maar die heuvel naar beneden lijkt smaller. En dan moet je onderaan een 90 graden bocht maken. Als je terug komt dus achteruit en dan stijl de berg op. Het ziet er iig niet zo praktisch uit zo
Het is een dubbele garage, dus als er maar 1 auto in staat kan je gewoon draaien 😁