Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Fleurtje_5 schreef op 10-02-2026 om 12:56:

https://www.funda.nl/detail/koop/valkenburg-li/huis-onderstestraat-36/43216691/

201.jpg?options=width=1440

€ 350.000 k.k. Voor Valkenburg is deze jaren 30 woning best goedkoop vind ik.

263.jpg?options=width=1440

Ik vermoed dat hier een een tekenaar/schilder óf een verzamelaar woont

Dat is niet in Valkenburg, maar in een dorp in de buurt.

In Valkenburg kun je dit inderdaad wel vergeten voor deze prijs. 

En er mag inderdaad nog wel wat gebeuren. Energielabel G is niet best.

Van dat huis in “Valkenburg” valt wel echt iets moois te maken. Maar dan moet wel echt alles gebeuren. En niet alleen schilderen en dat soort zaken maar ook grote dingen als leidingwerk, electra, isolatie, wellicht riolering, dak, asbest, en dat is nog los van keuken en sanitair en smaakgevoelige zaken. Of zoals de makelaar verwoord “enige modernisatie is inmiddels wel wenselijk”

Wel bijzonder die garage midden in de achtertuin.

https://www.funda.nl/detail/koop/echt/huis-berkelaarsweg-27/43228757/

Een prachtige twee onder één kap. (buitenkant lijkt wel een klooster)
En die badkamer 

612.jpg?options=width=1440

598.jpg?options=width=1440

Oef, het is duidelijk dat smaken verschillen 😬. Prachtig huis inderdaad, maar die badkamer (en de keuken) , 😵‍💫. Verder echt heel mooi! En dat voor dat geld! 

Wieder schreef op 12-02-2026 om 14:03:

Oef, het is duidelijk dat smaken verschillen 😬. Prachtig huis inderdaad, maar die badkamer (en de keuken) , 😵‍💫. Verder echt heel mooi! En dat voor dat geld!

Dit

Inderdaad heel mooi huis en vraag me af waarom die prijs zo laag is. Daarnaast mag het van mij flink aangepakt worden, het is me te oubollig.

Wieder schreef op 12-02-2026 om 14:03:

Die keuken vind ik ook niet mooi, maar als die erin zou blijven tot ik een andere bij elkaar gespaard had, zou ik daar geen moeite mee hebben. Die witte keukentafel vind ik wel foeilelijk. Die moest er dan wel uit als die bleef staan. Verder niet erg, zolang er maar geen breed keukeneiland in zit of komt, waar je alleen maar rondjes om moet lopen. 

De badkamer vind ik mooi. En goed onderhouden. De goud accenten bij de schapjes en knopjes had niet gehoeven, dat lijkt kitch, maar a'wat. Het is wel mooie kitch. Maar die patroontjes op tegeltjes, de vloertegels, en die geslepen spiegels vind ik mooi. Ik vraag me af of dat patroon in de tegel zit of op de tegel zit.

Oubollig, maar bij dit huis vind ik het wel stijlvol oubollig. Leuke stoelen in de huiskamer, maar een gedeelte van het huiskamerinterieur (sommige schemerlampen, de gele bank en de salontafels) vind ik niks aan. De rest vind ik gemoedelijk. Het hoort bij dit huis is mijn mening. 

Zo'n zitje bijvoorbeeld, en zo'n trap zou niet in een gewoon twee-onder-een-kap-huis passen. Maar hier staat het prachtig. Beetje kasteelachtig.

595.jpg?options=width=1440

Ik vind de keuken lelijk, maar die haan in de keuken wel grappig. 
Verder valt me vooral op dat ze een aantal ingrepen hebben gedaan die helemaal niet bij het huis passen. Zoals die douche in de slaapkamer. 
En zo'n plexiglas salontafel past ook helemaal niet daar. 

Fleurtje_5 schreef op 12-02-2026 om 17:34:

[..]

Die keuken vind ik ook niet mooi, maar als die erin zou blijven tot ik een andere bij elkaar gespaard had, zou ik daar geen moeite mee hebben. Die witte keukentafel vind ik wel foeilelijk. Die moest er dan wel uit als die bleef staan. Verder niet erg, zolang er maar geen breed keukeneiland in zit of komt, waar je alleen maar rondjes om moet lopen.

De badkamer vind ik mooi. En goed onderhouden. De goud accenten bij de schapjes en knopjes had niet gehoeven, dat lijkt kitch, maar a'wat. Het is wel mooie kitch. Maar die patroontjes op tegeltjes, de vloertegels, en die geslepen spiegels vind ik mooi. Ik vraag me af of dat patroon in de tegel zit of op de tegel zit.

Oubollig, maar bij dit huis vind ik het wel stijlvol oubollig. Leuke stoelen in de huiskamer, maar een gedeelte van het huiskamerinterieur (sommige schemerlampen, de gele bank en de salontafels) vind ik niks aan. De rest vind ik gemoedelijk. Het hoort bij dit huis is mijn mening.

Zo'n zitje bijvoorbeeld, en zo'n trap zou niet in een gewoon twee-onder-een-kap-huis passen. Maar hier staat het prachtig. Beetje kasteelachtig.

595.jpg?options=width=1440

Ik trek de tekeningen op de tegels in de badkamer slecht, maar zou ik het huis kopen, dan zou ik er inderdaad best mee kunnen leven tot het veranderd kan worden. Ik zou er alleen iedere ochtend een beetje om moeten giechelen, hoe verzint iemand dit ☺️. Maar van de glas in lood ramen ben ik erg gecharmeerd! En de trap en dat zitje vind ik er ook prima bij passen. 

Yumi schreef op 12-02-2026 om 14:38:

[..]

Dit

Inderdaad heel mooi huis en vraag me af waarom die prijs zo laag is. Daarnaast mag het van mij flink aangepakt worden, het is me te oubollig.

Die prijs, daar zit ergens een grote adder onder het gras. Als ik mijn hele gewone rijtjeshuis voor dik 5 ton zou verkopen (lukt makkelijk) heb ik zelfs genoeg spaargeld om bij te leggen om zoiets te kopen. Goed, in Echt heb ik niets te zoeken en ook niet al teveel geld meer om de nodig aanpassingen te doen, maar het is betaalbaarder dan dat rijtjeshuis in Delft dat ik laatst postte. 

Wieder schreef op 12-02-2026 om 18:58:

[..]

Ik trek de tekeningen op de tegels in de badkamer slecht, maar zou ik het huis kopen, dan zou ik er inderdaad best mee kunnen leven tot het veranderd kan worden. Ik zou er alleen iedere ochtend een beetje om moeten giechelen, hoe verzint iemand dit ☺️. Maar van de glas in lood ramen ben ik erg gecharmeerd! En de trap en dat zitje vind ik er ook prima bij passen.

Ik zou hier ook prima mee kunnen leven. Jammer dat het huis in Echt staat.

Auwereel schreef op 12-02-2026 om 19:21:

[..]

Die prijs, daar zit ergens een grote adder onder het gras. Als ik mijn hele gewone rijtjeshuis voor dik 5 ton zou verkopen (lukt makkelijk) heb ik zelfs genoeg spaargeld om bij te leggen om zoiets te kopen. Goed, in Echt heb ik niets te zoeken en ook niet al teveel geld meer om de nodig aanpassingen te doen, maar het is betaalbaarder dan dat rijtjeshuis in Delft dat ik laatst postte.

Precies, dat was ook mijn idee, vandaar dat ik me afvroeg waarom die prijs zo laag is.... Terwijl in de omschrijving staat dat het huis me grote zorg is onderhouden, en dat blijkt ook als je het onderstaande leest.

Algemeen – degelijk gebouwd en uitstekend onderhouden
Het herenhuis is in 1934 op traditionele, hoogwaardige wijze gebouwd en door de jaren heen met grote zorg onderhouden.
• Alle daken zijn geïsoleerd
• Voorzien van voorzetramen
• Verwarmingsketel vernieuwd in 2023
• Meterkast circa 4 jaar oud
• Energielabel C (zeer netjes voor deze bouwperiode)

Gevalletje oude meuk:
https://www.funda.nl/detail/koop/haren-gr/huis-molenweg-2-b/43232868/

Ik vind het wel duur voor een niet al te grote winkel waar je als eigenaar boven kan wonen.

Netherfield schreef op 13-02-2026 om 11:34:

Gevalletje oude meuk:
https://www.funda.nl/detail/koop/haren-gr/huis-molenweg-2-b/43232868/

Ik vind het wel duur voor een niet al te grote winkel waar je als eigenaar boven kan wonen.

Haren het is Wassenaar van het Noorden! (ik hoor het opa nog zeggen)

Auwereel schreef op 12-02-2026 om 19:21:

[..]

Die prijs, daar zit ergens een grote adder onder het gras. Als ik mijn hele gewone rijtjeshuis voor dik 5 ton zou verkopen (lukt makkelijk) heb ik zelfs genoeg spaargeld om bij te leggen om zoiets te kopen. Goed, in Echt heb ik niets te zoeken en ook niet al teveel geld meer om de nodig aanpassingen te doen, maar het is betaalbaarder dan dat rijtjeshuis in Delft dat ik laatst postte.

Voor dit prachtige pand op een perceel van 2.200 m² vind ik de vraagprijs ook aan de lage kant. Maar ik geloof niet dat er een adder onder het gras zit, geen grote en geen kleine.  Hoogstens de stookkosten omdat het pand zo groot is. En als er veel kamers zijn moet men ook veel kamers behangen, verven etc. De kelder muur, net boven de grond, is wel wat vochtig. Verder heb ik niets geks kunnen ontdekken.

Ik schrik van wat er in Amsterdam of Delft gevraagd word voor een huis dat nog net geen bouwval is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.