Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
Joszy
13-12-2025 om 19:22
Madamecannibale schreef op 13-12-2025 om 15:02:
[..]
Ik vind het mooi gedaan. Maar wel veel geld voor een huis met 1 slaapkamer.
Ik zou heel ongelukkig worden van de wc op de begane grond en slaapkamer op de tweede verdieping.
nlies
14-12-2025 om 00:19
https://www.bndestem.nl/wonen/meest-bekeken-huis-op-funda-dit-jaar-staat-te-koop-voor-maar-75-000-euro~a0a5ccaa/
Heeft dit topic daar invloed op gehad? 
Netherfield
14-12-2025 om 10:23
https://www.funda.nl/detail/koop/assen/huis-beilerstraat-82/43115429/media/foto/49
Je kan de klok luiden als het eten klaar is!
Yumi
14-12-2025 om 10:30
Netherfield schreef op 14-12-2025 om 10:23:
https://www.funda.nl/detail/koop/assen/huis-beilerstraat-82/43115429/media/foto/49
Je kan de klok luiden als het eten klaar is!
Wat een leuk huis 😍

Moosey
14-12-2025 om 10:38
Ginevra schreef op 13-12-2025 om 15:20:
[..]
En maar 72 m2 woonoppervlak. Maar dan woon je wel in een monumentaal pand. Leuk voor een single met een stevig inkomen.
Ik vind 72 vierkante meter helemaal niet zo tiny, ook niet voor twee personen. Maar de ruimtes in dit pand zijn wel echt mini. Ik zit er niet blij van worden
Yumi
14-12-2025 om 10:39
Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-12-2025 om 23:45:
Wat een gaaf pand!
https://www.funda.nl/detail/koop/bergschenhoek/huis-bergweg-noord-1/89594178/
In de omschrijving;
Het Polderhuis werd in 1906 gebouwd in opdracht van het polderbestuur van Bleiswijk, dat behoefte had aan kantoor, bestuurskamer en dienstwoning. Architect Cent Buurman ontwierp een evenwichtige compositie van baksteen en hout, met een bouwsom van ƒ 23.500.
Heel leuk huis met veel mogelijkheden.
Ginevra
14-12-2025 om 11:17
Moosey schreef op 14-12-2025 om 10:38:
[..]
Ik vind 72 vierkante meter helemaal niet zo tiny, ook niet voor twee personen. Maar de ruimtes in dit pand zijn wel echt mini. Ik zit er niet blij van worden
klopt, op zich is 72 m2 niet per se mini, maar in dit huis wel. De leefruimtes zijn klein en een hoop m2 zit in overloop, hal en dat soort ruimtes. Ik zou er idd ook niet blij van worden.
Ginevra
16-12-2025 om 10:28
Een familielid heeft een huis gekocht, en toen ik dat bekeek op Funda zag ik dat in elke slaapkamer een wastafel zit. En daardoor realiseerde ik me dat ik dat vroeger heel gewoon vond, en nu helemaal niet meer. Het komt ouderwets op me over, terwijl het natuurlijk ook wel praktisch kan zijn. Is het inderdaad ouderwets, of is dat alleen maar mijn beeld?
Moosey
16-12-2025 om 10:55
Haha nee, dat is superouderwets inderdaad! Ik weet eigenlijk niet goed waarom dat vroeger was.. t Is niet dat badkamers van later dateren dan kamers met wastafels lijkt me. Nu waren vroeger natuurlijk wel de gezinnen groter en daarmee ook de kans dat je elkaar in de weg liep in de badkamer. Zo hadden wij thuis naast een badkamer ook een’waskamer’, daar stond de wasmachine ook maar ook een dubbele wastafel waar iedereen z’n tanden poetste (behalve mijn ouders want die hadden een wastafel op de slaapkamer) en zich kon wassen als je niet douchte.
BlairW
16-12-2025 om 11:09
Moosey schreef op 16-12-2025 om 10:55:
Haha nee, dat is superouderwets inderdaad! Ik weet eigenlijk niet goed waarom dat vroeger was.. t Is niet dat badkamers van later dateren dan kamers met wastafels lijkt me. Nu waren vroeger natuurlijk wel de gezinnen groter en daarmee ook de kans dat je elkaar in de weg liep in de badkamer. Zo hadden wij thuis naast een badkamer ook een’waskamer’, daar stond de wasmachine ook maar ook een dubbele wastafel waar iedereen z’n tanden poetste (behalve mijn ouders want die hadden een wastafel op de slaapkamer) en zich kon wassen als je niet douchte.
In mijn ouderlijk huis, jaren 30 huis, zaten inderdaad ook meerdere wastafels. Op de overloop zat er ook 1 in een inbouwkast. Maar de badkamer zat daar ook beneden vanuit de bouw. Denk dat dat de reden was van extra wastafels boven. Zodat je je daar even snel kon opfrissen en niet helemaal naar beneden hoefde. Mijn ouders hebben de badkamer toen naar boven verplaatst en een bijkeuken beneden gehouden met wasmachine enz. De wastafels zijn er boven toen ook uit gegaan, want dat was niet meer nodig 
Dorestad
16-12-2025 om 11:12
Ik ben ook opgegroeid in zo'n huis met wastafels op de meeste slaapkamers. Met uitsluitend koud water. Pas toen ik 12 was kwam er een badkamer bij mijn ouders. De teil. De wastafel. En nog steeds gebruik ik uitsluitend koud water bij kattewasje.
Moosey
16-12-2025 om 13:06
Maar die wastafels waren er dus toch eerder dan de badkamer Dorestad? Grappig, ik zat er net dus over te denken of men dan niet meteen een badkamer ging bouwen in huizen waar waterleiding kwam. Maar het is natuurlijk helemaal niet gek dat je eerst voor een minder ruimte-rovende oplossing koos, je had immers nooit een douche gehad dus waarom zou je die nu wel willen. Waarschijnlijk is de douche überhaupt van later datum dan het stromend water in huizen..
Wieder
16-12-2025 om 15:14
In ons huis zitten twee badkamers en op één slaapkamer een wastafel. Geen idee waar die laatste voor nodig is, maar we hebben oudste dochter die kamer gegeven, kan ze daar 4 uur gaan staan en een pestbende maken 😉