Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat doen jullie thuis in de avond

Ik verveel me in de avond vaak. Breng daardoor te veel tijd op de telefoon door. Vanaf een uur of 20 gaat de tv wel aan. Het gaat dan om het moment tussen avond eten en 20 uur. Ik ga in de winter liever niet de deur uit. Wat doen jullie dan zoal?

Ik kijk graag tv en ik lees graag een tijdschrift. Soms ontvang ik visite of ik ga op visite. 1 of 2 avonden in de week werk ik achter de bar in een voetbalkantine. Dan ben ik vaak rond 1 uur thuis. Dan ben ik nog zo fit dat ik nog even in bed tv kijk.

Luttjetrut schreef op 21-01-2025 om 09:29:

[..]

Ligt er een beetje eraan wat voor een soort speler je bent. Ik houd echt van thematische spellen waar je een paar uur voor moet gaan zitten, maar er zijn natuurlijk ook lichtere of abstractere spellen.

Ieder jaar wordt er een ranglijst gemaakt van de beste solo spellen volgens solo spelers: https://boardgamegeek.com/geeklist/345687/2024-peoples-choice-top-200-solo-games-1-250 Daar zou je eens doorheen kunnen kijken of er iets tussen staat wat je aanspreekt. En staan zowel spellen tussen die een goede solo modus hebben, maar ook gewoon met meerdere mensen gespeeld kunnen worden en spellen die echt gemaakt zijn voor 1 speler.

Maar om een antwoord te geven op je vraag:
Ik speel alleen graag Final Girl, Mage Knight, Burgle Bros en Obsession. Maar soms vind ik een klein spelletje als Bandido, Maquis of Sprawlopolis ook leuk.

Leuk, ga ik eens naar kijken, dank je!

Ik ga elke maandagavond met vriendinnen wandelen, elke dinsdagavond sporten (voor het eten wel, maar dan eet ik gewoon laat, tegen acht uur), om de woensdag naar een hobby (3 uur lang), donderdag soms ook sporten en andere woensdag- donderdag en vrijdagavonden heb ik met vriendinnen afgesproken, meestal. 

Tussendoor en als ik niets te doen heb: lekker borduren met een serie op de achtergrond. Maakt mij niet uit hoe laat het is. Ik doe niet aan de keuken opruimen na het avondeten. De keuken ruim ik weer op als er gekookt moet worden (of tijdens het koken / opwarmen van het eten zelf). Of niet. Ik word de rommel vanzelf beu en dan maak ik me 10 minuten kwaad en is het weer schoon en opgeruimd. 

Laatste avonden ook veel legpuzzels gemaakt. Lekker rommelen boven zo'n bak... Of ik kruip achter de naaimachine voor een projectje. 

JtM

JtM

21-01-2025 om 15:01

Waarom ga je liever niet de deur uit?

Ik ga eigenlijk iedere avond een rondje wandelen. De ene keer een rondje van een uur, de andere keer van 30 minuten. Het is maar net waar ik zin in heb.
Verder aandacht aan zoon besteden. Spelletje met zoon/vriend doen. Naar training van zoon. Helpen met klaarmaken voor bed. 
Werken als dat zo uitkomt. Of juist lekker even op de bank hangen met Instagram. Tv kijken. Was doen, rommeltjes opruimen etc.
Ik verveel me echt nooit! 

Duufje schreef op 21-01-2025 om 09:29:

De avonden (dag ook trouwens) vliegen voorbij hier, geen verveling.
Met de hond wandelen, koken, eten, sporten, wat huishouden of klussen, wat drinken met kind, kind naar bed, nog even tv kijken met man, lunchpakketjes voor volgende dag klaarmaken, slapen. In willekeurige volgorde, behalve slapen

legpuzzel wil ik ook nog wel eens doen schiet me nu te binnen. Ook wel eens samen met man en/of kind. Verder ben ik geen spelletjesmens, maar een puzzel vind ik wel leuk.  Of een beetje lezen. Daar zou ik liever meer tijd voor hebben / nemen.

Na het eten nog even met peuter spelen. Dan peuter omkleden, wassen, boekje en op bed. Speelgoed opruimen. Keuken aan de kant. Was uitzoeken/vouwen oid. Rond 21 uur op de bank, kop thee met wat lekkers. tv kijken, forummen, online bordspel (soms alledrie tegelijk) 21.45/22.00 naar bed. Daar vaak nog wat lezen.

in de avonduren is mijn energie wel op dus na het eten koken doe ik niet zoveel meer. Beetje tv-kijken, war forummen. Als het mooi weer is zitten we vaak nog lekker buiten maar dat duurt nog even.

Ligt er aan welke dienst ik heb.
Werk ik van 06.00 tot 14.00 dan doe ik in de avond niks. Wil dan vroeg naar bed.
Werk ik van 14.00 tot 22.00 uur dan ben ik uiteraard aan het werk
Werk ik van 22.00 tot 06.00 dan doe ik ook niets want moet om 21.00 weer naar het werk.
In de weekenden doe ik het huishouden 

Ik ga uit mijn werk meteen sporten, dan eten, wat huishouden doen, serie kijken / forummen en tussendoor doe ik nog een beetje sociaal. Dan is het half 11 en ga ik naar bed, de avonden zijn altijd te kort. 

Mlah! schreef op 20-01-2025 om 23:33:

Ik ben echt onder de indruk van sommigen. Sommige lijstjes klinken als mijn goede voornemens waar ik nooit aan begin.

Na een dag werken, moeten hier eerst honden wandelen. Dan wordt er gekookt en gegeten. Tegen 20u plof ik neer en verdoe ik mijn tijd op mijn telefoon, waarbij ik de nuttige dingen die ik op die telefoon zou doen vergeet en opeens weer herinner als ik eigenlijk al te laat naar bed ga 😳.

Maar ik hou hoop, dat ik ooit ook tot productieve/nuttige activiteiten ga komen in de avond.

Het valt mij ook op hoe productief anderen blijkbaar nog zijn in de avond. Zelf streef ik daar absoluut niet naar. Sterker nog: als ik moet koken, wat ik gemiddeld twee keer per week doe, zorg ik ervoor dat ik de dag daarvoor de boodschappen al heb gehaald. Anders vind ik dat ik na mijn werk te veel doe: boodschappen én koken. Ik ben alleen en kook voor meerdere dagen want ook elke dag koken vind ik te veel moeite haha! Als ik de hele dag heb gewerkt vind ik dat ik in de avond lekker mag ontspannen en dat doe ik door tv te kijken.

in de winteravonden ga ik liever niet naar buiten. Dus dan lekker thuis, beetje rommelen, en tv kijken.
In de zomeravonden ga ik wel vaker naar buiten, dan maak ik wandelingen of ga een rondje fietsen.

Auwereel schreef op 20-01-2025 om 21:47:

Vanavond werken, dat kwam agenda-technisch zo uit. Normaal naar mijn zangkoor op maandag. Yoga op dinsdagavond. Wat huishoudelijke bezigheden, forummen, lezen, podcast of luisterboek luisteren. Soms nog een andere activiteit buiten de deur (film, vergadering van de kerk) (die vergadering zou eventueel ook bij mij thuis kunnen zijn, maar toch niet echt passend bij de vraag deze opmerking)

Helemaal vergeten te zeggen dat ik ook 's avonds mijn cavia's verzorg! Ze zitten net te piepen om aandacht (of beter om vers hooi en brokjes en vit. C tabletje)

De doordeweekse avonden dat ik thuis ben kijk ik na het opruimen van de eetboel graag een serie of film, lees een boek, ga op de thee bij een vriendin/zij komt bij ons, bel met iemand om bij te kletsen, wandel een stukje, doe een spelletje met mijn man of kinderen. Als ik vroege dienst heb lig ik tussen 21:30-22:00 uur op bed. Anders tussen 22-23 uur. 

Mlah! schreef op 20-01-2025 om 23:33:

Ik ben echt onder de indruk van sommigen. Sommige lijstjes klinken als mijn goede voornemens waar ik nooit aan begin.

Na een dag werken, moeten hier eerst honden wandelen. Dan wordt er gekookt en gegeten. Tegen 20u plof ik neer en verdoe ik mijn tijd op mijn telefoon, waarbij ik de nuttige dingen die ik op die telefoon zou doen vergeet en opeens weer herinner als ik eigenlijk al te laat naar bed ga 😳.

Maar ik hou hoop, dat ik ooit ook tot productieve/nuttige activiteiten ga komen in de avond.

Ik heb veel opties om te doen, maar het blijft meestal bij hooguit twee of drie van de dingen die ik noemde. Het ligt ook erg aan hoe moe ik ben van m’n werk. Huishoudelijk doe ik alleen in het weekend (op een enkel opvouwwasje na, die heb ik dan in het weekend op het rekje gehangen)

madee schreef op 22-01-2025 om 12:29:

[..]

Ik heb veel opties om te doen, maar het blijft meestal bij hooguit twee of drie van de dingen die ik noemde. Het ligt ook erg aan hoe moe ik ben van m’n werk. Huishoudelijk doe ik alleen in het weekend (op een enkel opvouwwasje na, die heb ik dan in het weekend op het rekje gehangen)

Bij mij komt het vooral vaak neer op nutteloos scrollen op mijn telefoon en eigenlijk baal ik daar wel van. Ik ben net Alice in Wonderland die elk konijnenhol induikt die ze tegenkomt en vervolgens verdwaalt 😔. Dopamine junk 

Huishoudelijke onzin ben ik doordeweeks echt niet van plan. Wel lezen, wil gaan borduren, leren piano spelen en zelfhypnose aanleren. En nog zoveel meer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.