Huis, tuin en keuken
Regendrup.
12-04-2022 om 13:31
Wat valt je op op Funda? DEEL 2
Altijd leuk, pareltjes van Funda.
Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!
Link naar deel 1:
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627
oudmaarnognietkoud
21-04-2023 om 19:50
Madamecannibale schreef op 21-04-2023 om 18:45:
Waar zou de prijs van deze woning op gebaseerd zijn. Het is klein, weinig grond rondom, uithoek van NL, en meer dan een miljoen…
https://www.funda.nl/koop/zuidzande/huis-88530189-sluissedijk-6/
Dat kan ik ook niet verklaren. Weer zo'n stomme indeling.
Als er visite is dan moet die door de slaapkamer naar de badkamer om een plas te doen.
Schemerlampje
21-04-2023 om 20:49
Zou er niet een 1 teveel voor staan? € 250.000 lijkt me redelijker aangezien er ook nog erfpacht op zit.
Deze is ook in Zuidzande voor 1,2 miljoen :
https://www.funda.nl/koop/zuidzande/huis-88531978-terhofstededijk-4/
Maar deze is 2,5 keer zo groot en heel veel meer grond erbij.
Gebruikersnaaminvullen
21-04-2023 om 21:03
Madamecannibale schreef op 21-04-2023 om 18:45:
Waar zou de prijs van deze woning op gebaseerd zijn. Het is klein, weinig grond rondom, uithoek van NL, en meer dan een miljoen…
https://www.funda.nl/koop/zuidzande/huis-88530189-sluissedijk-6/
Ik denk vanwege de deurknop

Maar het kan bijna niet kloppen. Voor dat geld heb je een groot huis aan een gracht in Amsterdam.
Auwereel
21-04-2023 om 21:31
oudmaarnognietkoud schreef op 21-04-2023 om 18:43:
[..]
De indeling vind ik heel onhandig. Zelf had ik de keuken liever aan de zijde van het terras gehad maar dan houd je weer een donkere hoek over waar nu de keuken zit. Ik zie maar 1 toilet. De linkerslaapkamer grenst aan de woonkamer waardoor je door die slaapkamer moet om bij dat terras te komen.
Dat zwembad pleeg ik een moord voor. Maar goed, ik kan het toch niet betalen.
![]()
Als-ie in mijn stad zou staan, zou ik zeker even gaan kijken want ik vind het niet duur. Ik kan zo een woningruil doen en nog geld overhouden, maar dat zijn de prijzen hier. Omdat mijn hypotheek bijna is afbetaald kan ik die 518 per maand ook betalen. Het klinkt wel als een woonsituatie waar je goed moet kunnen opschieten met je buren.
Enfin, ik heb niets te zoeken in Laag-Soeren, dus ik bied niet mee.
Gebruikersnaaminvullen
21-04-2023 om 21:55
Auwereel schreef op 21-04-2023 om 21:31:
[..]
Als-ie in mijn stad zou staan, zou ik zeker even gaan kijken want ik vind het niet duur. Ik kan zo een woningruil doen en nog geld overhouden, maar dat zijn de prijzen hier. Omdat mijn hypotheek bijna is afbetaald kan ik die 518 per maand ook betalen. Het klinkt wel als een woonsituatie waar je goed moet kunnen opschieten met je buren.
Enfin, ik heb niets te zoeken in Laag-Soeren, dus ik bied niet mee.
En je krijgt er bovenburen bij. Moet je ook maar net willen.
Auwereel
21-04-2023 om 22:13
Gebruikersnaaminvullen schreef op 21-04-2023 om 21:55:
[..]
En je krijgt er bovenburen bij. Moet je ook maar net willen.
Ja, dat is ook een dingetje. Ik sprak op een gegeven moment 75-plussers die naar een appartement op de begane grond waren verhuisd omdat ze in de straat van hun vorige huis (zonder bovenburen) diverse keren hadden meegemaakt dat de brandweer moest komen om leeftijdsgenoten van hen met een hartinfarct van de eerste of tweede verdieping van hun huis te halen. Ambulancemedewerkers mogen je (schijnt het) niet via de trap vervoeren, dat is tegen arbo-regels. En vrienden van hen die in een flat woonden, bleek een brancard niet in de lift te passen!
Dat is wel iets om rekening mee te houden, dacht ik, maar mijn budget is niet toereikend voor een huis met maar één verdieping die geen bovenburen heeft, en wel de uitgang op de begane grond heeft!
GroenTuintje
21-04-2023 om 23:18
Gebruikersnaaminvullen schreef op 21-04-2023 om 21:03:
[..]
Ik denk vanwege de deurknop
Maar het kan bijna niet kloppen. Voor dat geld heb je een groot huis aan een gracht in Amsterdam.
Wel toffe deurknop
Gebruikersnaaminvullen
21-04-2023 om 23:54
GroenTuintje schreef op 21-04-2023 om 23:18:
[..]
Wel toffe deurknop
![]()
Dat wel. Heb even de woz-waarde opgezocht en die is 282.000, denk toch dat de prijs niet goed is neergezet.
BlairW
22-04-2023 om 08:56
Op de site van de makelaar zelf staat ook die prijs. Zouden ze het op 2 plekken fout doen? Maar het is inderdaad wel een belachelijke prijs. Iemand hier die de makelaar durft te bellen om het te checken? 
BlairW
22-04-2023 om 09:04
Ik lees dit er over in de krant
Dit duizelingwekkende bedrag betaal je voor een piepklein huisje in Zuidzande (en wat kun je daar ook voor krijgen in Zeeland?)
Aan de Sluissedijk in Zuidzande staat sinds twee weken een huis van nog geen zeventig vierkante meter te koop voor een duizelingwekkend bedrag.
Mario Wisse, Luc Oggel 19-04-23, 13:22Laatste update: 20-04-23, 11:55
Le chant des Cigales oftewel Krekelgezang heet de 67 vierkante meter kleine woning in de advertentie op huizensite Funda. Het huis met twee slaapkamers en 142 vierkante meter grond staat te koop voor 1.250.000 euro. Exclusief erfpacht. Enig uitzoekwerk leert dat de verkoper het tien jaar geleden voor 127.500 euro kocht. De vraagprijs ligt dus bijna tien keer hoger dan wat er in 2013 voor is betaald. Ook toen ging het al om 142 vierkante meter perceel. Of er in de tussentijd flink is verbouwd, is niet duidelijk. Saillant detail is dat de WOZ-waarde (peildatum 1-1-2022) ‘slechts’ 282.000 euro bedroeg.
Foto: Funda
Het prachtig gelegen huisje in de polders van het West-Zeeuws-Vlaamse Zuidzande beschikt volgens de advertentie over een rieten dak (‘een niet te missen feature') en ‘speelse kenmerken’. In de woonkamer zorgt het ‘breed opgezette raam voor fabuleus zicht over de velden en op de in 1874 gebouwde Korenmolen'. Verder gaat het over een ‘ultiem landelijk gevoel’, onder andere vanwege ‘prominent aanwezig balkenspel'.
Foto: FundaReactie makelaar
,,Het zijn vaak zoveel factoren die voor deze prijs zorgen", reageert makelaar Tom Pilaet van ZwinRegio Vastgoedmakelaars, dat de woning namens de Belgische eigenaar verkoopt. ,,Het heeft met het gebied te maken, met het object en met de verkoper. Het is een romantisch object met een romantische ligging. Het is iets bijzonders. Maar meer ga ik er niet over zeggen.” Er hebben zich nog geen potentiële kopers gemeld, zegt hij.
Volgens de tekst bij de Funda-advertentie ‘vervagen’ op Sluissedijk nummer 6 ‘eigendomsgrenzen als gevolg van de vele vergezichten’. Dan valt 1.250.000 ineens wel weer mee, natuurlijk.
Dit huis is uit 2015, dus de huidige eigenaar heeft 10 jaar geleden dan een ander huis gekocht en dit gebouwd neem ik aan. Dus die koopprijs van toen is geen vergelijking natuurlijk. Maar goed, dan nog is dit wel echt een hele bizarre vraagprijs.
Madamecannibale
22-04-2023 om 09:07
Wauw blairw dat heb je goed gevonden. Ik dacht ook dat de prijs een foutje was maar dan lijkt het dus toch goed te zijn. Wat een bedrag!
Moosey
22-04-2023 om 09:16
Of een soort stunt om de aandacht te trekken, en dat ze er dan straks een miljoen af halen? Nog steeds raar natuurlijk, maar iets anders kan ik niet bedenken..
BlairW
22-04-2023 om 09:21
Ik denk echt dat die makelaar met zijn “eigendomsgrenzen vervagen als gevolg van de vele vergezichten” denkt dat hij daarmee de vraagprijs flink kan opkrikken. Een soort van “kijk eens om je heen naar de ruimte, de mooie omgeving, het geweldige uitzicht”. Dat dat geld oplevert. Beetje jammer alleen dat je geen recht hebt op uitzicht en er dus zomaar een woonwijk neergezet kan worden. Zeker met alle onrust rondom de boerenbedrijven. Als 1 zo’n boer stopt en zijn land verkoopt, heb je straks een flatgebouw in je vervaagde eigendomsgrens staan ![]()

. Maar goed, ik kan het toch niet betalen.