Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
GroenTuintje
15-03-2026 om 10:20
dat pand is zo jaren 80/90 als wat
was ook de minste periode qua interieurs en architectuur
lelijk en kil
Auwereel
15-03-2026 om 17:47
GroenTuintje schreef op 15-03-2026 om 10:20:
dat pand is zo jaren 80/90 als wat
was ook de minste periode qua interieurs en architectuur
lelijk en kil
Het bouwjaar is 1990 dus dat klopt als een bus
GroenTuintje
15-03-2026 om 19:25
Auwereel schreef op 15-03-2026 om 17:47:
[..]
Het bouwjaar is 1990 dus dat klopt als een bus
Het heeft ook een naam die stijl waarop dat interieur gebaseerd op is.
GroenTuintje
15-03-2026 om 19:30
Volgens chatgtp:
industrieel modernistische woonstijl, vaak omschreven als een loft / industriële architectuurwoning met invloeden uit het High-tech architecture en Industrial architecture
Madamecannibale
15-03-2026 om 19:39

Hoe vaak zou de struik bijgeknipt moeten worden?
https://www.funda.nl/detail/koop/arnhem/huis-vijfzinnenstraat-103/43378296/media/fotos
Ook van binnen wel wat opvallende details zoals een auto in de woonkamer.

Auwereel
15-03-2026 om 19:50
Je moet vooral voorkomen dat de klimop het huis ingroeit. Dat was eens gebeurd in het pand waar het zangkoor oefent waar ik deel van uitmaak. Voor de zomervakantie was er zo te zien nog niets loos, na een zomerstop van 2 maanden was de klimop de piano in gegroeid!
Dus ja, onderhoud is een dingetje, maar ook als de klimop onverhoopt sterft, is het een verschrikkelijk karwei om 'm dan van de muur te strippen.
Wieder
15-03-2026 om 19:57
Madamecannibale schreef op 15-03-2026 om 19:39:
https://www.funda.nl/detail/koop/arnhem/huis-vijfzinnenstraat-103/43378296/media/fotosOok van binnen wel wat opvallende details zoals een auto in de woonkamer.
Als mijn man zoiets verzint in een aanval van peno-pauze mag hij verhuizen...
Schemerlampje
15-03-2026 om 21:37
Ik vind het meer op een soort werkruimte lijken waar die auto staat. De woonkamer zit erachter volgens mij.
Magnoliatakje
15-03-2026 om 21:48
Ik vind die auto wel heel leuk. Is het een porche ofzo? Ik heb niet zoveel verstand van auto's. Die klimop vind ik verschrikkelijk.
GroenTuintje
15-03-2026 om 22:09
Magnoliatakje schreef op 15-03-2026 om 21:48:
Ik vind die auto wel heel leuk. Is het een porche ofzo? Ik heb niet zoveel verstand van auto's. Die klimop vind ik verschrikkelijk.
Ik ben ook normaal gek op groen, maar dit is mij ook iets te veel van het goeie
Yumi
15-03-2026 om 22:38
Ik vind het geen leuk huis, die auto is nog het minst waar ik me druk over maak, die nemen ze samen met die helm op de eettafel, toch mee. Maar die rare zwarte balken en pilaren, afvoer kachel en metalen buis aan het plafond en die trap en vide, het is gewoon lelijk.
Wieder
16-03-2026 om 08:20
Yumi schreef op 15-03-2026 om 22:38:
Ik vind het geen leuk huis, die auto is nog het minst waar ik me druk over maak, die nemen ze samen met die helm op de eettafel, toch mee. Maar die rare zwarte balken en pilaren, afvoer kachel en metalen buis aan het plafond en die trap en vide, het is gewoon lelijk.
Oh, dat vind ik eigenlijk nog best mooi, industrieel. De inrichting past er ook prima bij. Maar het is allemaal wel erg bedacht, het is niet in de loop der jaren ontstaan. Iemand met een berg geld heeft iemand anders laten komen om een stel mooie spullen bij elkaar te zetten en zo laten we het. Die posters aan de muur lijken niet het resultaat van jaren sparen, die zijn er gewoon in een keer lekker decoratief opgehangen. Ik vind de inrichting ook een hele mannelijke vibe hebben. Iemand met smaak heeft het bij elkaar gezocht (voor die man natuurlijk, die heeft dat niet zelf gedaan) en er is geen kleedje op de vloer meer anders gelegd. Ik vind het echt wel mooi (op die belachelijke protserige auto in dat kantoor na, daar kwam even per ongeluk de inner-proleet van de man naar boven: ik vind alles goed maar er móet een auto in huis!).
Nou ja, totaal nergens op gebaseerd, maar da's mijn gevoel erbij. Misschien woont er wel een schattig gezinnetje met een labrador en een poes en drie kippen in de tuin die Olleke, Bolleke en Rubisolleke heten maar ik denk het niet 😄
Moosey
16-03-2026 om 09:14
Ik kan wel mee in jouw theorie Wieder. Ik denk dat wel dat de interieurverzorgster (m/v) de planten verzorgt elke week. Dat doet dit soort man denk ik niet.
Wieder
16-03-2026 om 09:29
Moosey schreef op 16-03-2026 om 09:14:
Ik kan wel mee in jouw theorie Wieder. Ik denk dat wel dat de interieurverzorgster (m/v) de planten verzorgt elke week. Dat doet dit soort man denk ik niet.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt! En de man en de interieurverzorgster (m/v) zijn er ook tijdens het koffiemomentje (want zo is de man dan ook wel weer, hoe druk hij ook is, hij maakt altijd een kwartiertje tijd om even koffie te drinken met hem of haar) in gezamenlijkheid achtergekomen dat de stoelen aan de eettafel mooi zijn, maar echt niet lekker zitten. Dus de man heeft voor hen twee nieuwe stoelen gekocht. Dat heeft hij wel even overlegd met de stylist (ook m/v trouwens) maar die zei: doen joh, da's lekker gek!