Huis, tuin en keuken
Anouk1234
20-01-2025 om 19:50
Wat doen jullie thuis in de avond
Ik verveel me in de avond vaak. Breng daardoor te veel tijd op de telefoon door. Vanaf een uur of 20 gaat de tv wel aan. Het gaat dan om het moment tussen avond eten en 20 uur. Ik ga in de winter liever niet de deur uit. Wat doen jullie dan zoal?
Happyapple
20-01-2025 om 22:44
De keuken opruimen na het avondeten, de kinderen helpen met huiswerk of met ze spelen of samen kleuren ofzo, de woonkamer opruimen, de spullen voor de volgende dag klaarleggen en de kinderen in bad doen en naar bed brengen. Daarna een boek lezen als ik tijd en fut over heb, maar meestal is dat pas tegen 22u ipv 20u
Mlah!
20-01-2025 om 23:33
Ik ben echt onder de indruk van sommigen. Sommige lijstjes klinken als mijn goede voornemens waar ik nooit aan begin.
Na een dag werken, moeten hier eerst honden wandelen. Dan wordt er gekookt en gegeten. Tegen 20u plof ik neer en verdoe ik mijn tijd op mijn telefoon, waarbij ik de nuttige dingen die ik op die telefoon zou doen vergeet en opeens weer herinner als ik eigenlijk al te laat naar bed ga 😳.
Maar ik hou hoop, dat ik ooit ook tot productieve/nuttige activiteiten ga komen in de avond.
Peaches
20-01-2025 om 23:34
Tussen avondeten en 20u breng ik kinderen naar bed. Ook nog wel een beetje na 20u.
Als de niet-pubers in bed liggen, kijk ik nog een serie oid op Netflix en dan is het wel weer bedtijd.
Luttjetrut
21-01-2025 om 00:34
Ik werk in de avonden. Maar als ik eens een avondje vrij ben vind ik het fijn om een solo bordspel te spelen. Als de tv aan gaat val ik meestal binnen 20 minuten in slaap, dat vind ik zonde van mijn avond.
Mevrouw75
21-01-2025 om 06:42
Mlah! schreef op 20-01-2025 om 23:33:
Ik ben echt onder de indruk van sommigen. Sommige lijstjes klinken als mijn goede voornemens waar ik nooit aan begin.
Na een dag werken, moeten hier eerst honden wandelen. Dan wordt er gekookt en gegeten. Tegen 20u plof ik neer en verdoe ik mijn tijd op mijn telefoon, waarbij ik de nuttige dingen die ik op die telefoon zou doen vergeet en opeens weer herinner als ik eigenlijk al te laat naar bed ga 😳.
Maar ik hou hoop, dat ik ooit ook tot productieve/nuttige activiteiten ga komen in de avond.
Mijn man is ook productief in de avond, maar in de ochtend dan weer helemaal niks waard.
Ik heb me er bij neergelegd dat ik de avonden thuis niks meer kan.
Wieder
21-01-2025 om 06:55
Luttjetrut schreef op 21-01-2025 om 00:34:
Ik werk in de avonden. Maar als ik eens een avondje vrij ben vind ik het fijn om een solo bordspel te spelen. Als de tv aan gaat val ik meestal binnen 20 minuten in slaap, dat vind ik zonde van mijn avond.
Ik wist niet dat het bestond, solo bordspellen! Wat is een leuke?
Dolfje
21-01-2025 om 07:01
Mlah! schreef op 20-01-2025 om 23:33:
Ik vind in de avonduren uitrusten en lummelen gewoon broodnodig na een dag werken /huishouden. Ik voel me echt niet geroepen om dan productief te zijn.
Ted68
21-01-2025 om 07:58
We eten om ca 18.30 uur. Na het eten kijken we nieuws , daarna ga ik nog de paarden voeren, en de stal dicht doen. Is er iets leuks op tv dan kijken we. Is er niets , dan lezen we, of hangen voor de computer. Man doet vaak nog administratie van zijn praktijk. Of we kletsen nog met de kinderen....
Soms spreek ik nog iets af met een vriendin. Tussen 23.45 en 23.30 gaan we meestal slapen.
Miepjecody
21-01-2025 om 08:00
Anouk1234 schreef op 20-01-2025 om 21:24:
[..]
Oh nee het is niet verboden om eerder de tv aan te zetten, maar dan is er niets leuks op. De afgelopen vier weken wel van 19 tot 20 tv gekeken. Maar de programma’s die er toen opwasten zijn afgelopen.
Niets op? Je kan toch de hele dag alles terugkijken ?
BlairW
21-01-2025 om 08:01
Dolfje schreef op 21-01-2025 om 07:01:
[..]
Ik vind in de avonduren uitrusten en lummelen gewoon broodnodig na een dag werken /huishouden. Ik voel me echt niet geroepen om dan productief te zijn.
Dit inderdaad, ik ben overdag al productief genoeg. Zit nu al klaar om de boodschappen aan te nemen van Picnic, daarna naar de sportschool, door naar een winkel om wat te halen, als ik thuis kom ga ik de was doen, vanmiddag met kind naar sport, dan koken en dan plof ik op de bank om niks meer te doen. De badkamer moet ook nog, maar dat doe ik vrijdag wel als ik uit de sportschool kom. Of de douchecabine vanavond tijdens het douchen even
Ted68
21-01-2025 om 08:03
Dit was trouwens het winterprogramma, in de zomer kijken we bijna nooit tv, gaan we vaak na 19 uur de bossen in met paarden en honden, of hangen nog lang buiten
Duufje
21-01-2025 om 09:29
De avonden (dag ook trouwens) vliegen voorbij hier, geen verveling.
Met de hond wandelen, koken, eten, sporten, wat huishouden of klussen, wat drinken met kind, kind naar bed, nog even tv kijken met man, lunchpakketjes voor volgende dag klaarmaken, slapen. In willekeurige volgorde, behalve slapen ![]()
Luttjetrut
21-01-2025 om 09:29
Wieder schreef op 21-01-2025 om 06:55:
[..]
Ik wist niet dat het bestond, solo bordspellen! Wat is een leuke?
Ligt er een beetje eraan wat voor een soort speler je bent. Ik houd echt van thematische spellen waar je een paar uur voor moet gaan zitten, maar er zijn natuurlijk ook lichtere of abstractere spellen.
Ieder jaar wordt er een ranglijst gemaakt van de beste solo spellen volgens solo spelers: https://boardgamegeek.com/geeklist/345687/2024-peoples-choice-top-200-solo-games-1-250 Daar zou je eens doorheen kunnen kijken of er iets tussen staat wat je aanspreekt. En staan zowel spellen tussen die een goede solo modus hebben, maar ook gewoon met meerdere mensen gespeeld kunnen worden en spellen die echt gemaakt zijn voor 1 speler.
Maar om een antwoord te geven op je vraag:
Ik speel alleen graag Final Girl, Mage Knight, Burgle Bros en Obsession. Maar soms vind ik een klein spelletje als Bandido, Maquis of Sprawlopolis ook leuk.
Diezijnvanmij
21-01-2025 om 09:42
Na het eten nog even met de kinderen spelen, keuken opruimen en dan de kinderen naar bed brengen. Als ze op bed liggen boven een rondje pluk en graai (spulletjes op z'n plek leggen) en beneden opruimen (speelgoed). Daarna de tasjes voor de volgende dag inpakken en klaarzetten. Rond 20u ben ik daar klaar mee. En dan doe ik iets waar ik zin in heb. Vaak is dat een serie kijken, nagels lakken, schilderen, een boek lezen of een spelletje doen. Daarna de hond uitlaten en naar bed!
Tuinfluiter
21-01-2025 om 09:44
Ik kijk tv nieuws en actualiteiten, natuur- cultuur programma's, series meestal detectives en af en toe een film.
Ik lees een boek, tijdschrift of digitale krant.
Maak een sudoku op mijn tablet en lees- schrijf iets op het forum.
In de zomer doe ik ook wel kleine klusjes in de tuin bv potplanten water geven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.