Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
Auwereel
22-04-2023 om 10:48
Ik heb een mooi groot grasveld en bomen voor mijn deur, ik denk dat ik formulering van "vervagende eigendomsgrens" ga onthouden voor als ik mijn huis nog eens verkopen ga!
BlairW
22-04-2023 om 11:17
Auwereel schreef op 22-04-2023 om 10:48:
Ik heb een mooi groot grasveld en bomen voor mijn deur, ik denk dat ik formulering van "vervagende eigendomsgrens" ga onthouden voor als ik mijn huis nog eens verkopen ga!
Inderdaad
en zouden de buren die eigendomsgrenzen ook zo vervaagd vinden als je een stuk van hun land gaat gebruiken voor jezelf? Denk het niet, dus wat een nutteloos gelul. Je hebt namelijk geen reet aan “vervagende eigendomsgrenzen” als je er niks mee kan verder 
Gebruikersnaaminvullen
22-04-2023 om 15:55
BlairW schreef op 22-04-2023 om 09:21:
Ik denk echt dat die makelaar met zijn “eigendomsgrenzen vervagen als gevolg van de vele vergezichten” denkt dat hij daarmee de vraagprijs flink kan opkrikken. Een soort van “kijk eens om je heen naar de ruimte, de mooie omgeving, het geweldige uitzicht”. Dat dat geld oplevert. Beetje jammer alleen dat je geen recht hebt op uitzicht en er dus zomaar een woonwijk neergezet kan worden. Zeker met alle onrust rondom de boerenbedrijven. Als 1 zo’n boer stopt en zijn land verkoopt, heb je straks een flatgebouw in je vervaagde eigendomsgrens staan
Zo te zien is het ook landbouwgrond, wat er op verbouwd wordt weet ik niet, maar het kan zo maar zijn dat het metershoog is. Zit je met je vervaagde grenzen en landbouwmachines die bezig zijn.
FaithfulDuck87
23-04-2023 om 10:54
https://www.funda.nl/koop/haarsteeg/huis-42182490-inlaagdijk-57/
Jammer van alle details die al weg zijn en nu moet er ook nog meer verbouwd worden. Bij de eettafel zie je de ondersteuningspalen staan. Veel potentie zegt de makelaar.

ShowyHummingbird30
23-04-2023 om 13:39
Friezinnetje schreef op 23-04-2023 om 10:54:
Jammer van alle details die al weg zijn en nu moet er ook nog meer verbouwd worden. Bij de eettafel zie je de ondersteuningspalen staan. Veel potentie zegt de makelaar.
Veel potentie klinkt als een eufemisme voor: bouwval. Jammer, het ziet er wel heel idyllisch uit.
FaithfulDuck87
23-04-2023 om 17:22
https://www.funda.nl/koop/vledderveen-dr/huis-42940586-boergrup-21/
Ook weer een pareltje, met heel veel mogelijkheden door de bijgebouwen.

Gebruikersnaaminvullen
23-04-2023 om 21:09
Friezinnetje schreef op 23-04-2023 om 10:54:
Ik vind dit zo gek, het lijkt namelijk pas gerenoveerd. Of ze hebben het zo gedaan dat de boel nu op instorten staat. De hele voorgevel, en die is best breed, moet afgebroken worden en opnieuw opgemetseld en dan nog bij 9 ton vragen. Krankzinnig.
Madamecannibale
23-04-2023 om 21:12
Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-04-2023 om 21:09:
[..]
Ik vind dit zo gek, het lijkt namelijk pas gerenoveerd. Of ze hebben het zo gedaan dat de boel nu op instorten staat. De hele voorgevel, en die is best breed, moet afgebroken worden en opnieuw opgemetseld en dan nog bij 9 ton vragen. Krankzinnig.
Helemaal mee eens. Het huis lijkt cosmetisch helemaal opgeknapt maar dan staat dit in de tekst “de boerderij moet opnieuw ingrijpend verbouwd worden om weer het droomhuis te worden wat het in potentie is. Concreet gaat het om fundatieverbetering, afbreken en opnieuw opbouwen van de voorgevel en vervangen van de begane grondvloer van het voorhuisgedeelte.” Dat lijkt me een behoorlijke kostenpost, en iets dat je doet voor het cosmetisch helemaal op te knappen.
De advertentie begint ook met “Een vervlogen droom, jouw kans?” dat klinkt als een niet zo positief verbouwingsverhaal.
Gebruikersnaaminvullen
23-04-2023 om 21:14
Madamecannibale schreef op 23-04-2023 om 21:12:
[..]
Helemaal mee eens. Het huis lijkt cosmetisch helemaal opgeknapt maar dan staat dit in de tekst “Concreet gaat het om fundatieverbetering, afbreken en opnieuw opbouwen van de voorgevel en vervangen van de begane grondvloer van het voorhuisgedeelte.” Dat lijkt me een behoorlijke kostenpost, en iets dat je doet voor het cosmetisch helemaal op te knappen.
En dan hebben ze het over het voorhuis, maar dat is het grootste deel van het huis. Die gevel alleen al is bijna 12 meter breed.
FaithfulDuck87
23-04-2023 om 21:17
Madamecannibale schreef op 23-04-2023 om 21:12:
[..]
Helemaal mee eens. Het huis lijkt cosmetisch helemaal opgeknapt maar dan staat dit in de tekst “de boerderij moet opnieuw ingrijpend verbouwd worden om weer het droomhuis te worden wat het in potentie is. Concreet gaat het om fundatieverbetering, afbreken en opnieuw opbouwen van de voorgevel en vervangen van de begane grondvloer van het voorhuisgedeelte.” Dat lijkt me een behoorlijke kostenpost, en iets dat je doet voor het cosmetisch helemaal op te knappen.
De advertentie begint ook met “Een vervlogen droom, jouw kans?” dat klinkt als een niet zo positief verbouwingsverhaal.
ja, daar komt nog een heel bedrag bij. Het verbaasde mij, omdat de woning er verder prachtig uitziet. Een vervlogen droom dus....
GroenTuintje
23-04-2023 om 21:45
ik snap ook helemaal niks van dat huis. Het ziet er spik en span uit, en dan opeens zie je die gestutte ellende..
GroenTuintje
23-04-2023 om 21:48
Het lijkt wel alsof ze eerst heel fanatiek het huis hebben opgeknapt, toen begon de boel te verzakken.. en ze wisten niet meer wat ze ermee moesten, dus hup maar weer te koop
Gebruikersnaaminvullen
23-04-2023 om 22:04
GroenTuintje schreef op 23-04-2023 om 21:48:
Het lijkt wel alsof ze eerst heel fanatiek het huis hebben opgeknapt, toen begon de boel te verzakken.. en ze wisten niet meer wat ze ermee moesten, dus hup maar weer te koop
GroenTuintje schreef op 23-04-2023 om 21:48:
Op de plattegrond zie je alleen 1 zwart vierkant ⬛ naast de badkamer. Voor de rest nergens blokjes die palen aangeven oid. Ik vermoed dat ze die hebben verwijderd en dat dit eigenlijk niet kon.
Gebruikersnaaminvullen
23-04-2023 om 22:07
Wat ik ook zo raar vind, 4 slaapkamers op de 1e, waarvan 1 alleen toegankelijk door een andere slaapkamer, en geen badkamer. Die zit beneden. Voor een huis met die prijs verwacht ik een badkamer op dezelfde etage als de slaapkamers.
Gebruikersnaaminvullen
23-04-2023 om 22:17
Vorig jaar mei verkocht, nu weer te koop.
https://www.funda.nl/koop/verkocht/amsterdam/huis-42768314-langestraat-7/
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis-42180880-langestraat-7/
De badkamer is wel gerenoveerd.
Voor

Na