Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Ysenda schreef op 27-01-2026 om 16:34:

[..]

want je kent ze persoonlijk?

Ik heb ook een 1 persoonsdekbed op een 2 persoonsbed, ben single parent. Ben inmiddels 3 huizen verder na de scheiding 20 jaar geleden.

Jazeker. Ik zou het niet schrijven wanneer ik dit niet zeker wist.  Overigens: op ons 2 persoonsbed ligt ook 1 één p dekbed in de winter. Eega is zo warmbloedig, die gebruikt al jaren geen dekbed.  Dus zo'n foto an sich zegt mij niet zoveel. 

Fleurtje_5 schreef op 25-01-2026 om 16:01:

[..]

Ik zal het proberen uit te leggen. Het woord Schravelen (sjravele) heeft meerdere betekenissen, maar bij deze bank bedoelde ik: 'onhandig voortbewegen' (eer je van die bank bent geschravelt) of irritant 'gesjravel' (geschuif).

Het kleed ziet er heel mooi uit. Ben ik met je eens.

Ik ben niet zo klein, vandaar dat ik een rugleuning belangrijk vind aan een bank. Schoenen en laarzen staan ook hier bij de deur. Liggen doe ik op bed. In kleermakerszit is niet zo heel gezond voor het kniegewricht. Maar dat heb ik als jonge meid ook vaak gedaan. In kleermakerszit zitten zou ik wel ongepast vinden als er bezoek is. Maar dat ligt aan mij. Ik vind iemand zittend op een rugleuning met voeten op de bank ook ongepast.

https://www.facebook.com/VeldekeVenlo/posts/schravelen-werkwoord-ongeveerbetekenisonrustig-woelen-onzeker-de-weg-zoekendit-w/1417807854984375/

Schravelen (werkwoord) – (ongeveer betekenis)(onrustig) woelen, onzeker de weg zoeken.

Bedankt voor de uitleg! Ik kende het niet. Kleermakerszit is niet slecht voor je knieën. Ik zit vaak zo, en in seiza, en met mijn benen recht vooruit, op de grond. Alleen op mijn buik liggen doe ik niet als er bezoek is eigenlijk. 

Dit vind ik wel een heel charmant huis. Moet wel goed geïsoleerd worden. Mooie gevel en glas in lood. Zou alleen wel de indeling direct achter de gevel wijzigen.
https://www.funda.nl/detail/koop/rijsbergen/huis-lagestraat-24/43221086/

950.jpg?options=width=2160

976.jpg?options=width=2160

Leuk huis en groter dan verwacht 158m. 
De omschrijving klopt niet, Funda geeft aan 1 slaapkamer, maar ik zie sowieso 2 slaapkamers en 1 op de begane grond.
Die tuin zou 20 meter lang moeten zijn, hij lijkt groter maar er is ook nog een mogelijkheid om extra grond te kopen... ik zeg doen Gebruikersnaaminvullen, hier valt echt iets moois van te maken

mut

mut

01-02-2026 om 10:28

In de beschrijving helemaal onderaan staat 1 woonlaag + kelder, waarom niet de eerste verdieping ook? Die wordt wel genoemd in de lange beschrijving. Geen eigen parkeerplek bij/naast het huis is jammer. Jammer ook dat er geen plattegrond bijzit. Op foto 29 lijkt de tuin meer op 20 meter dan op sommige andere foto's.

mut schreef op 01-02-2026 om 10:28:

In de beschrijving helemaal onderaan staat 1 woonlaag + kelder, waarom niet de eerste verdieping ook? Die wordt wel genoemd in de lange beschrijving. Geen eigen parkeerplek bij/naast het huis is jammer. Jammer ook dat er geen plattegrond bijzit. Op foto 29 lijkt de tuin meer op 20 meter dan op sommige andere foto's.

Die is officieel niet hoog genoeg.

Il weet dat het een gewilde buurt is met "originele elementen" maar toch vind ik 'm aan de prijs:
https://www.funda.nl/detail/koop/delft/huis-maerten-trompstraat-18/43221888/

953.jpg?options=width=2160

Auwereel schreef op 01-02-2026 om 13:53:

Il weet dat het een gewilde buurt is met "originele elementen" maar toch vind ik 'm aan de prijs:

Wel een mooi huis, leuk ingericht, goed onderhouden en groot. Is in Delft niet alles duurder?

Fleurtje_5 schreef op 01-02-2026 om 14:04:

[..]

Wel een mooi huis, leuk ingericht, goed onderhouden en groot. Is in Delft niet alles duurder?

Delft is niet goedkoop, maar deze zit wel ruim 3 ton boven z' n woz-waarde. 

Auwereel schreef op 01-02-2026 om 14:14:

[..]

Delft is niet goedkoop, maar deze zit wel ruim 3 ton boven z' n woz-waarde.

Die van 2025 staat er niet. De laatste is van 2024. Misschien is Delft traag?

Auwereel schreef op 01-02-2026 om 13:53:

Wat een leuk bankje 

Mja, 185 m2, echt mooi af (hoewel dat energielabel nog wel wat beter kan) ik vraag me bijna af waar die behang dan heen gaan verhuizen, dit is toch alles wat je kunt willen? Wellicht gaan ze de stad uit.. 
Maar ik heb zo’n vermoeden dat dat miljoen wel neergelegd gaat worden door iemand hoor. 

Moosey schreef op 01-02-2026 om 18:53:

Mja, 185 m2, echt mooi af (hoewel dat energielabel nog wel wat beter kan) ik vraag me bijna af waar die behang dan heen gaan verhuizen, dit is toch alles wat je kunt willen? Wellicht gaan ze de stad uit..
Maar ik heb zo’n vermoeden dat dat miljoen wel neergelegd gaat worden door iemand hoor.

Kan wel paar dingen bedenken die ik niet zou willen.... een grotere tuin waar ik niet tegen 'n hoge muur aankijk en absoluut niet tegenover die basisschool!

Yumi schreef op 01-02-2026 om 19:41:

[..]

Kan wel paar dingen bedenken die ik nie zou willen.... een grotere tuin waar ik niet tegen 'n hoge muur aankijk en absoluut niet tegenover die basisschool!

Voor iemand die het miljoen in z'n beurs voelt kriebelen, je moet inderdaad nog verder in de buidel tasten om de tuin te fatsoeneren, maar het gebouw waar School op staat, zit geen basisschool meer. Wat er wel zit, geen idee.

Auwereel schreef op 01-02-2026 om 19:59:

[..]

Voor iemand die het miljoen in z'n beurs voelt kriebelen, je moet inderdaad nog verder in de buidel tasten om de tuin te fatsoeneren, maar het gebouw waar School op staat, zit geen basisschool meer. Wat er wel zit, geen idee.

Zie inderdaad dat het gebouw verhuurd is aan o.a thuiszorg en accountants.

Met een miljoen ben je er niet....Ik kan die muur niet weg toveren en of de tuin groter maken... daarnaast is die cv ketel uit 2010, en de keuken, badkamers aan vervanging toe... kijk eens naar die tegels, ook op het toilet zijn de hoeken eraf, er heeft iemand met 2 linker handen lopen tegelen... Of ze zijn oud en aan vervanging toe, dit is niet goed schoon te houden. Sorry voor iedereen die zo weg is van deze woning, maar het is verre van af in mijn ogen.

992.jpg?options=width=2160

996.jpg?options=width=2160

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.