Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Wieder schreef op 16-03-2026 om 09:29:

[..]

Ik denk dat je daar gelijk in hebt! En de man en de interieurverzorgster (m/v) zijn er ook tijdens het koffiemomentje (want zo is de man dan ook wel weer, hoe druk hij ook is, hij maakt altijd een kwartiertje tijd om even koffie te drinken met hem of haar) in gezamenlijkheid achtergekomen dat de stoelen aan de eettafel mooi zijn, maar echt niet lekker zitten. Dus de man heeft voor hen twee nieuwe stoelen gekocht. Dat heeft hij wel even overlegd met de stylist (ook m/v trouwens) maar die zei: doen joh, da's lekker gek!

Eens, ik geloof helemaal in jouw analyse. Het is zo bedacht allemaal. Die Eameschair die dan een eind bij de kachel vandaan staat. Twee van die grote tafels met stoelen die voor geen meter zitten. Overal leuke kleden maar geen tafeltje of kastje naast het grootste bed. Alleen dat bed met bruine dekbed ziet eruit alsof het gebruikt wordt. 

Die cremekleurige deken met rode streep hadden wij vroeger thuis ook en dat was al weer een meenemertje van mijn moeders ouderlijk huis geloof ik. Dus haske vintage. 

Ginevra schreef op 16-03-2026 om 12:10:

[..]

Eens, ik geloof helemaal in jouw analyse. Het is zo bedacht allemaal. Die Eameschair die dan een eind bij de kachel vandaan staat. Twee van die grote tafels met stoelen die voor geen meter zitten. Overal leuke kleden maar geen tafeltje of kastje naast het grootste bed. Alleen dat bed met bruine dekbed ziet eruit alsof het gebruikt wordt.

Die cremekleurige deken met rode streep hadden wij vroeger thuis ook en dat was al weer een meenemertje van mijn moeders ouderlijk huis geloof ik. Dus haske vintage.

Alles is volgens de boekjes, het klopt helemaal. Ik zou er graag even gaan shoppen want er staan mooie spullen bij, die stoel en die deken en die mushroomlamp wil ik ook wel hebben! Die kachel ook trouwens en verschillende kastjes, mooi hoor. En die koffiemachine, die Illy-kopjes en bijkleurende rode  tamper, meh... die mogen ze houden. Drie kleedjes over elkaar en een surfplank in je slaapkamer voel ik ook niet helemaal. Maar gevoel is sowieso het enige dat mist daar. Die posters hangen er alleen om het verleden van het pand te eren, niet omdat de bewoner ooit in een punkbunker is geweest.  En ik vind het ook heel bijzonder dat er nul aandacht besteed is aan de tuin. Had daar dan ook even een architect op losgelaten als je toch bezig bent.

Heerlijk huis om in rond te kijken, dat wel 😄 

Madamecannibale schreef op 15-03-2026 om 19:39:

068.jpg?options=width=2160

Hoe vaak zou de struik bijgeknipt moeten worden?

https://www.funda.nl/detail/koop/arnhem/huis-vijfzinnenstraat-103/43378296/media/fotos

Ook van binnen wel wat opvallende details zoals een auto in de woonkamer.

073.jpg?options=width=2160

Dat wil ik ook wel hoor, mijn auto in de woonkamer maar dat kreng past niet in de lift 

oudmaarnognietkoud schreef op 16-03-2026 om 13:00:

[..]

Dat wil ik ook wel hoor, mijn auto in de woonkamer maar dat kreng past niet in de lift

Misschien kun je je bank en tv erbij in de garage zetten, dan doe je alsof dat je woonkamer is 😉

Wieder schreef op 16-03-2026 om 09:29:

[..]

Ik denk dat je daar gelijk in hebt! En de man en de interieurverzorgster (m/v) zijn er ook tijdens het koffiemomentje (want zo is de man dan ook wel weer, hoe druk hij ook is, hij maakt altijd een kwartiertje tijd om even koffie te drinken met hem of haar) in gezamenlijkheid achtergekomen dat de stoelen aan de eettafel mooi zijn, maar echt niet lekker zitten. Dus de man heeft voor hen twee nieuwe stoelen gekocht. Dat heeft hij wel even overlegd met de stylist (ook m/v trouwens) maar die zei: doen joh, da's lekker gek!

Hahaha ja, mooi. Ik vraag me dan weer wel af wat een mens (man? ) moet met twee enorme eettafels en zithoeken. Maar waarschijnlijk is het antwoord dan: niks, maar de stylist vond het mooi. 

Moosey schreef op 16-03-2026 om 13:03:

[..]

Hahaha ja, mooi. Ik vraag me dan weer wel af wat een mens (man? ) moet met twee enorme eettafels en zithoeken. Maar waarschijnlijk is het antwoord dan: niks, maar de stylist vond het mooi.

Die zithoek en tafel in de garage (of zoiets) lijkt me een kantoor? Er staat ook een bureaustoel aan die tafel. Een soort kantoor/spreekkamer aan huis. Die maakt men wel vaker in de garage. Alleen blijft normaal gezien de auto dan niet staan, haha.

Ik denk dat ie coach is dan. Een coach voor mannen die in de war zijn over hun mannelijkheid. En hij doet ook aan groepscoaching (want waarin anders de grote tafel en de grote bank)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.